בוקר טוב, יצורי פרא מכונפים שכמוכם. בוקר של סופת טייפון מטורפת שכמוה לא נראתה, ליטרלי לא נראתה כי באמת לא ראינו ממנה כלום בפרק אז אפשר ורצוי לחשוד בקיומה. אמש (שבת) נפרדנו סופית ממעיין, שפינתה את הדרגש שלה בביקתה ופינתה מקום למודח הבא של אפולאקי. מאחר ומעיין לא נטתה להשקיע את זמנה הפנוי ברקיחת מהלכים, אין בי צער גדול על העזיבה שלה. בטח אחרי מופע האימים שלה מול גדי, שנמצא על הכביש המהיר לתואר האנדרדוג האהוב ביותר בעונה. האיש מגלה תנוחה חדשה ונוחה יותר במשימה כי הוא מגרד לעצמו את הגב, מה שהופך אותו רשמית לגיבור שלי. מבחינתי מעיין יכולה לקחת את רמ"ח איבריה, כולל היד הבלתי מתיישרת שלה, ולהעמיד סיר קטן ונחמד בווילת המודחים.
אז מה היה לנו שם? הכוכבים בשמיים הסתדרו באורח פלאי ככה שדווקא כשיש תיקו באפולאקי, קובי מקבל את ההזדמנות לצאת מעפאן ולהחליף את שירה בוורד. ואין לנו את מי להאשים, אלא את אבינו שבשמיים. זוהר, שמיהר לשחרר את אוהד, סמך על קובי שהוא יתמוך בו במהלך הבא. לקובי היו שתי אופציות – האחת היא לחזק את הברית של זוהר ולהצטרף אליה, כלומר להעניק לשירה חסינות ולהדיח את יהונתן, דודו או ג'קי, והשניה היא לשמוח שמעיין הלכה ופינתה לו מושב בברית של המקובלים, ולזרוק את זוהר מתחת לאוטובוס. קובי בוחר באפשרות השניה, רק בשביל לגלות במשימת החסינות שג'קי מקווה שהוא יפסיד ליהונתן במשימת חסינות.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
ועכשיו, לווילת המודחים. מעיין אשכנזי, מתוך "הישרדות"
(צילום מסך)
עוד מוקדם לקבוע אם קובי פעל בחכמה, אבל אין ספק שבמו ידו הסיט את מהלך המשחק של אפולאקי. כמו שזה נראה, ורד, שפונתה מההילטון של דנדן, עשויה מהחומרים של דודו וג'קי - כי בואו, דודו ספורטאי וג'קי אשה, והיא ספורטאית אשה, לא ככה? תוך חמש דקות מרגע הגעתה לאפולאקי ורד כבר זכתה במינוי הלא מחייב "סגניתה של ג'קי", וכפועל יוצא השתלבה מיד במסכת טינופים על השבט הקודם שלה, כי חוק הכלים השלובים מוביל בסופו של דבר כל אחד מאיתנו למקום שהוא מרגיש בו נוח. שירה הגיעה לשבט נינוח, מאורגן, גוד וייב, עם מרבץ אויסטרים ורצף נצחונות, ואילו ורד מוצאת את עצמה במדמנה האפולאקית, תורמת את חלקה ההוגן בעיכוב השבט במשימות. אני מסתכנת במרמוריזם קל כשאני אומרת שכל אחד יאכל את מה שהוא בישל, חברים.
בין קידוש התוכן השיווקי והסופה שלא הייתה, נשארה רק התוכנית להצלת התחת של זוהר וגדי, הזוג הכי מעניין כרגע בעונה מאז שיהונתן החליף את מעיין בשמיכי של ורד. הניסיון של גדי למכור לג'קי את העובדה שקובי לא יציב היא רעיון מצוין, כי בעולם של ג'קי בגידה היא הפשע החמור ביותר, וגדי הוכיח שהוא מסוגל לחשיבה אסטרטגית מחוץ לקופסה. אפשר היה לראות את הפנים של זוהר מתכרכמות בצער כשהתברר לו שגדי היה זה שחשב על המהלך הזה ולא הוא (בהנחה שהמהלך אכן היה שלו ולא של אחד התחקירנים, רחמנא ליצלן). אני נוטה להאמין שג'קי אכן התכוונה להדיח את קובי אבל חזרה בה, כדי לנצל את ההזדמנות ולהדיח את גדי או זוהר, תלוי למי מהם יצלצלו הפעמונים.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
עשה טעויות קריטיות. זהר שטראוס, מתוך "הישרדות"
(צילום מסך)
אני מאוד אוהבת את זוהר במשחק. הוא עושה טלוויזיה מצוינת ואני מאמינה שהוא באמת הגיע במטרה לשחק, אבל חייבים להודות שהוא עשה כמה טעויות קריטיות. ההדחה של אוהד היתה המשמעותית שבהן, ואם לסמוך על הפרומו (לעולם אל תסמכו על הפרומו, ילדים, לא משנה מה יקרה), החשד הראשוני של זוהר שמדובר בניסיון של ג'קי להרדים את גדי עוד יהפוך למציאות. אם אני צריכה להמר, אז זוהר עומד לעבור אל הבקתה, כלומר אם לא תגיע קודם המשלחת של ח"כ דודי אמסלם שתיקח אותו למכלאות.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
טעות אסטרטגית? קובי מאור, מתוך "הישרדות"
(צילום מסך)
השבטים נמצאים על האי עשרה ימים בערך, אבל רצפת חדר העריכה של ההפקה מאוד נקייה אז זה מרגיש כאילו הם שם עידנים שלמים. איחוד שבטים בשלב הזה הוא בלתי סביר, והדבר היחיד שיציל את זוהר (ואת גדי שיודח אחריו) יהיה ערבוב שבטים כלשהו, שיקטע גם את הבכחנליה בליבולן. סליחה, כן? אבל לא באתם לפה ליהנות. אני מחזיקה אצבעות לאופציה הזאת ולו רק כדי שלא נינטש על אי בודד עם ג'קי ושות'. ועד הפעם הבאה, תהיו חזקים.