עיתונאי ויוצר סרטי דוקו אמריקני נהרג מאש של כוחות רוסיה ליד קייב - כך דווח היום (א') בסוכנות הידיעות רויטרס. היוצר זוכה הפרסים ברנט רנו, בן 51, נורה למוות בעת שכוחות רוסים פתחו באש סמוך לאירפין. עיתונאי נוסף שהיה עם רנו פונה לבית החולים לצורך טיפול רפואי.
2 צפייה בגלריה
ברנט רנו
ברנט רנו
ברנט רנו
(צילום מסך, יוטיוב)
עיתונאי שהיה עם רנו בזמן הירי סיפר בסרטון כי השניים היו ברכב בעת שכוחות רוסיים ירו עליהם. לדבריו, הם החלו לירות לאחר שעברו מחסום בגשר באירפין, ורנו נפגע בצווארו. בסרטון שפורסם בטוויטר הוא ציין עוד כי הוא לא יודע מה קרה עם רנו לאחר הירי.
תחילה דווח בתקשורת כי רנו הוא כתב של "ניו יורק טיימס" שסיקר את המלחמה מטעמם. בעיתון האמריקני הבהירו לאחר מכן כי על אף שהיוצר עבד עבורם בעבר כצלם עיתונאי, הוא לא שהה באוקראינה מטעמם - זאת על אף שבמהלך שהותו במדינה הוא הציג את כרטיס העיתונאי שקיבל מהם במשימות קודמות.
לפי אתר IMDB, רנו יצר בשני העשורים האחרונים לחייו סרטים וסדרות טלוויזיה לצד אחיו קרייג. האחים רנו ידועים בעיקר בכך שעסקו בסיפורים מאזורי לחימה שונים ברחבי העולם. הפרויקטים שלהם עקבו בין היתר אחר סיפורים מתוך המלחמות בעיראק ובאפגניסטן, מרעידת האדמה בהאיטי, מהאלימות הקטלנית במקסיקו ומהמהפכות הפוליטיות במצרים ובלוב.
עבודותיהם של האחים רנו זכו בכמה פרסים בטלוויזיה ובעיתונאות, בהם פרס פיבודי, והיו מועמדים כמה פעמים לפרס האמי. הסרטים שיצרו השניים קיבלו ביקורות ב"פורבס", "ניו יורק טיימס", "רולינג סטונס", "לוס אנג'לס טיימס" ועיתונים נוספים.
2 צפייה בגלריה
קרייג וברנט רנו
קרייג וברנט רנו
קרייג וברנט רנו
(צילום מסך, יוטיוב)
עד כה נעצרו על ידי כוחות המשטרה הרוסית לפחות 13 עיתונאים וכתבים נוספים במהלך הפגנות נגד המלחמה בסנט פטרסבורג. "הם לא הסבירו את הסיבה למעצר", כתב העיתונאי אנדריי אוקון בערוץ הטלגרם שלו. לדבריו, כל העיתונאים שנעצרו ענדו תגי עיתונאי/ת, "אבל זה לא מעניין אף אחד. המטרה היא לוודא שאף אחד לא מסקר שום דבר", הוסיף.