בוקר טוב לכל המאזינים, אם חיפשתם הוק חדש כדי להסיח את דעתכם מהמציאות אז הנה, הריאליטי שלכם חזר. 16 דיירים נכנסו אמש (ג') לבית "האח הגדול" לעונת 2023 וזה הקיו למי שרוצה לעלות על הכרכרה להתחיל לאבחן, לשפוט, לעקוב ולגבש דיאגנוזה על אנשים שאיננו מכירים כלל אבל יש לנו דעה נחרצת מאוד לגביהם. היש תחביב מהנה יותר?
מעונה לעונה אני נוטה פחות ופחות לסמוך על תעודות הזהות. הן ממילא מקבץ ערוך להדהים של האנשים שנכנסים לגוב נווה אילן, ולמרות שהארט נפלא, הנטייה של העריכה היא להבליט את הצדדים הפרובוקטיביים או הסמי-קולים שלהם. בפועל מה שההיסטוריה מוכיחה היא שרובם נכנסים לבית ואז נחשפים במלוא שיממונם, רגילותם, סאחיותם או סתמיותם או סתומיותם. אז אין טעם לגבש דעה בשלב הזה, עדיף לחכות לשידור החי ואז לצעוק על הפרקים שהם לא משקפים את השידור החי. זה חלק מהמסורת ועם מסורת לא מתווכחים.
לביקורות טלוויזיה נוספות:
לעובדה שהקשר בין תעודות הזהות לאישיות האמיתית של הדיירים הוא רופף במקרה הטוב, יש גם צדדים חיוביים. כי אם לסמוך על פרק הכניסה כמעט כל הדיירים הם חבורה של נרקיסיסטים זועמים וחושפי שיניים, כולם משוכנעים שהם נזר הבריאה, לכולם יש סטנדרטים גבוהים, אף אחד לא מוכן להשתנות או להתגמש בשביל אף אחד אחר, כולם נוהמים במפגני כוח בוטים ושרק יעזו להתעסק איתם, הם כבר יראו לכולם מה זה. אני נוטה להאמין שזה בהחלט שיקוף אותנטי של רוח הזמן, האינדיבידואליזם והחשיבות העצמית לוקחים צעד אחד קדימה והמודעות העצמית לוקחת בתגובה צעד אחד או יותר אחורה. ויש גם את העניין הזה שלא מעט מהם גם מחפשים זוגיות, אולי כי הם ראו את העונה הקודמת של האח והסיקו את המסקנה הנכונה, הם יודעים באיזה צד של המסך מרוחה החמאה ומכוונים את עצמם בהתאם.
5 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
יש גם את העניין הזה שלא מעט מהם גם מחפשים זוגיות, אולי כי הם ראו את העונה הקודמת. מתוך "האח הגדול"
(צילום: באדיבות רשת)
אז תשכחו מתעודות הזהות, זה ממילא כמו האירוויזיון - אתה זוכר רק את הביצועים האחרונים, אבל רק בשביל רשימת המכולת הנה כמה מהדיירים שיש להם פוטנציאל טוב להכניס עניין לעונה הזאת, והאמת היא שלא חסרים כאלה, יש פה על פניו ליהוק לא רע. יענקי הוא היהודי החסיד החמוד עם הפאות והכיפה הוורודה שיסמן ווי על הרובריקה של הגיוון ויסגור את הפינה הזאת יחד עם אברהם, האתיופי שהודיע שהוא לא מייצג בשום אופן את העדה האתיופית (אני בעדך, בחור!) ובכלל לא מייצג שום דבר אבל הוא אינטליגנט מספיק כדי לייצר שיח מעניין.
