המוזיקאי המוערך סופיאן סטיבנס חשף היום (ד') בפוסט באינסטגרם שהוא אובחן עם מחלה אוטואימונית נוירולוגית נדירה, שאילצה אותו להתאשפז בבית החולים ללא יכולת ללכת. סטיבנס צולם כשהוא יושב על כיסא גלגלים והתנצל בפני המעריצים שבתקופה האחרונה לא היה מסוגל להגיע לאירועים לצורך קידום אלבומו הבא Javelin.
2 צפייה בגלריה
סופיאן סטיבנס
סופיאן סטיבנס
סופיאן סטיבנס
(צילום: Chris Pizzello/Invision/AP)
"בחודש שעבר התעוררתי יום אחד ולא יכולתי ללכת. הידיים שלי, הזרועות והרגליים היו רדומים ועם עקצוצים, ולא היה לי שום כוח, שום תחושה, שום יכולת תנועה", הוא כתב. "אחי הסיע אותי לחדר המיון ואחרי סדרה של בדיקות, הנוירולוגים איבחנו אותי עם תסמונת גייאן-בארה".
תסמונת גייאן-בארה היא הפרעה נוירולוגית נדירה, שבה המערכת החיסונית תוקפת את מערכת העצבים ובכך גורמת לחולשה ושיתוק זמני. טרם ידועות הסיבות להתפרצות המחלה, אך רובן קורות בדרך-כלל אחרי מחלה עם תסמיני חום או שילשולים כתגובה לנגיף או חיידק. אחד מכל 100 אלף איש מאובחן בשנה עם המחלה - שיכולה להשתנות מאדם לאדם, והשפעותיה נעות בין חולשה זמנית לשיתוק מוחלט.
2 צפייה בגלריה
סופיאן סטיבנס
סופיאן סטיבנס
הפוסט של סופיאן סטיבנס
(צילום מסך מתוך אינסטגרם)
"למרבה המזל יש טיפול למחלה הזו. נתנו לי עירויים מיוחדים במשך חמישה ימים ואז נותר להתפלל שהמחלה לא תתפשט לריאות, ללב ולמוח", הסביר סטיבנס בן ה-48. "מאוד מפחיד, אבל זה עבד. הייתי מאושפז בערך שבועיים, מרותק למיטה כשהרופאים שלי עשו את כל הדברים כדי לשמור עליי בחיים ולייצב את המצב שלי. אני חב להם את חיי.
"ב-8 בספטמבר הועברתי למחלקת שיקום, שם אני עדיין נמצא ועובד טיפולי פיזיותרפיה כדי להחזיר את גופי חזרה לכושר וכדי ללמוד שוב ללכת", הוא המשיך. "זה תהליך איטי, אבל הרופאים אומרים שאני 'אחלים', זה פשוט דורש המון זמן, סבלנות ועבודה קשה. אני מחויב לתהליך, מצב הרוח שלי טוב ואני מוקף בהמון אנשים נפלאים. אני רוצה להחלים!".
סטיבנס נחשב לאחד מאמני האינדי האהובים בעולם ובמהלך הקריירה שלו הוציא תשעה אלבומי אולפן, כשאלבומו העשירי, Javelin, מתוכנן לצאת בתחילת החודש הבא. שירו המוכר ביותר, Mystery of Love, מתוך הסרט "קרא לי בשמך" משנת 2017 של האיטלקי לוקה גואדנינו, היה מועמד לגראמי ולאוסקר.