איש הרדיו והטלוויזיה עופר דומינגז מוציא בימים אלה ספר ביכורים, "בלי מסכה", ויתרום מהרווחים לילדים בסיכון. "אני מרגיש שסיפור חיי יכול להשפיע על הרבה אנשים, לחזק אותם ולגרום להם להאמין בעצמם. לא לוותר לעולם ולדעת להסתכל גם על המשברים הגדולים ביותר כהזדמנות ועם חיוך", הוא אומר.
על מנת להוציא את הספר באופן עצמאי, דומינגז יצא עם קמפיין לגיוס המונים בהדסטארט. בשנה האחרונה, האיש המוכר לנו מתוכניתו ברדיו צפון עם הראל סלוצקי ומתוכנית הטלוויזיה "גולסטאר", ישב בביתו וכתב. לבסוף הוא מצא את עצמו עם 260 עמודים, הכוללים 21 סיפורים קצרים ומשעשעים על שורת אירועים מחייו. בין היתר הוא מספר כיצד בילדותו מת אביו וכיצד הפרידה הכואבת השפיעה על חייו, על העוני עמו התמודדה משפחתו, על חוויותיו כילד חוץ בקיבוץ בצפון ועל דרכו בתקשורת.
1 צפייה בגלריה
עופר דומינגז בלי מסכה
עופר דומינגז בלי מסכה
עופר דומינגז
(צילום: יח"צ)
לא לשווא בחר דומינגז לקרוא לספרו "בלי מסכה". "יצא שחיי הם רכבת הרים מלאת הפתעות, לא תמיד טובות. לעיתים הן הזויות באופן שאתה אומר לעצמך, 'איך זה יכול להיות שכל זה קרה לבן אדם אחד'", הוא אומר. "כבר שש שנים אני מופע עם סיפור חיי מול הורים, צוותי חינוך, מנהלים והופעתי בכל מקום מחברות הייטק ועד סלונים בייתים. הגישה שלי היא לצחוק על הדברים, על עצמי ועל הסיטואציה. החלטתי שאם אני כותב, אני עושה את זה עד הסוף ומביא את האמת שלי החוצה, לטוב ולרע".
דומינגז מוסיף: "בחיי אני משתדל להיות כמה שיותר אותנטי ונאמן לדעותיי, גם אם הן לא נעימות לאנשים מסוימים. יצא ספר מאוד חשוף ולפרצוף. אולי לא כולם יתחברו לכל מה שנכתב. ייתכן ויהיו כאלה שיפגעו מחלק מהדברים, אבל אני מאמין שכל מי שיקרא את הספר יוכל למצוא את עצמו בתוך הסיפור והכל הכל נכתב באהבה".
על ההחלטה לתרום מהרווחים לילדים בסיכון הוא מספר: "הקיבוץ נתן לי הזדמנות לחיות חיים אחרים לגמרי, כמו ב'דלתות מסתובבות'. הייתי ילד בסיכון ולולא הקיבוץ בוודאות הייתי מתדרדר למקומות חשוכים מאוד. ישנו מקום נפלא שנקרא בית אלעזרקי שעוזר לילדים כמו שאני הייתי, ולכן החלטתי לתרום לו רווחים מהספר. ההדסטארט מאפשר את התמיכה הזו. אנשים יכולים להזמין את הספר יחד עם תשורה ועל הדרך לעשות מעשה טוב".
לפרויקט "בלי מסכה" בהדסטארט לחצו כאן