אתמול (ב') נפתח משפטו של הארווי וויינשטיין בלוס אנג'לס, בו צפויות לדבר שמונה נשים שמעידות כי המפיק לשעבר אנס, תקף או פגע בהן מינית בין השנים 2004 ל-2013. בנאומי הפתיחה, טען עורך דינו שאין שום הוכחות נגדו וכי כל מי שתעיד למעשה תעשה זאת כדי להתאים עצמה לנארטיב של תנועת ה-MeToo. אז הוסיף: "תסתכל על הלקוח שלי, הוא לא בראד פיט או ג'ורג' קלוני. אתה חושב שהנשים היפות האלה קיימו איתו יחסי מין כי הוא לוהט? לא, זה בגלל שהוא חזק".
2 צפייה בגלריה
הארווי וויינשטיין
הארווי וויינשטיין
הארווי וויינשטיין
(צילום: EPA)
בין העדות נמנית ג'ניפר סיבל ניוסום, יוצרת סרטים דוקומנטריים ושחקנית שנשואה למושל קליפורניה. סיבל ניוסום טוענת כי ויינשטיין אנס אותה במהלך מה שחשבה שתהיה פגישה עסקית ב-2005, כשהייתה שחקנית צעירה שניסתה לבנות את הקריירה שלה. עליה אמר עורך הדין של ויינשטיין, מארק ורקסמן, שאם סיבל ניוסום לא הייתה במקומה הנוכחי בפוליטיקה, "היא הייתה סתם עוד זנזונת (Bimbo) ששכבה עם הארווי ויינשטיין כדי להתקדם".
בנוסף, ציין כי ויינשטיין היה תורם גדול למפלגה הדמוקרטית ותרם כסף לגווין ניוסום, בעלה, לאורך השנים. הוא ציין שב-2007, ויינשטיין אירח את בני הזוג באחת המסיבות שלו, בתקופה שבה ניוסום היה ראש עיריית סן פרנסיסקו. "היא הביאה את בעלה להיפגש במסיבה עם האנס שלה. מי עושה את זה? הוא לקח כסף מהאנס של אשתו עבור הקמפיינים הפוליטיים שלו".
2 צפייה בגלריה
ג'ניפר סיבל ניוסום
ג'ניפר סיבל ניוסום
ג'ניפר סיבל ניוסום
(צילום: EPA)
בתחילת הנאום אמר ורקסמן למושבעים שעליהם להתכונן לשמוע "צינור אש של האשמות שווא בלתי ניתנות להוכחה" מנשים שהסכימו לקיים אינטראקציות מיניות בהסכמה עם ויינשטיין, אך שנים לאחר מכן, הן כעת נבוכות ומשקרות לגבי מה באמת קרה. הוא טען כי היום הוליווד השתנתה, אבל אז "סקס היה סחורה" עבור "גברים עשירים וחזקים, כמו הלקוח שלי" והוסיף: "סקס כעסקה, זה אולי היה לא נעים ועכשיו מביך, אבל כולם עשו את זה."
עוד אמר שתנועת MeToo היא כמו סרט שהפך את ויינשטיין ל"צ'רנוביל של הוליווד", בו הוא לוהק כחומר "הרדיואקטיבי המבעבע" של "האיש הרע" והנשים הן בתפקיד "העלמה במצוקה". "הן משקרות לעצמן, לכם, לבית המשפט הזה. הצביעות שלהן תוצג במלואה".
לאחר נאום הפתיחה, עלו על שולחן העדים נשים אשר חשפו את סיפורן. הראשונה להעיד היא שחקנית ודוגמנית שזהותה נשארה חסויה, שסיפרה בדמעות שנאלצה לבצע מין אוראלי בהארווי ויינשטיין לאחר שהופיע בחדר המלון שלה, ללא הודעה, לאחר אירוע פסטיבל סרטים ב-2013. "בכיתי, נחנקתי", אמרה כשתיארה כיצד ויינשטיין תפס אותה לכאורה בשיער ודחף את פניה לעבר אזור חלציו. האישה פרצה בבכי וכיסתה את פיה בידה כשסיפרה על האירועים.
היא העידה בסיוע של מתורגמן רוסי , סיפרה כי פגשה בעבר את ויינשטיין ברומא, והוא הזמין אותה לחדר המלון שלו אך היא סירבה ובאירוע בלוס אנג'לס הם "בקושי" דיברו. אז הגיע ויינשטיין לחדר המלון שלה והחל לדפוק בדלת וכשהתיישב על הכיסא בחדרה היא הייתה "ממש מבולבלת". היא אמרה שהם דיברו קצת על הילדים שלהם, ובסופו של דבר ויינשטיין הסיר את הז'קט שלו והחל לדבר על עיסוי והיא ביקשה ממנו לעזוב.
לאחר מכן זרק ויינשטיין הערה לגבי גודל החזה שלה וניסה לפתוח את החלוק שלה. היא סיפרה שהיא התרחקה וביקשה ממנו שוב שיעזוב. היא סיפרה לחבר המושבעים שהיא חוששת שהאנגלית הגרועה שלה גרמה בטעות לוויינשטיין להאמין שהיא מעוניינת בו. אבל היא הוסיפה ואמרה שניסתה להסביר לו שלא תקיים עימו יחסי מין "כי יש לי שלושה ילדים". לאחר מכן היא תיארה שוויינשטיין פתח את מכנסיו, אחז בידה והחל לגעת בעצמו. היא התחילה לבכות אולם לוויינשטיין "לא היה אכפת". "פחדתי ממה שהוא עושה", אמרה. לאחר מכן היא ניסתה להראות לו את הטלפון שלה ותמונות של ילדיה, אבל הוא "משך" אותה. הייתה לו בעיה עם זקפה והוא אמר לה שהיא חייבת "לעשות משהו כדי לעזור", אז אמר לה לבצע בו מין אוראלי. היא בכתה כשסיפרה כמה היא פוחדת והוא "החל למשוך אותה אליו". עדותה תימשך היום (ג').
בשנת 2020, בית המשפט בניו יורק דן את הארווי ויינשטיין ל-23 שנות מאסר לאחר שהורשע באונס מדרגה שלישית ובתקיפה מינית.