סאפאא חתחות - מאמנת כושר, מנחה בטלוויזיה, שחקנית וראפרית - יכולה לעשות הכל ולא מתנצלת על כך. "רוב השירים שלי מדברים על אלימות נגד נשים. אם מישהו הטריד אותך או פגע בך - אל תשתקי, תדברי", היא אומרת על רקע קו החוף של עכו העתיקה.
בריאיון מצולם במסגרת "נו פיטלרס", חברת התוכן החדשה של צביקה הדר היא מוסיפה: "היפ הופ זה גם מחאה, אז המחאה שלי זה לתת כוח לנשים. הנושאים שאני בוחרת הם אלו שמפריעים לי, גם כאישה וגם כפלסטינית שחיה פה". מצד שני, כמישהי שמשתפת פעולה עם מוזיקאים פלסטינים ויהודים, היא חוששת מהכינוי "בוגדת" שנלווה לכך. "בחוץ מתייחסים אליי כישראלית ופה מתייחסים אליי כפלסטינית. אני כל הזמן חיה עם הדילמה הזו".
2 צפייה בגלריה
סאפא חתחות
סאפא חתחות
סאפא חתחות
(צילום: דור זיסו)
המוזיקה שלה כבר הספיקה לקחת אותה הרחק מהבית להופעות בגרמניה, אנגליה, דובאי, דנמרק ובלגיה. "אני מקבלת יחס מיוחד בחו"ל ומרגישה ששם מעריכים יותר מפה. הם רואים את האישה החזקה שבי", אך גם מודה שאמה או אביה תמיד מתלווים אליה. "אמא שלי היא שומרת הראש שלי, היא הכול בשבילי. היא אומרת שהיא סומכת עליי, אלה האחרים שהיא לא סומכת עליהם".
2 צפייה בגלריה
סאפא חתחות
סאפא חתחות
סאפאא חתחות
(צילום: דור זיסו)
חתחות, שמקפידה להתפלל חמש פעמים ביום ("אני לא מדברת על זה, זה משהו אישי ביני לבין אלוהים"), יודעת שהיא שונה בנוף המקומי. "אני הכי רווקה שיש. לא לצערי - הכל בסדר", היא אומרת, "אני לא מתה להתחתן, אלא זה יותר עניין של ילדים. אני בת 34, אז עברו לי כל הימים האלה של אהבה. ההורים כבר התייאשו והפסיקו לדבר על זה". ובכל זאת, היא נשארת אופטימית: "אם אתחתן זה יהיה עם מישהו שיעריך אותי ואת מה שאני עושה". בינתיים, היא ממשיכה בשלה וחולמת להוציא אלבום. "כשאני יושבת בלילה עם הנרגילה בחדר וכותבת - אני רוצה לדעת שאנשים ישמעו את מה שיש לי להגיד".