שחקן התיאטרון והקולנוע, אלכס פלג, הלך לעולמו היום (ו') בגיל 83. הוא הותיר אחריו אישה, שתי בנות ושני נכדים. המשפחה תערוך טקס פרידה ומנחמים יוכלו להגיע לשבעה בביתו של פלג שבתל אביב החל מיום ראשון. טקס לזכרו של פלג ייערך בתיאטרון הבימה ביום שני בשעה 16:00, ויהיה פתוח לקהל.
פלג נמנה על צוות השחקנים הקבוע של התיאטרון הלאומי הבימה משנת 1963 ושיחק בכל התיאטראות הרפרטואריים בארץ. בהבימה הוא שיחק במיטב הצגות התיאטרון כמו "האחים קרמזוב", "מי מפחד מווירג'יניה וולף", "השחף", "צ'כוב וצ'כובה", "רוחות", "אנטיגונה" ורבות אחרות, לרבות שתי הצגות יחיד - "פרחים לעכבר לבן" ו-"קהיר פברואר 78". בחיפה כיכב בין היתר ב"אילוף הסוררת" ובבית לסין ב"הדוד וניה".
1 צפייה בגלריה
אלכס פלג
אלכס פלג
אלכס פלג
(צילום: ג'רר אלון)
פלג נולד בשנת 1938 ברומניה ועלה לישראל בנעוריו, הוא למד בכפר הירוק והיה בוגר המחזור הראשון של בית הספר. לאחר שירות בלהקה צבאית, הוא למד משחק בהבימה ולאחר מכן השתלם בפריז.
לצד עבודתו הנרחבת בתיאטרון, משנת 1959 ועד 2021 פלג הופיע בסרטי קולנוע וטלוויזיה רבים ובסדרות. בין הבולטים שבהם "על חבל דק" של מיכל בת-אדם, "סיפור אינטימי" של נדב לויטן, "מצדה", "גולדה", "קו 300" ועוד.
לאורך השנים הוא זכה בפרסים רבים בהם פרס אמ"י למפעל חיים, פרס מרגלית בשנת 1989 ופרס רוזנבלום שניתן לו בשנת 2007. בנימוקי השופטים נכתב: "פלג, מגדולי השחקנים של התיאטרון הישראלי, מקצוען עד לשד עצמותיו, הופיע במגוון עצום של תפקידים במחזות קלאסיים, בקלאסיקה מודרנית, ביצירות אוונגרדיות וגם במחזאות ישראלית חדשה. בכולם הפגין אינטליגנציה, רצינות ומחויבות, שאליהם ידע לרתום אותו להט ההופך שחקן לשחקן גדול באמת".
"הייתי כל כך נרגש שביקשתי שיתקשרו אליי שוב מאוחר יותר", אמר לאחר שקיבל את הפרס, "אני נרגש כי זה סימן שמכירים ומוקירים את העשייה. מצד שני עניין הסיכום קצת מעיק. אני חושב שאני קצת אחרי אמצע העשייה אבל עדיין עמוק בתוכה ועל כך אני מאוד שמח. אני מקווה שאמשיך עוד הרבה זמן והאמת היא שאני מסתכל קדימה. יש כל כך הרבה פרויקטים מחר, יש לי הרבה תוכניות".