ג'יימס קאן, השחקן שזכור יותר מכל מתפקידו כסוני קורלאונה בסרט "הסנדק", הלך לעולמו אתמול (ד') כשהוא בן 82.
2 צפייה בגלריה
ג'יימס קאן
ג'יימס קאן
ג'יימס קאן
(צילום: AP)
בחשבון הטוויטר הרשמי שלו אישרו את הפרטים ונכתב: "בעצב רב אנו מודיעים על מותו של ג'ימי בערב של ה-6 ביולי. המשפחה מעריכה את גילויי האהבה הרבים ואת התנחומים ומבקשת להמשיך ולכבד את הפרטיות שלהם בזמנים קשים אלו".
שיא הקריירה של קאן היה בשנות ה-70 ותחילת ה-80, לפני שהחליט לפרוש למספר שנים ממשחק במה שהוא תיאר אז כ"תקופה די מפחידה". קאן שב למסך הגדול לקראת סוף שנות ה-80, ובהמשך זכה להצלחה גדולה בתפקידים רבים, ביניהם "מיזרי", "רחובות מושחתים" ו"קטן עליו".
קאן נולד ב-1940 בניו יורק והיה הבן של קצב יהודי. הוא לא רצה ללכת בדרכו של אביו, ולכן ניסה בתחילה להיות שחקן פוטבול, אך במהלך לימודיו באוניברסיטת הופסטרה בניו יורק נטה לתחום המשחק כשפגש שם את מי שאיתו ישתף פעולה שנים קדימה, פרנסיס פורד קופולה.
הוא החל בתיאטרון, כששיחק לראשונה בבורדוויי בתפקיד קטן ב-1961. לאחר מספר תפקידים קטנים בסרטים וסדרות, הוא קיבל מהאוורד הוקס הזדמנות לככב בסרטו מ-1965, Red Line 7000, כששנה מאוחר יותר שיחק לצד ג'ון וויין ורוברט מיצ'ם ב"אל דורדו".
2 צפייה בגלריה
ג'יימס קאן
ג'יימס קאן
קאן לצד אחד מבניו, ג'יימס ג'וניור, במחווה לציון 50 שנה ל"הסנדק" בתחילת השנה
(צילום: AP)
ב-1969 קופולה ליהק אותו ל"אנשי הגשם" ושלוש שנים מאוחר יותר קיבל את התפקיד שנתן לו את ההכרה לו היה ראוי. קאן נבחן בתחילה לגלם את מייקל קורלאונה, אותו שיחק בסופו של דבר אל פצ'ינו למרות שהמפיקים העדיפו אותו. לכן קאן זכה לגלם את אחיו הגדול סוני, שזיכה אותו במועמדות היחידה שלו בקריירה באוסקר, על שחקן המשנה של אותה שנה.
בהמשך המוניטין שלו בהוליווד עלה והוא כיכב במספר סרטים גדולים, ביניהם "המהמר", עליו קיבל מועמדות לגלובוס הזהב בקטגוריית השחקן הטוב ביותר, "המשטרה משתוללת", "מצחיקונת" (מועמדות נוספות לגלובוס הזהב) וסרט המדע בדיוני "רולרבול".
בעקבות מותה של אחותו ב-1982 מלוקמיה, קאן סבל מדיכאון, התמכר לסמים והפסיק לשחק. למעשה הוא לא הופיע באף סרט עד ל-1987, כשקופולה ליהק אותו ל"גן השיש". התפקיד הזה התניע מחדש את הקריירה שלו ומלבד תפקידיו הקולנועיים הרבים, זכור גם מארבע העונות של הסדרה "לאס וגאס".
קאן היה מפורסם גם בשל התפקידים להם סירב, שכוללים את "קן הקוקייה", "אפוקליפסה עכשיו" ו"קרמר נגד קרמר".
הוא היה נשוי ארבע פעמים והותיר אחריו חמישה ילדים, אחד מהם, סקוט, הפך אף הוא לשחקן.