בוב ברקר, מנחה The Price is Right המיתולוגי, הלך לעולמו היום (שבת) בגיל 99. "בעצב גדול אנחנו מכריזים על מותו של המנחה הגדול ביותר אי פעם - בוב ברקר עזב אותנו", מסר בהצהרה רוג'ר ניל, נציג מטעמו.
2 צפייה בגלריה
בוב ברקר
בוב ברקר
בוב ברקר
(צילום: AP)
"האדם והמיתוס. הטוב ביותר", ספד לו השחקן והקומיקאי אדם סנדלר. "הוא היה אדם מתוק והיה מצחיק כל כך לבלות עימו. אהבתי לדבר אודותיו. אהבתי לצחוק איתו. אהבתי שהוא קרע אותי. הוא יחסר לכל מי שאני מכיר, נשבר הלב. אהבה לבוב ומשפחתו. תודה על כל מה שהוא נתן לנו". בשנת 1996 ברקר הופיע בתפקיד עצמו בסרט "גילמור המאושר" בכיכובו של סנדלר.
דרו קרי, ממשיך דרכו של ברקר כמנחה The Price Is Right ספד למנחה שהלך לעולמו: "יום עצוב מאוד לכל משפחת The Price Is Right, ולאוהבי בעלי חיים בכל רחבי העולם. לא היה יום שבו לא הודיתי לברקר. אשא את זיכרונו בליבי לעד. אנחנו אוהבים אותך".
רוברט ברקר נולד ב-12 בדצמבר 1923, בדרינגטון, וושינגטון, וגדל בשמורת רוזבאד הממוקמת בדקוטה הדרומית. אימו הייתה מורה, ואחרי מות אביו משפחתו עברה למיזורי. ברקר שירת כטייס קרב בצי האמריקני במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר סיום שירותו הצבאי החל לעבוד ברדיו KTTS, בזמן שהשלים תואר בכלכלה. הוא התעניין בחדשות ובספורט, וכשאחד מעובדי התחנה נעדר משידור ברגע האחרון - ברקר זכה להחליפו.
2 צפייה בגלריה
בוב ברקר
בוב ברקר
בוב ברקר
(צילום: AP)
אחרי עשור שהנחה תוכניות שונות ברדיו, ברקר נבחר להנחות את התוכנית Truth or Consequences בשנת 1956, ששודרה בטלוויזיה האמריקנית, והוביל את ההפקה עד לשנת 1975. בשנת 1972 הצטרף להפקה של The Price Is Right (בגרסה העברית נקראה "פחות או יותר"), לאחר שהצלחתו של השעשועון דעכה - ובניסיון להפיח בתוכנית חיים מחודשים. ברקר הוביל את התוכנית משנת 1972 ועד לשנת 2007. בשתי התוכניות ברקר זרח בכריזמה כובשת ובאיכויות של מראיין שמצליח לשעשע את מתמודדי התוכנית וצופיה.
לאורך הקריירה הארוכה והמצליחה שלו ברקר זכה ב-15 פרסי אמי, כש-12 פרסים ניתנו לו עבור הנחייה. בשנת 1999 הוענק לו מפעל חיים של האמי וחמש שנים מאוחר יותר הוא נכנס להיכל התהילה של האקדמיה לאמנויות ומדעי הטלוויזיה.
בנוסף, ספר השיאים של גינס הכתיר אותו כמנחה הנדיב ביותר בתולדות הטלוויזיה, לאחר שחילק פרסים בסכום שמשוער ביותר מ-200 מיליון דולר.
בנוסף להישגיו בטלוויזיה, ברקר היה פעיל למען זכויות בעלי חיים; בשנת 1987 הפסיק לצבוע את שיערו בגלל החומרים שבהם נעשה שימוש, וכמו כן סירב להנחות את תחרות מיס עולם לאחר שנודע כי המתמודדות ילבשו עורות. הוא אף תרם חמישה מיליון דולר לארגון סי שפרד שפועל למען הצלת לווייתנים. פעולותיו של ברקר יצרו הישג חסר תקדים עבור ארגונים שפועלים לקידום זכויות בעלי חיים.