הזמר עומר אדם שלח מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין ובו איים כי אם השר לא יתנצל על דברים שאמר לכאורה בישיבת הממשלה - הזמר יתבע אותו. אדם זעם על שר הבריאות שהתבטא בעקבות אירוע משפחתי של בן משפחתה של בת זוגו של אדם, וטען כי אין לתת הנחות למפורסמים, וכי הדבר מעביר מסר לא נכון.
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין ועומר אדם
יולי אדלשטיין ועומר אדם
"גם אם השר לא אמר אמת - יש לו חסינות מהותית". יולי אדלשטיין ועומר אדם
(צילום: מוטי קמחי, יאיר שגיא)
אלא שכשצוללים לפרטים, גורם משפטי אומר כי סיכויי ההצלחה של איום התביעה הזה נמוכים מאוד עד אפסיים. עורך הדין יהונתן קלינגר, מנהל הקליניקה למאבק בתביעות השתקה בקריה האקדמית אונו ויועמ"ש התנועה לזכויות דיגיטליות אומר כי מדובר ב"איום סרק".
מבחינתו של קלינגר, העניין הראשון שהופך את האיום הזה לסרק, הוא החסינות המהותית שעומדת לזכותו של שר הבריאות אדלשטיין, מתוקף היותו חבר כנסת.
"גם אם כל מה שאדלשטיין אמר הוא לא נכון, וגם אם שיקר בטקסט שאמר - עומדת לו חסינות מהותית בתור חבר כנסת. הוא אמר את מה שאמר מתוקף תפקידו כחבר כנסת ורצונו להגן על הציבור. זה לא יגיע לבית המשפט".
2 צפייה בגלריה
עו"ד יונתן קלינגר
עו"ד יונתן קלינגר
"צעד לא נכון של אדם". עו"ד יהונתן קלינגר
(צילום: גלעד אילוז)
עורך הדין קלינגר מוסיף כי גם בהנחה שלאדלשטיין אין חסינות - סיכויי ההצלחה של איום זה נמוכים מאוד. "ראיתי סרטונים מהאירוע וראיתי את עומר אדם שר בעצמו באירוע. נכון שאדם לא ארגן את האירוע כפי שכתב במכתב, אך אדלשטיין אמר דברים על סמך מה שהוא ניזון מהתקשורת, ואתה לא מצפה מחבר כנסת לעשות את התחקיר בעצמו. סעיף 14 לחוק איסור לשון הרע, אומר כי פרט לוואי שאינו משמעותי לא פוגע בהגנה של אמת בפרסום. השאלה אם אדם ארגן או השתתף לא משנה. יש פה מסיבה שהוא השתתף בה, וכמו שאני בתור אזרח לא מגיע למסיבות, הייתי מצפה גם מאדם".
קלינגר אף מחמיר ואומר כי גם אם החסינות וסעיף 14 לא יעמדו להגנת שר הבריאות, סעיף תום הלב יבוא להגנתו: "אדלשטיין ביקש לומר את הדברים להבטחת לשלום הציבור".
לסיכום הוסיף עורך הדין קלינגר: "אני לא רואה איך יש פה עילה לתביעה, ולא משנה כמה תהפוך את זה, ואם יגיעו לתביעה, לעומר אדם לא חסר כסף - אבל זה סתם לשלם 40 אלף שקל בשביל לפתוח תביעה. זה צעד לא נכון בניהול המוניטין של עומר אדם. מדובר באיום סרק".
פורסם לראשונה: 13:54, 28.06.20