שני צעירים פעילי איכות הסביבה הדביקו עצמם היום (ה') למסגרת ציור של וינסנט ואן גוך בגלריית קורטולד במרכז לונדון. השניים, לואיס מקנזי ואמילי ברוקלבנק עשו זאת במחאה על ההתחממות הגלובלית.
כשהם לבושים בחולצות עם הכיתוב: "פשוט הפסיקו עם הדלק" – ארגון המאחד מספר קבוצות שרוצים להבטיח שממשלת בריטניה תתחייב להפסיק את ענייני הרישוי והייצור של דלק מאובנים – השניים הדביקו עצמם ל"עצי אפרסק בפריחה" משנת 1889, תמונת נוף מאיזור ארל בצרפת.
מקנזי (21) אמר לכלי התקשורת שהגיעו למקום: "כילד נהגתי לאהוב את הציור הזה, אבי לקח אותי לראות אותו כשביקרתי בלונדון. אני עדין אוהב את הציור, אבל אני אוהב את החברים והמשפחה שלי יותר, אני אוהב את הטבע יותר. אני מעריך את ההישרדות העתידית של הדור שלי יותר מאשר את המוניטין הציבורי שלי".
2 צפייה בגלריה
שני הצעירים אחרי שהדביקו עצמם למסגרת הציור
שני הצעירים אחרי שהדביקו עצמם למסגרת הציור
שני הצעירים אחרי שהדביקו עצמם למסגרת הציור
(צילום מסך)
הוא המשיך: "המדענים אומרים שאנו צריכים להפסיק להשתמש בדלק מאובנים והממשלה שופכת חול באוזניים שלהם. אני לא מוכן לצעוד למותי על ידי חברות דלק המאובנים והבובות שלהם בממשלה".
עוד אמר מקנזי: "אם הייתה כל דרך אחרת כדי להשיג את השינוי שאני צריכים, לא היינו עושים זאת – ניסינו כבר הכול".
2 צפייה בגלריה
לואיס מקנזי
לואיס מקנזי
לואיס מקנזי
(צילום: AFP)
האירוע הזה קרה יממה לאחר שחמישה חברים מאותו ארגון נעצרו עקב הפגנה דומה במוזיאון אומנות בגלזגו, סקוטלנד.
גלריית קורטולד אישרה שהתקרית קרתה במהלך אחר הצהריים ואילצה לסגור את המקום עד לסיום היום. עוד נמסר: "אנו מצפים שהגלריה תיפתח לציבור מחר כרגיל".
זו לא הפעם הראשונה שמקנזי נעצר – למעשה הוא נעצר על ידי המשטרה לא פחות מ-20 פעמים, ואף בילה כשישה שבועות בכלא. בחודש מרץ האחרון הוא פרץ למגרש במהלך משחק בין ניוקאסל ואברטון וקשר עצמו לעמוד השער. בתחילת החודש הוא התראיין ל-AFP, ואז אמר שהוא מוכן "להפוך לאויב הציבור מספר 1" עקב פעולותיו.