בוקר טוב ישראל, בוקר בו הכל חוזר למקומו הטבעי. עם ישראל אל הקלפי, בנימין נתניהו אל החסינות ואורן חזן אל בית האח הגדול. אחרי שעשה עלינו סיבוב יפה בכנסת ישראל, חזן ישלים את ההקפה שלו ויכנס לבית האח הגדול בשבת הקרובה, כדי למנף את הפעילות הציבורית שלו לטובת המטרה האמיתית שלו בחיים: דאחקות ותשומת לב. כזכור, לחלק מכם חזן נכנס לחיינו כמתמודד בתוכנית "בואו לאכול איתי", וכמו שאומר הפסוק, מן הריאליטי באת ואל הריאליטי תשוב. יש לקוות שזאת תהיה שירת הבירבור של החבר חזן בחיים הציבוריים ואחרי שהוא יסיים את תפקידו באח נפגוש אותו רק בהשקות ליד עמדת שקיות השי, בתקווה שהשי יהיה פוסטינור.
מה שבטוח הוא שבבית האח הגדול השנה יש כמה דיירים שחזן עומד ללחוץ להם על כמה כפתורים, לטובה וקצת פחות לטובה. בכלל, נדמה שהליהוק העונה – שהוא לא בהכרח גרוע, אגב – מכוון בלי בושה לעימותים הכי טריוויאלים בתוך בית האח. אני מדמיינת את מחשב הליהוק של ההפקה ממתין כמו "הרהור עמוק" של דאגלס אדאמס, שנבנה כדי לברר אחת ולתמיד את משמעות הקיום. 'הבא לי את המתמודדים שיציפו את כל הסוגיות שמשסעות היום את החברה הישראלית!', הורו לו המפיקים (או אולי זה היה גיא זוארץ ששימש כמתורגמן כי הוא דובר את השפה, אני לא יודעת), והמחשב מיד פלט את הנתונים:
מרוקאית שמאלנית משכילה יוצאת בשאלה, מלך הלילה בהסוואה של מרוקאי ימני משכיל, דובר לשעבר של "שוברים שתיקה" שיתחזה למתנחל, אתיופית שסבלה מביטויים גזעניים, אשכנזי יהלומן עשיר, מזרחי יהלומן עשיר, ניצולה של גואל רצון, קווקזי שוביניסט לתפארת #MeToo, אבא של סלב עם פוטנציאל מדהים לעלות לכולם על העצבים, בן של סלב מסובך כלכלית, וזאת רק רשימה חלקית. לגווארדיה הזו, שאלוהים יודע איך היא צלחה את הפסיכולוג של התוכנית, הוא מוסיף ליתר ביטחון את אבקת המרק של המתכונים, המונוסודיום גלוטומט האנושי, פירומן שאפשר לסמוך עליו שיצית כל דיון למקרה שהשאר ירדמו בשמירה. ישראל הראשונה, השנייה ואם תקווה תלד אז גם השלישית, יאלצו להצטופף יחד במיטה אחת גדולה, עם שאר השובבים, טרה לה-לה-לה-לה, ובהצלחה לכולנו בחורף הזה.
2 צפייה בגלריה
האח הגדול
האח הגדול
האח הגדול
(צילום מסך)
ויחד עם זאת, לליהוק הזה יש סיכוי לא רע להפוך את השבועות הקרובים בבית האח למעניינים למדי, יש לקוות באופן שבו מפגש אנושי מעניין ולא באופן שבו תאונת דרכים על כביש מהיר מעניינת. מצד אחד, לפחות אם לסמוך על תעודות הזהות (והחוק הראשון של האח הגדול הוא לעולם, לעולם אל תסמכו על תעודות הזהות) חלק לא קטן מהמלוהקים הם אנשים אינטיליגנטים ורהוטים, כלומר השיח עשוי להתרומם קצת אם אורן חזן לא ידרוך עליו בכל הזדמנות. מצד שני הביטוי ביטחון עצמי, שחזר במהלך הערב הזה לא מעט, מסליק למעשה סוג של תעופה עצמית על גבול חוסר המודעות. מהבחינה הזאת הבית הולך להכיל ערימה של אינדיווידואלים, סאקרים של תשומת לב שרואים בעיקר את עצמם וזה ללא ספק הולך להתפוצץ להם בפרצוף. אז כדאי להוציא את המחברות ולהתחיל לרשום, זה ללא ספק אחד השיעורים החשובים שהאח הגדול מספק לנו.
ומילה לסיום – נדמה שהאח הגדול, רועי עוז, שהוצנח לפורמט לפני שתי עונות, התביית על הקול הייחודי שלו ופייר – אני מחבבת את הסגנון שלו. ולנושא שונה לגמרי – טים תקווה מוקם ברגעים אלה אצלי בסלון, אתם מוזמנים להצטרף להצבעה היחידה שבאמת משנה משהו במדינה הזאת. בוקר טוב ישראל!
2 צפייה בגלריה
האח הגדול
האח הגדול
טים תקווה. מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך)