בזמן שהיא מככבת בפריים טיים, יעל כרמון, מהדמויות האהובות ביותר בעונת האולסטארס של "המירוץ למיליון", יושבת בבית. הסטודיו שלה למחול בתל אביב סגור כבר יותר משמונה חודשים. בזמן שהוא מככב בפריים טיים, יוסיאל נאמן עוזר לאביו בעבודה פיזית. כי המסך של הריאליטי מביא איתו זוהר ועוקבים חדשים באינסטגרם - אבל בתקופת הקורונה, פרנסה זה לא משהו שבא בקלות.
3 צפייה בגלריה
יעל כרמון ויוסיאל נאמן בתוכנית 'המירוץ למיליון אולסטארס'
יעל כרמון ויוסיאל נאמן בתוכנית 'המירוץ למיליון אולסטארס'
יעל כרמון ויוסיאל נאמן מתוך "המירוץ למיליון"
(צילום: באדיבות רשת)
"אין לי מילים להגיד על התקופה הזאת. אני אולי מככבת בטלוויזיה, אבל אני לא עובדת. העסק שלי סגור", מספרת כרמון בת ה-33, נשואה ואמא לתמר בת השנה. "זה נורא ואיום. אבל בחינוך שקיבלנו אין עבודה שמביישת את בעליה. אנחנו באים ונעשה מה שצריך לעשות כדי להתפרנס. כוכבת ריאליטי או לא, אם מחר אצטרך לשים כובע של ליצן ולשמח ילדים - אעשה זאת. אם אצטרך לעבוד בסופר - אעשה את זה. למזלי, בעלי עובד ודואג לשנינו. אבל זה לא מצב פשוט. הסטודיו שלי סגור ומי יודע מתי ייפתח שוב". גם נאמן, בן דודה של כרמון, גילה בתקופת הקורונה שההכנסה שלו הלכה לאיבוד. "הפרנסה הבטוחה שלי הייתה מהצגות ילדים של תיאטרון אורנה פורת במדיה-טק, עכשיו הכל תקוע. מצאתי את עצמי חוזר בגל הראשון לעבודה של אבא שלי. היום אני מתפרנס מימי צילום שקיבלתי עוד לפני 'המירוץ למיליון'. אין לי ביטחון כלכלי כרגע", מספר נאמן, רווק בן 28.
זה הסיבוב השני של בני הדודים בתוכנית הריאליטי "המירוץ למיליון", שפרק הגמר שלה ישודר מחר (ג') ברשת. אם בעונה החמישית הם הגיעו כדי "לעשות צחוקים", הפעם הם הגיעו חדורי מטרה - כל הדרך למיליון השקלים. "יצאנו למירוץ ואמרנו אחד לשנייה שאם לא נגיע חדורי מטרה בדרך לניצחון - אין לנו למה לבוא", מספרת נאמן. "ולא בטוח שזה הכסף. אם היו מחליפים את הפרס ממיליון שקלים לשקל אחד או לתחרות על כבוד, היה דחוף לי לנצח באותה המידה. יש לנו טראומה מהעונה החמישית, הודחנו כי עשינו בחירה לא נכונה במשימה ואנחנו רוצים לתקן את זה".
באתם עם גישה שונה מהפעם הקודמת. נאמן: "בעונה החמישית הגענו אנונימיים וזה היה מגניב שיקלטו אותנו. היה לנו מגניב להיות מפורסמים, לעבור את החוויה הזאת, כשרואים אותך בפעם הראשונה בטלוויזיה. אבל כשעוברות חמש שנים - אתה בא כדי לנצח. אני בא לקחת את המיליון".
איזה מירוץ היה לכם יותר קשה? נאמן: "בעיניי, המירוץ הקודם היה הרבה יותר כיפי. אני חושב שנייה על המשימות הפיזיות במירוץ ההוא ובמירוץ הזה – ואין ספק שבמירוץ ההוא היה הרבה יותר קל. אז זאת הייתה חוויה בתולית. הפעם זה שונה".
כרמון: "נכון. במירוץ הקודם הוא היה ליצן. עכשיו הוא לא נתן לזוז סנטימיטר מעשיית המשימה".
נאמן: "באנו לעבוד".
כרמון: "האמת, זה שבאנו לעבוד גרם לי לאהוב את מה שראיתי על המסך, כי הרגשתי שקצת איבדנו את זה בתחרותיות. אם אנחנו לא זוכים אנחנו מפרקים את המשפחה".
נאמן: "מבחינתי, המירוץ הזה היה ראש בראש עם אסף ונתנאל, ורק אז שאר הזוגות. וזה מוכח גם עובדתית, ארבע פעמים אנחנו מקום ראשון וארבע פעמים הם מקום ראשון. אם יהיה זוג שנפסיד לו - זה הם. אני אמרוט את שיערות ראשי ואהיה מאוד מאוד עצוב. זה לא שאנחנו רעבים לכסף, אבל הניצחון מאוד חשוב לנו. אם למישהו מגיע לזכות - זה לנו".
כרמון: "מי שהכי מגיע לו לזכות לאו דווקא באמת זוכה".
נאמן: "ברור, לאף אחד אין ביטחון".
3 צפייה בגלריה
"בעונה החמישית היה הרבה יותר קל, זאת הייתה חוויה בתולית". יעל ויוסיאל מתוך "המירוץ למיליון"
"בעונה החמישית היה הרבה יותר קל, זאת הייתה חוויה בתולית". יעל ויוסיאל מתוך "המירוץ למיליון"
"בעונה החמישית היה הרבה יותר קל, זאת הייתה חוויה בתולית". יעל ויוסיאל מתוך "המירוץ למיליון"
(באדיבות רשת)
פרט לעובדה ששניהם איבדו את מקור הכנסתם, תקופת השידור של "המירוץ למיליון" - שצולמה לפני שנתיים - לא הייתה פשוטה עבורם. כרמון נאלצה לעבור מסכת האשמות ממתמודדת אחרת בתחרות, שני אלון, בעקבות טענות לחרם. "אנחנו נתקדם לשאלה הבאה", אומרת כרמון בנחרצות.
למה? בסוף נקלעת לסערה שלא בטוח שהיית אמורה להיות בה. "אין כזה דבר 'לא אמורה להיות שם'. יש הרבה אינטריגות - בין אם זה בין זוגות או בתוך כל זוג. אני בסדר גמור, שלמה עם כל מה שראיתי בטלוויזיה וכל מה שעשיתי".
יוסיאל, גם אתה? "כן. אני שלם עם כל מה שעשיתי".
עוד פגיעה קשה של הקורונה בשניים הגיעה מכיוון אחר: החשיפה. בעונה רגילה של "המירוץ למיליון" המתמודדים נהנים מאירועים זוהרים והשקות מתוקשרות. בגלל התפרצות נגיף הקורונה כל זה, כמובן, לא קרה והם נאלצו להסתפק בעוקבים באינסטגרם ובחתימות נוספות בדרכון. "יש לנו 14 חתימות בדרכון בסך הכל מ'המירוץ למיליון'", אומר נאמן. "פתחנו פה קילומטרז' - אנשים בבתים ואנחנו אוספים חתימות בדרכון", מוסיפה כרמון בהומור.
ובכל זאת, דקות התהילה שלכם נגמרו עוד לפני שהחלו בגלל הקורונה. נאמן: "זה שאנחנו לא צמאים לפרסום כי זאת הפעם השנייה שלנו לא אומר שזה לא מבאס. מי לא אוהב לקבל אהבה ברחוב? בפעם הקודמת יכולת לשבת בבר בדיזנגוף בתל אביב ופתאום אנשים יושבים סביבך ומתפתחת ישיבה כזאת".
כרמון: "אתה לא מרגיש את זה? אני דווקא מרגישה אהבה. השקות אף פעם לא היו כוס התה שלנו, אז לא התאכזבתי שזה לא קרה".
נאמן: "אני לא מדבר על השקות, אלא על הרחוב".
והאינסטגרם עלה? כרמון: "יוסיאל צוחק עליי שאני אחת החלשות באינסטגרם, שאני מעלה סטורי עקום וכאלה".
נאמן: "יש לה גלקסי. אינסטגרם וגלקסי לא הולך ביחד".
כרמון: "אין לי סבלנות לזה, יש בנות שמעלות תמונות עם ליפסטיק וכאלה, אבל אני פותחת את הסטורי ישר אחרי שאני קמה משינה, אין לי סבלנות לעשות את זה מהקוצע. בא לי לבוא ולתקתק את זה, שזה לא יהיה מאולץ. תכלס, אני בן אדם משעמם. מה אני מעלה, את הבת שלי אוכלת מרק עוף? ולמרות זאת האינסטגרם תפס אותי".
נאמן: "אני רואה את זה אצלי שאנחנו נמצאים בעידן שאנשים מדברים ב-K, כאילו כמה אלפי עוקבים יש לך. אתה יכול להיות אדם סופר מדהים עם עשרה עוקבים, ואדם פחות מדהים עם מאה עוקבים. אני רואה את זה למשל בקריירת המשחק שלי, שהתחלתי לפתח בשנים האחרונות אחרי למידה אצל יורם לוינשטיין. למרות שסיימתי בית ספר למשחק, יכול לבוא מישהו שיש לו קצת יותר עוקבים ולקחת את התפקיד. זאת פלטפורמה שאנשים ממנפים".
3 צפייה בגלריה
יעל ויוסיאל
יעל ויוסיאל
יעל ויוסיאל
(צילום: עדי אורני)
אתם כבר חודשים ארוכים בטלוויזיה וקשה שלא לתהות על טיב היחסים ביניכם. אתם בני דודים מאוד קרובים. נאמן: "חוץ מלשכב עשינו הכל".
כרמון: "הוא חייב לתת את הכותרות האלה, שבעלי יעיף אותי מהבית".
יוסיאל: "'המירוץ למיליון' מכניסה אותך לפעמים לסיטואציות שאתה לא חושב, כמו שהייתה לנו פעם סיטואציה בהודו שהיא החליפה בגדים ברחוב או במונית, בזמן שעובד ההפקה ואני הסתרנו אותה עם מגבת".
כרמון: "במציאות אני לא מחליפה בגדים במוניות, אתה יודע. ב'מירוץ למיליון' הכל מותר".
אם לא תזכו, מי תרצו שיזכה? כרמון: "אנחנו. אין אופציה שלא אנחנו, אחרת אנחנו מתים. סתם. אסף ונתנאל, אני מאוד מעריכה אותם. בחורים מדהימים".