לאחר שנודע כי סרט חדש בבימויו ובכיכובו עתיד לצאת בשנה הבאה, איגודי הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון יוצאים נגד חזרתו של השחקן המורשע משה איבגי למסך.
2 צפייה בגלריה
משה איבגי
משה איבגי
משה איבגי
(צילום: נחום סגל)
בהודעה שפורסמה הערב (ב') מטעמם, ארגוני יוצרים ושחקנים כמו שח"ם (ארגון השחקניות והשחקנים), אקט (איגוד עובדות ועובדי הקולנוע והטלוויזיה) ופורום הקולנועניות ויוצרות הטלוויזיה קוראים להוקיע את סרטו החדש. "הובא לידיעתנו שעבריין המין המורשע, השחקן משה איבגי שהורשע במעשים מגונים ובהטרדה מינית כלפי שלוש נשים, ולכאורה על פי עדויות רבות הטריד נשים נוספות, מתעתד להוציא לקולנוע סרט חדש.
"אנו מבקשות להזכיר לציבור כי לאחר גזר הדין נטען על ידי הפרקליטות כי העונש שנגזר: 'אינו נותן את הביטוי הראוי למעשיו הבוטים והנלוזים של איבגי', ואף ניתן לו שחרור מוקדם, כאשר איבגי טען מנגד ש'חייו נהרסו בעקבות הפרשה'. בפועל הוא יודע שהקריירה שלו ממשיכה לאחר השחרור, היות ועומד לעלות סרט חדש בכיכובו - בתמיכת קרן מקור ו-yes. לא ייתכן שעולם התרבות, שיש לו תפקיד מרכזי בהובלת דעת הקהל ובעיצוב נורמות תרבותיות וחברתיות, ינהג בסלחנות כלפי עברייני מין מורשעים ויפנה גב לנפגעות, מה גם שאיבגי לא הביע חרטה אמיתית וצער עמוק על מעשיו מעולם.
"ראוי היה שמשה איבגי ייצא בראש מורכן מהחודשים הקצרים בהם שהה בכלא, יביע חרטה מלאה וייתן לנפגעות מרחב בטוח להתחזק ולהחלים. אנו קוראות וקוראים לכלל שותפיו לשעבר של איבגי לתעשייה, שיוקיעו אותו מהתעשייה ומעולם התיאטרון ולא ייתנו לו לשוב לזירת הפשע במקום בו יוכל להמשיך ולפגוע בקולגות שלו. מי שיוצר אווירה רעילה על הסט או בתיאטרון לא ראוי לעבוד בו". על המכתב חתומים גם פורום יוצרות התיאטרון, בת"י (איגוד במאיות ובמאי התיאטרון) וכמו כן, פורום היוצרים הדוקומנטריים.
הבוקר, כאמור, פורסם בגלי צה"ל כי על הסרט החדש עבד איבגי עוד לפני כניסתו לכלא. "הסרט מתוכנן כרגע לצאת לבתי הקולנוע בשנת 2023, צריך לסיים עוד כמה דברים במוזיקה ובפוסט", סיפר בריאיון לתחנת הרדיו משה אדרי, שאחראי על הפקת הסרט, והוסיף: "מגיע לו לחזור לעבוד אחרי תקופה ארוכה שלא היה איתנו בתעשייה. הוא שילם את החוב שלו לחברה. ניתן לו צ'אנס. אני מאמין שיקבלו אותו, בלי ספק".
2 צפייה בגלריה
משה איבגי לאחר שחרורו מכלא חרמון
משה איבגי לאחר שחרורו מכלא חרמון
משה איבגי לאחר שחרורו מכלא חרמון
(צילום: עידו ארז)
כשנשאלה על תוכניותיו לעתיד, עורכת דינו של איבגי, חן מאירי, השיבה ל-ynet: "עדיין מוקדם מדי, אני מאמינה שהכול יתבהר בימים הקרובים".
בתגובה לדיווח על צאת סרטו, עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים מסרה: "הכוונה להחזיר את איבגי ללב המרחב הציבורי והתרבותי מעבירה מסר קשה לחברה הישראלית כולה, של סלחנות למי שניצלו את כוחם ומעמדם באופן שיטתי כדי לבצע עבירות מין. אל לנו לשכוח, כי היה זה בדיוק מעמדו של איבגי בעולם התרבות, הפרסום והכוח שניתנו לו, שהיוו את הפלטפורמה לפגיעה השיטתית והקשה במספר רב של נשים. אני כולי תקווה כי כל מקבלי ההחלטות שבדרך יחזרו וישקלו את משמעות ההחלטה ואת השלכותיה, וכי גם הקהל, במידת הצורך, יידע להצביע ברגליים ולסמן קווים אדומים ערכיים".