בקצב החיים המהיר של היום שמצמצם את הזמן הפנוי בכלל ואת זמן הקריאה בפרט, ספרים קוליים הם פיתרון מצוין לאנשים עסוקים. החל מהיום (ו') תוכלו למצוא לצד הספרים הדיגיטליים והמודפסים, גם ספרים קוליים באתר ובאפליקציית "עברית".
רב המכר "זרות" בקולה של ליהיא לפיד, דן תורן עם ביוגרפיה מוזיקלית הכוללת עיבודים חדשים לשיריו (כפי שנראה בווידאו שבראש הכתבה), אשכול נבו, נעה ידלין, שפרה קורנפלד ואפילו האלוף אליעזר שקדי - מקריאים סיפורים קצרים ואת הספרים שכתבו. מאות כותרים, מרבי מכר דרך ספרי ילדים ועד פרוזה ועיון מוקראים על ידי סופרים וקריינים שונים.
"אני מתרגש לפתוח עידן חדש, בו ניתן גם להאזין לספרים אצלנו", מסר גיא בן-נון מנכ"ל "עברית", "אני יכול להעיד על עצמי כמשתמש כבד של ספרים קוליים, אני בטוח שמשתמשים שכבר קראו ספרים דיגיטליים יחשפו ליתרונות שיש בהאזנה לספרים קוליים, ויתחילו לצרוך אותם גם גם באופן הזה".
בכדי להתנסות לראשונה בפורמט החדש, "עברית" מציעה במתנה לגולשי האתר את רב המכר "גלויה מאיטליה" מאת אלכס בראון בקולה של הקריינית המוערכת תמר לוין או את "שלושה קצרים על אהבה" מאת אשכול נבו. גולשי האפליקציה יוכלו להתנסות עם ספרו של הרלן קובן "מירוץ מטורף" בקולו של השחקן, הקריין והתקליטן ארז טודרס.
2 צפייה בגלריה
אשכול נבו מקריא את סיפורו הקצר "לימונדה"
אשכול נבו מקריא את סיפורו הקצר "לימונדה"
אשכול נבו מקריא את סיפורו הקצר "לימונדה"
"זו הייתה חוויה מפתיעה ומיוחדת להקליט את הספר שלי, פתאום שמים לב לפרטים ויש דגשים קצת אחרים", מספרת ליהיא לפיד. "נזכרתי בשנים שהייתי קוראת לילדים כשהיו קטנים. רק שהפעם הסיפור הוא לגדולים ומותח. היה מרגש לשמוע את הדיאלוגים ולהקשיב לרגשות של הדמויות, כל מה שעד אז היה רק בראש שלי ובדמיון, וגיליתי שלשמוע ספר זה פינוק גדול. קצת כמו לחזור לילדות בעצמנו".
אשכול נבו על הקראת הסינגל "לימונדה", זוכה פרס או. הנרי לסיפורים קצרים 2021: "'לימונדה' נכתב בתקופת הקורונה ויש בו מן המחאה על המצוקה הכלכלית שרבים נקלעו אליה. אבל יש בו גם מבט על זוגיות ועל מה אנחנו מוכנים לעשות בשביל הילדים שלנו. לקרוא ממנו בקול החזיר אותי לרגע שבו הוא נכתב. למקום הרגשי שבו הייתי".
2 צפייה בגלריה
ליהא לפיד מקריאה את ספרה "זרות"
ליהא לפיד מקריאה את ספרה "זרות"
ליהא לפיד מקריאה את ספרה "זרות"