אירוע חריג בבסיס צה"ל בצפון הארץ: הזמר קובי פרץ גורש אחרי שלטענת קצינים שנכחו במקום - הגיע ללא אישור להופעה בבסיס.
פרץ הגיע לבסיס המדובר בצפון הארץ במטרה לקיים הופעה, אולם בפתח המקום הערימו קשיים על כניסתו, ואחרי שכבר צלח - מערכת ההגברה במקום כובתה והחיילים נדרשו לעזוב את האולם. "כל הגדוד לחדרים עכשיו", צעקו המפקדים במקום שביקשו להרחיק את החיילים מההופעה, "וחבל שאני אראה פה חייל אחד".
מאוחר יותר התפתח עימות חריף בין פרץ שצעק לעבר קצין צה"ל "אידיוט", בעוד הקצין השיב לו: "עופו מפה. עכשיו תצא מבסיס צבאי, נכנסת ללא אישור".
עדת ראייה שנכחה במקום סיפרה ל-ynet: "קובי הגיע להופעה מלווה באדם שתורם לחיילי צה"ל וגורש משם. אמרו לנו שזה בגלל שקובי אמר בהופעותיו 'שיישרף לכם הכפר'".
בתיעוד נוסף שהגיע לידי ynet, פרץ נשמע מסביר לאחת מהנוכחות במקום: "בכל מקום אני אומר 'האג שיישרפו' ו'עזה גם תישרף'. אני אמשיך להגיד את זה - עם החיילים וגם בלי החיילים. אני כבר שר את זה בחתונות, שתביני". פרץ הסביר כי הוא הגיע לחלק תפילין לחיילים.
1 צפייה בגלריה
קובי פרץ
קובי פרץ
קובי פרץ
(צילום: ענת מוסברג)
פרץ להגנתו, הציג בפני מקורביו הזמנה שנשלחה לפני כשבוע, כך לדבריו, מהגדוד שהזמינו להופיע. גורמים בצה"ל השיבו כי האירוע לא עבר במוקד חיל החינוך והזמר נכנס לבסיס ללא אישור. בנוסף, הציג הזמר את תעודת ההוקרה מהגדוד - זו שהיה אמור לקבל בסיום ההופעה, וגם לכך השיבו גורמים בצה"ל: "נערכו להגעתו, טרם התקבל האישור הסופי".
מטעמו של קובי פרץ נמסר בתגובה: "כבר חמישה חודשים שקובי פרץ מופיע בהתנדבות בבסיסים ברחבי הארץ לחיילים וחיילות, לוחמים ולוחמות שמזמינים אותו ודורשים בהגעתו כדי להעלות את המורל. פרץ נמנה בין האמנים היחידים שממשיכים להתנדב גם אחרי למעלה מ-150 ימי לחימה. היום הוא הגיע בתיאום מראש לבסיס בצפון הארץ במטרה לשמח את חיילינו, אחרי שעבר דרך חתחתים של כמעט שלוש שעות נסיעה וניסיון להתגונן ממטח הטילים שנורה מהצפון - סירבו להכניס אותו לבסיס והערימו קשיים.
"לבסוף נכנס פרץ לבסיס, החל בהופעה ובעודו על הבמה מול קהל החיילים, האחראים במקום הורידו את השאלטר וכיבו את החשמל במזיד. מדובר באירוע חמור שלא יעבור בשתיקה. על האחראים בצה"ל להיכנס לתמונה ולטפל מיד במקרה המביך הזה, שבמקום לקרב ולחבר בין כל החלקים בעם עושה בדיוק ההפך".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הופעתו של הזמר לא אושרה בצירים המקובלים בהתאם לפקודות והמדיניות בצה"ל, על כן הזמר התבקש לעזוב. נסיבות והתנהלות המעורבים באירוע ייבדקו והנהלים יחודדו".