5 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
על פניו ליהוק לא רע. מתוך "האח הגדול"
(צילום: באדיבות רשת)
יש לנו את אתי המורה ולנה עם עסקי הפילאטיס שאני בהחלט אשמח לשמוע אותה אומרת לנצח את המילה סתומה (סביר להניח שהיא תגיד את זה ליובל מעתוק, שהיא העממית המשוגעת בעונה הזאת). יש את גל ששונאת אנשים ועשויה להתאים לטייפקאסט המניפולטיבית החכמה שתסכסך, ורוב האחרים הם הצעירים והיפים שקשה להבדיל ביניהם והם הולכים להשאיר תוספות שיער בכל הבית - שניר, גיא, עידן, רוי, ניקול, יובל השניה, שי, סתיו, באמת שיש די והותר מהמדף הזה ואולי אני מדברת מפוזיציית גיל אבל הלוואי ואתבדה ויתברר שכולם חכמים ונבונים ויודעים את התורה ומחזיקים שיחת נסט שתהיה עמוקה יותר מהשכשוכית. הפייבוריט שלי כרגע הוא בן, הג'ינג'י שהחיים שלו התהפכו באוהל, שאפילו דרך המיסוך המצועצע של תעודת הזהות שלו אפשר היה לאבחן שהוא נטול ווסאח ושיש עם מי לדבר או יותר נכון למי להקשיב.
5 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
כמיטב המסורת גם המשימה הסודית היא משימה מטופשת וחסרת מהות. מתוך "האח הגדול"
(צילום: באדיבות רשת)
כמיטב המסורת גם המשימה הסודית היא משימה מטופשת וחסרת מהות, ששת הדיירים הראשונים שנכנסו לבית צריכים להעמיד פנים שהם שם כבר יומיים. למי אכפת? אין לי מושג. איך הם אמורים לעשות את זה? הם הרי לא מכירים את הבית, לבושים במחלצות הפאר שנכנסו איתן והבית עצמו נקי כאילו ליקקה אותו יוליה כלבת ים, הם בחיים לא יראו אותו כל כך נקי עד סוף העונה. שני דיירים אמורים להעמיד פנים שהם מאוהבים, שניים אחרים שהם אחים שלא מדברים ואחת שהיא נפלה במדרגות ויש לה גבס ותומך צוואר, בלוף שאחת הדיירות האחרות כבר חשפה בקלות תוך כדי הכנת קפה. משימה סודית אמורה להכניס עניין לימים הראשונים ולגבש זרים עם זרים אחרים, אבל המשימה הזאת עבשה כל כך שהיא לא מעניינת אפילו את הדיירים שאמורים לבצע אותה. ביום חמישי תיכנס האחות של שניר, ספיר, זאת שהוא נכנס לבית כדי להימלט ממנה ואתם תזכו לצפות בהתקף חרדה בשידור חי, סטיי טיונד.
5 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
רוב האחרים הם הצעירים והיפים שקשה להבדיל ביניהם והם הולכים להשאיר תוספות שיער בכל הבית. מתוך "האח הגדול"
(צילום: באדיבות רשת)
את התקף החרדה שלי כבר תרמתי במשרד, אגב, כשראיתי את דיאן שוורץ מהעונה הקודמת שוב על המסך עם אופציה לחזרה לבית. שוורץ חזרה לביקור בדיוק בערב בו הצינור דיווח שטליה, זוכת העונה הקודמת, סבלה מדיכאון וחרדות אחרי הניצחון. לשוורץ יש עכשיו פינה חדשה, "הסלון של דיאן", בה היא תארח את המודחים מהעונה הנוכחית. וול דאן, רשת. להביא את האדם הכי שנוא מהעונה הקודמת להנחות פינה.
5 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
עוד ניסוי מעניין בבני אדם? מתוך "האח הגדול"
(צילום: באדיבות רשת)
עוד ניסוי מעניין בבני אדם (הכול אנתרופולוגי!) ייערך כששני דיירים פוטנציאלים נוספים יעברו לגור בשלט חוצות ענק בראשון למשך 48 שעות כדי לקבוע מי מהם יכנס לבית. זאת תהיה המחשה מאוד מעניינת לעובדה שבבית האח מסתכלים עליך כל הזמן, אני מקווה שיהיה שם גם מבוגר אחראי שידע לפזר את ההפגנה, ושהגבול של אנשים שמוכנים "לעשות הכול כדי להיכנס לבית", יעבור איפה שהוא שם. "האח הגדול", עונה חדשה, נפגש בהדחות. אילליקה.