פרס אוליבייה היוקרתי, שחוגג את התאטרון הבריטי, פרסם היום (ג') את רשימת המועמדים בקטגוריות השונות וחשף כי בין המועמדים בקטגוריות השונות נמצא גם המחזמר "ביקור התזמורת" של תיאטרון הדונמר וורהאוס שבלונדון, שמועמד בשש מועמדויות בחמש קטגוריות שונות. בין הפרסים להם המחזמר מועמד נמצאים פרס שחקנית ושחקן השנה במחזמר, להם מועמדים בהתאמה מירי מסיקה ואלון אבוטבול על גילום תפקידיהם של דינה ותאופיק זכריה.
2 צפייה בגלריה
"ביקור התזמורת" לונדון
"ביקור התזמורת" לונדון
מירי מסיקה ואלון אבוטבול ב"ביקור התזמורת", לונדון
(צילום: Marc Brenner)
מירי מסיקה סיפרה ל-ynet על תחושותיה למשמע החדשות: "זה מאוד מרגש, קיבלתי את החדשות בהפתעה ואני לא יודעת אם מישהו מישראל היה אי פעם מועמד לאוליבייה. ההצגה היא על ישראל, והשחקנים הישראליים מועמדים - זה מטורף וזה לא נתפס. אני מאוד מתרגשת ואני גם לא היחידה שמועמדת - גם אלון אבוטובול מועמד ושחקני המשנה. אם אנחנו מועמדים לכל כך הרבה פרסים כנראה עשינו משהו נכון. ישראל על המפה בקטע טוב".
"קודם כל אני עוד לא מעכל", אמר אלון אבוטבול, שבשנים האחרונות חי על קו לוס אנג'לס-ישראל, בשיחה עם ynet. "זה קצת הזייה, לא? מאיפה זה הגיע הדבר הזה? זה מהמם, מגניב ומדהים. זו הייתה חוויה מטורפת וזו הייתה הצגה נפלאה, הלוואי שזה גם מה שיחזיר אותה, באמת נהנינו מאוד. זה דבר נהדר. ליבי עם ישראל עם כל מה שקורה שם".
בנוסף לפרס השחקן והשחקנית במחזמר, "ביקור התזמורת" מועמד גם בפרס המחזמר החדש וכן פרס התזמור המקורי החדש הטוב ביותר, ולצדם של אבוטבול ומסיקה נמצאים גם השחקן הבריטי ממוצא מצרי שריף עפיפי, והשחקן הבריטי פיטר פוליקרפו, שמועמדים כל אחד לפרס שחקן המשנה במחזמר.
עוד במדור במה:
לצד "ביקור התזמורת" בקטגוריית המחזמר החדש הטוב ביותר מתמודדים גם המחזות Standing at the Sky’s Edge בתיאטרון הלאומי, Sylvia בתיאטרון אולד ויק ו-Tammy Faye בתיאטרון אלמידה. לצידו של אבוטבול מתמודדים השחקנים ארתור דארוויל על תפקידו ב"אוקלהומה!", ג'וליאן אובנדן על תפקידו ב-South Pacific, ואנדרו ראנלס על תפקידו ב-Tammy Faye. לצדה של מסיקה מתמודדות השחקניות קייטי ברייבן על תפקידה ב-Tammy Faye, אנושקה לוקאס על תפקידה ב"אוקלהומה!" ופיית׳ אומולה, על תפקידה ב-Standing at the Sky’s Edge.
2 צפייה בגלריה
"ביקור התזמורת" לונדון
"ביקור התזמורת" לונדון
אלון אבוטבול ומירי מסיקה ב"ביקור התזמורת", לונדון
(צילום: Marc Brenner)
בין המועמדים המובילים בטקס נמצאת ההפקה "השכן שלי טוטורו", העיבוד הבימתי לסרט האנימציה המצליח והאהוב של אולפני ג'יבלי מ-1988, שמועמד לתשעה פרסים בהם הקומדיה הטובה ביותר, הבמאי הטוב ביותר ועוד. גם המחזמר Standing At The Sky’s Edge מועמד לשמונה פרסים ו"אוקלוהומה!" מועמד לשבעה פרסים.
השחקן פול מסקל מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר על הופעתו ב-A Streetcar Named Desire. השחקן העולה התפרסם בזכות תפקידו ב"אנשים נורמלים", והוא מועמד השנה גם לפרס האוסקר על תפקידו בסרט "אחרי השמש". גם השחקנית ג'ודי קומר ("להרוג את איב") מועמדת לפרס שחקנית הטובה ביותר על תפקידה במחזה Prima Facie.
המחזמר "ביקור התזמורת", שכתב התסריטאי איתמר מוזס עם שירים מאת דייויד יזבק, הוא עיבוד לסרט בעל אותו השם משנת 2007. ההפקה המקורית עלתה בארצות הברית והציגה לאורך כ-18 חודשים בברודווי. ההפקה עלתה בבריטניה בחודש אוקטובר בבימויו של מייקל לונגהרסט ובכיכובם של אבוטבול ומסיקה ורצה עד תחילת חודש דצמבר.
העלילה עוקבת אחרי תזמורת משטרה מצרית שמגיעה לישראל כדי לנגן בפתיחת מרכז תרבות ערבי בעיר פתח תקווה, אבל עולה בטעות על אוטובוס לעיירה בדיונית בשם בית התקווה הממוקמת באמצע המדבר. אין בה מרכז תרבות ערבי, או, למעשה, מלון - משהו שהופך לבעיה כשהלהקה מבינה שהם תקועים שם ללילה.