קצת יותר משלושה שבועות לאחר שנעצר באיטליה באשמת תקיפה מינית, הבמאי הקנדי פול האגיס, אשר עדיין שוהה במדינה, שבר שתיקה כשהתראיין לעיתון האיטלקי "לה רפובליקה". האגיס נעצר ב-19 ביוני האחרון לאחר שאישה בריטית בת 28 התלוננה על כך שכפה עליה יחסי מין במהלך יומיים שבהם שהתה איתו בעיירה אוסטוני שבדרום איטליה. האגיס פקד את המקום על מנת להעביר כיתת אמן בפסטיבל הקולנוע אלורה.
1 צפייה בגלריה
פול האגיס
פול האגיס
פול האגיס
(צילום: GettyimagesIL\Pascal Le Segretain)
"הטעות הראשונה שלי הייתה לתת למישהי שבקושי הכרתי לבוא ולבקר אותי", אמר האגיס (69) בריאיון ל"לה רפובליקה", "זה היה מטופש. הטעות השנייה שלי הייתה בבוקר האחרון אחרי שאירעה התקרית, כשבאופן אישי הייתה עבורי מאוד לא נעימה. החלטתי לסיים את הסיטואציה הזאת - לקחתי אותה לשדה התעופה שעות לפני הטיסה שלה. אני כועס על עצמי בגלל הטעויות הללו בשיקול הדעת, אבל לא מסוגל להבין איך הן הסתיימו בהאשמות שווא מזיקות שהופנו נגדי... להיות מואשם באלימות מינית, משהו שלא עשיתי, זה מרסק".
על האגיס הושת מעצר בית באיטליה, בעוד מתנהלת החקירה בעניינו, אולם לפני כשבוע נקבע כי הוא רשאי לנוע במדינה בחופשיות כל עוד לא יעזוב לפני תום החקירה. "עורכי דיני הסבירו לי שבאיטליה משפט יכול להתנהל במשך שנים רבות", סיפר בריאיון ל"לה רפובליקה", "אני לא יכול אפילו לדמיין את הנזק שתביעה מסוג זה יכולה לגרום למשפחתי וליכולתי לפרנס אותה".
האגיס פרץ ב-2004 כשהיה מועמד לאוסקר על תסריטו לסרט "מיליון דולר בייבי" בבימויו וכיכובו של קלינט איסטווד, שזכה בארבעה פרסי אוסקר. שנה אחרי כך, זכתה הדרמה "התרסקות", פרי עטו של האגיס ובבימויו, בשלושה פרסי אוסקר - ביניהם פרס התסריט ופרס הסרט הטוב ביותר.
ב-2018 הוגשה נגדו תביעה על ידי אשת יחסי הציבור היילי בריסט, שטענה כי אנס אותה ב-2013. בעקבות כך, שלוש נשים נוספות האשימו את האגיס, שהיה נשוי פעמיים והינו אב לארבעה ילדים, בתקיפה והטרדה מינית. האגיס מצדו הכחיש את כל ההאשמות נגדו.
בריאיון ל"לה רפובליקה", האגיס רמז על מעורבות אפשרית של הכנסייה הסיינטולוגית, שאותה נטש ב-2009 והפך לאחד ממבקריה הבולטים, בהאשמות נגדו. "אין לי הוכחות, אבל ממה שלמדתי על הסיינטולוגיה, אני יודע שהם מסוגלים להכול. אם אתה מדבר נגדם, הם ישתמשו בכל האמצעים על מנת להרוס את המוניטין שלך, הקריירה שלך ומשפחתך".