בצל המלחמה והקריאות לחרם על ישראל באירוויזיון - איגוד השידור האירופי שאמון על תחרות השירה מצהיר בפני ynet באופן רשמי כי ישראל תשתתף בתחרות.
1 צפייה בגלריה
נועה קירל בגמר אירוויזיון 2023
נועה קירל בגמר אירוויזיון 2023
נועה קירל בגמר אירוויזיון 2023
(צילום: EPA)
בתגובה לפניית ynet, הצהיר איגוד השידור האירופי (ה-EBU) באופן רשמי על השתתפותה של ישראל בתחרות שתיערך במאי הקרוב בשבדיה: "תחרות האירוויזיון היא תחרות בין תאגידי שידור ציבוריים מרחבי אירופה והמזרח התיכון, שחברים באיגוד השידור האירופי", נכתב בהצהרה, "זוהי תחרות לגופי שידור - לא לממשלות - ותאגיד השידור הישראלי השתתף בתחרות במשך 50 שנה.
"ה-EBU מחויב להבטיח שתחרות האירוויזיון תישאר אירוע א-פוליטי, שמאחד קהלים ברחבי העולם באמצעות מוזיקה. כארגון שמובל על ידי חבריו, הגופים המנהלים אותו - בראשות הדירקטוריון - בחנו את רשימת המשתתפים בתחרות של שנת 2024, ואלו הסכימו כי תאגיד השידור הציבורי הישראלי, כאן, עומד בכל כללי התחרות ורשאי להשתתף בזו שתתקיים במאלמו בחודש מאי".
עוד הוסיפו: "ה-EBU מיישר קו עם ארגונים בינלאומיים אחרים, כולל איגודי ספורט, פדרציות, וגופים בינלאומיים אחרים, ששומרים באופן דומה על עמדתם האינקלוסיבית לגבי נציגים מישראל בשלב זה".
כאמור, בשבועות האחרונים מופעלים על איגוד השידור האירופי לחצים הקוראים להחרים את ישראל. כך באיסלנד ובאירלנד כבר נחתמו עצומות בנושא, אשר קוראות לרשויות השידור שלהן לפרוש מהתחרות אם ישראל אכן תשתתף בה.
בשבוע שעבר פרסמו בתאגיד השידור כאן את דרך בחירת השיר הישראלי לאירוויזיון, השנה בניגוד לבעבר, תחול חובה לשילוב מילים בעברית, והשיר ייבחר באמצעות וועדה מקצועית. הנציג/ה הישראלי לאירוויזיון ייבחרו בקרוב בסיום תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא לאירוויזיון", שמשודרת בקשת.