העיכוב בבחירת השיר הישראלי לאירוויזיון: השיר שעדן גולן תבצע על במת תחרות השירה האירופית במאלמו במאי היה אמור להיחשף כבר השבוע, אך בתאגיד דחו את הבחירה במספר ימים נוספים. כעת נודע ל-ynet כי הסיבה לדחייה נובעת מבקשת איגוד השידור האירופי (EBU) לקבל את השיר טרם פרסומו, ולאשר את מילותיו כדי לוודא שאין בו מסרים פוליטיים.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן, מתמודדת "הכוכב הבא לאירוויזיון"
עדן גולן, מתמודדת "הכוכב הבא לאירוויזיון"
עדן גולן, מתמודדת "הכוכב הבא לאירוויזיון"
(צילום: שי פרנקו)
גורמים המעורים בפרטים אומרים כי אין זו בקשה חריגה לישראל וכי מדובר בסעיף שמופיע בתקנון האירוויזיון כבר כמה שנים.
בנוסף נודע ל-ynet כי ההליך המקצועי של בחירת השיר טרם הסתיים וכי בוועדה המקצועית מתלבטים בין שני שירים אחרונים. אחרי שיאזינו לנציגה עדן גולן מבצעת את שניהם - תתקבל ההחלטה. הוועדה אמורה להתכנס שוב ביום שבת, ואם עד אז יתקבל האישור מה-EBU על מילות שני השירים - ייתכן ותתקבל ההחלטה כבר אז.
בתאגיד אישרו את הפרטים ואמרו ל-ynet שהעיכוב נובע משני העניינים במקביל, ביניהם כאמור טרם התקבלה החלטה סופית והדגישו שהנושא אישור המילים על ידי ה-EBU אינו חריג לישראל. מטעם ה-EBU טרם נמסרה תגובה.
במקביל, מארגני האירוויזיון הודיעו, שוב, באופן רשמי כי דחו את הבקשות לפסול את ישראל מהתחרות בניגוד לצעד שנקטו מול רוסיה לאחר פלישתה לאוקראינה ב-2022. "השוואות בין מלחמה לסכסוך הן מורכבות וכארגון תקשורת א-פוליטי, זה לא המקום שלנו לעשות אותן", אמר מנכ"ל ה-EBU נואל קורן בריאיון. לדבריו, האיגוד מודע לקולות שמבקשים לפסול את השתתפות ישראל, "עם זאת, האירוויזיון הוא אירוע מוזיקלי לא פוליטי, זו לא תחרות בין ממשלות".
כזכור, איגוד השידור האירופי מראה בעקביות שאינו נוקט עמדה פוליטית בכל הקשור למלחמה מול חמאס. בנוסף, ב-EBU נענו לבקשת ישראל להשתתף בחצי הגמר השני בתחרות שתיערך במאלמו, בשל הסמיכות ליום הזיכרון לשואה ולגבורה.
מה-EBU נמסר בתגובה: "כל רשתות השידור המשתתפות אחראיות לדאוג כי השירים שלהם עונים לקריטריונים שנקבעו בחוקי תחרות האירוויזיון. ה-EBU בודק את השירים המועמדים לתחרות בידי כל רשת שידור המשתתפת, כדי לוודא שהם עומדים בחוקי התחרות".