השחקן דסטין דיאמונד הלך לעולמו - שבועיים בלבד אחרי שהגיע לבית החולים עם כאבים עזים, ואובחן כחולה בסרטן מתקדם. כך דווח בארצות הברית. דיאמונד, בן 44 במותו, כיכב בשנות ה-90' בסדרת הנעורים "הצלצול הגואל". בשבועיים האחרונים הוא טופל באמצעות כימותרפיה בבית חולים בפלורידה.
3 צפייה בגלריה
דסטין דיאמונד
דסטין דיאמונד
דסטין דיאמונד
(צילום: AP)
"בפרק הזמן הזה הסרטן התפשט במהירות ברחבי המערכת שלו", כך מסר בהודעה נציגו של דיאמונד, "הרחמים היחידים שהפגין היו בחדותו ובמהירותו. דסטין לא סבל. הוא לא נאלץ לשכב כשהוא שקוע בכאב. על כך, אנו אסירי תודה". לפי הדיווחים, דיאמונד אובחן כחולה בסרטן ריאות מסוג קרצינומה של תאים קטנים.
"הצלצול הגואל" שודרה במשך ארבע עונות בין השנים 1989-1993, וזכתה להצלחה רבה. בשנים שאחרי רדתה מהמסך הפציעו צמד סדרות בת נוספות במסגרת הזיכיון, ובנוסף הופקו גם שני סרטי טלוויזיה. דיאמונד, בן למשפחה יהודית מקליפורניה, גילם בה את סמואל "סקריץ׳" פאוור - החנון של בית הספר, וללא ספק הדמות הצבעונית והמזוהה ביותר בה. כשהיה בן 11 לוהק לתפקיד מתוך אלפי מועמדים.
דמותו של סקריץ' פרסמה אותו ברחבי העולם, אך מחוץ ל"הצלצול הגואל" ותוכניות הבת שלה לא הצליח דיאמונד לשחזר את ההצלחה, ונאבק לשמר את מקומו בתעשייה. בין היתר ניסה את מזלו כסטנדאפיסט, והשתתף בכמה תוכניות ריאליטי ודוקו-ריאליטי, כולל גרסת ה-VIP הבריטית של "האח הגדול", שם היה המודח הרביעי. בשנת 2001 הודיע על פשיטת רגל.
3 צפייה בגלריה
דיאמונד (ראשון מימין) ב"הצלצול הגואל"
דיאמונד (ראשון מימין) ב"הצלצול הגואל"
דיאמונד (ראשון מימין) ב"הצלצול הגואל"
(יחסי ציבור)
ב-2006, שש שנים אחרי שירדה מהאוויר סדרת הבת "הצלצול הגואל: הכיתה החדשה", שחרר דיאמונד קלטת סקס בכיכובו לצד שתי נשים. "פריס הילטון הרוויחה מזה 14 מיליון", סיפר בראיון לתוכנית ?Where Are They Now בערוץ של אופרה ווינפרי, "חבר שלי אמר: 'זה מדהים, קלטת סקס של סקריץ' תהיה שווה לפחות מיליון'. אז חשבתי 'כן, אולי'. זה היה עד כדי כך פשוט". עם זאת, דיאמונד התחרט על המעשה. "בהחלט הרווחתי מזה כסף, אבל זה בהחלט לא היה שווה את ההשלכות של זה. עד היום, אנשים מסתכלים עלי מלמעלה", המשיך לספר. דיאמונד גם טען שהיה זה כפיל שהובא לצלם את קלטת הסקס, ובהמשך הודבקו פניו שלו על גופו של הכפיל.
בשנים האחרונות עלה שמו של דיאמונד לכותרות בנסיבות אחרות, כאשר נעצר ב-2014 לארבעה חודשי מאסר לאחר שהיה מעורב בקטטה בבר והשתמש בסכין. במשפט סיפר כי שלף את הנשק על מנת להרחיק את האנשים מסביבתו, כולל אישה שהיכתה את ארוסתו. הוא הורשע ונקנס ב-500 דולר. ב-2015 נעצר שוב בעוון נשיאת נשק והתפרעות בציבור. הפעם נגזרו עליו ארבעה חודשים בכלא, מהם ריצה שלושה חודשים. ב-2016 נעצר שוב לאחר שהפר את תנאי שחרורו.
3 צפייה בגלריה
דסטין דיאמונד
דסטין דיאמונד
תמונה מעת מעצרו של דיאמונד ב-2014
(צילום: AP)
ב-2009 פרסם דיאמונד את זיכרונותיו מימי התהילה של "הצלצול הגואל" בספר Behind the bell, וסיפק שלל סיפורים פרובוקטיביים על "סקס, סמים ומסיבות פראיות". ב-2014 עלה בערוץ לייפטיים סרט הטלוויזיה The Unauthorized Saved by the Bell Story, אשר התבסס על ספרו של דיאמונד.
חבריו לקאסט נפגעו מטענותיו, ובמשך השנים התנצל בפניהם דיאמונד מספר פעמים, ואף טען שהספר כלל סיפורים שקריים שאליהם לא היה קשור. "אנשים ניצלו אותי ואת הסיטואציה בה הייתי בזמנו", סיפר ב-2016 בתוכנית "המופע של ד"ר אוז", "אני רוצה להגיד: חברים, אני חושב שאתם פנטסטיים. לעבוד אתכם היה מהדברים האייקוניים בחיי, ואני מצטער שנוצלתי... הציבור הרחב לא יודע את זה, אבל לא כתבתי את הספר. היה לי סופר צללים". והשערוריות הללו פגעו בו: בנובמבר 2020 עלה ב-Peacock, שירות הסטרימינג של NBC, החידוש ל"הצלצול הגואל", בהשתתפות כל חברי הקאסט המקוריים מלבד דיאמונד.
"דסטין, אחי, אתה תחסר", צייץ חברו ל"הצלצול הגואל" מריו לופז, שגילם בסדרה את איי.סי סלייטר. "השבריריות של החיים האלו היא משהו שלעולם אסור לקחת כמובן מאליו. תפילות עבור המשפחה שלך ימשיכו".
"עצובה מאוד בשל החדשות על מותו של מי ששיחק לצידי", צייצה טיפאני ת'יסן, מי שגילמה את קלי קפובסקי ב"הצלצול הגואל", והמשיכה בהספד דומה להפליא לזה של לופז. "החיים שבריריים ביותר, וזה משהו שלעולם אסור לנו לקחת כמובן מאליו. דרך צלחה דסטין".
"נעצב מאוד לשמוע על מותו של דסטין דיאמונד, גאון קומי אמיתי", ספד לו מארק פול גוסלאר, אשר גילם בסדרה את זאק מוריס. "תנחומי הכנים למשפחתו וחבריו. במבט לאחור על הזמן שבו עבדנו יחד, אתגעגע לניצוצות החשופים והמבריקים שרק הוא יכול היה להפיק. עוגה בפרצוף שלך, חבר שלי".