ביום שני האחרון אושפז השחקן יהודה בארקן במחלקה לטיפול נמרץ בבית חולים הדסה, לאחר שחווה קשיי נשימה עקב נגיף הקורונה. רועי, בנו של השחקן, הצטרף לשידור באולפן ynet ועדכן על מצבו הבריאותי של אביו: "הוא עם קשיי נשימה. מנסים לאזן לו את החמצן בדם ונקווה שבאמת, בעזרת התפילות של כולנו והחיזוקים והאהבה הגדולה שהוא מקבל מכל העולם, זה יקרה".
הוא מתקשר? "הוא מתקשר, כן. אחותי הייתה שם אתמול ואני, בעזרת השם, אהיה שם היום. דיברתי איתו בטלפון. מבחינת העניין הוא מתקשר, אבל יש בעיה נשימתית קשה".
אז הוא במצב קשה מוגדר? "לא, לא מוגדר במצב קשה, מוגדר במצב בינוני ויציב ומחכים לבשורות טובות".
רועי חלק על השתלשלות האירועים, שהביאו את אביו לאשפוז: "הוא לא היה אדם בריא, יש לו קצת מחלות רקע. בשבוע שעבר הוא הלך לעשות בדיקת קורונה ונמצא חיובי. פינו אותו למלונית בירושלים. בערב יום כיפור הוא התחיל להרגיש פחות טוב, ואז ביום שני הוא התפנה להדסה. אנחנו לא יודעים ממי הוא נדבק".
1 צפייה בגלריה
יהודה בארקן
יהודה בארקן
יהודה בארקן
(צילום: יובל חן)
עד כמה זה מלחיץ המצב הזה? "מאוד-מאוד. ואתה יודע, אמרתי את זה ואומר עוד פעם, יש אנשים שחושבים שאין דבר כזה קורונה וזו המצאה ואף אחד לא חולה בקורונה, אבל כשאתה מקבל את זה באופן אישי, במעגל הכי קרוב שלך, אתה מבין שצריך לשמור על מרחק ומסכות ובאמת, אנשים צריכים לשמור על עצמם. בטח ובטח בגילאים האלה כמו של אבא, שפשוט לא היה צריך לצאת מהבית".
והוא יצא? קראתי שהוא אמר שהוא לא מנשק אפילו מזוזה בעת הזו. הוא הקפיד? הוא נשמר ממש? "תראה, הוא שם מסכה והכול, אבל הוא יצא מהבית, פגש אנשים. בית כנסת, אתה יודע. אני לא יודע איפה זה תפס אותו בדיוק, אבל אנחנו באמת מתפללים לשלומו ומודים לצוות בהדסה שבאמת מטפל בו באופן מסור והיטב. אנחנו מקווים לטוב בימים הקרובים, שיצא מזה".
טוב, אביך איש אופטימי, כולנו יודעים שהוא מחייך הרבה ומתלוצץ עם רופאיו. הוא אופטימי? חייכן עדיין? שומר על החיוך? "הוא אופטימי, מתלוצץ עם רופאיו ומאמין שהוא יצא מזה".