סערה סביב דבריה של גלית גוטמן בשידור: מגישת תוכנית הבוקר של קשת תקפה במהלך שידור התוכנית היום (ו') את החרדים, עוררה תגובות קשות, זומנה לבירור - והתנצלה.
1 צפייה בגלריה
גלית גוטמן, מתוך תוכנית הבוקר של קשת
גלית גוטמן, מתוך תוכנית הבוקר של קשת
גלית גוטמן, מתוך תוכנית הבוקר של קשת
(צילום מסך, קשת 12)
"תגידו, אתם לא רואים מה קורה פה? כמה נטל אתם יכולים לשים על שליש מהמדינה הזאת, בשביל להחזיק בסוף את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם?", אמרה גוטמן בשידור, "זאת המציאות, יש פה מדינה וממשלה חדשה שחולבת את התושבים שלה. הצעירים שלנו, אלה שמשרתים בצבא והולכים לאוניברסיטה, לא יישארו פה".
באולפן לצידה של גוטמן ישב ברק סרי, מי שהיה יועצו של השר אריה דרעי במשך שנים, ואמר לגוטמן שמדובר באמירה קשה מאוד שהוא מסתייג ממנה. גוטמן סירבה לחזור בה ואמרה: "אני אמשיך להגיד את האמירות הקשות האלה. הם איבדו את הבושה. אני אשב פה ואגיד את האמת, זו המציאות, יש פה מדינה וממשלה חדשה שחולבת את התושבים שלה". צפו:
מלבד האורחים באולפן והמגיש שלצידה יואב לימור, אשר הסתייגו גם הם מדבריה של גוטמן, רבים אחרים הגיבו ומוסיפים להגיב על דבריה. "אני מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל, שמזכירה אמירות אפלות שהופנו נגד בני עמנו בעבר. אין לכך שום מקום — כל ישראל אחים!", הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו. גם יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב לדבריה של גוטמן: "למי קראתם מוצצי דם? בושו לכם", פרסם דרעי, "האברכים הצדיקים לומדי התורה הם שבט לוי המובחר של עם ישראל, הם הסיירת הרוחנית, אשר ביחד עם כל זרועות הבטחון מגינים על עם ישראל, ממשיכים את השושלת היהודית ושומרים על התורה שבלעדיה אין לנו זכות קיום בארצנו. אנחנו גאים בהם ובזים למסיתים הקטנים".
מנגד, חבר הכנסת ושר הביטחון לשעבר בני גנץ נקט בגישה מעט שונה וכתב: "החרדים, ככולם, צריכים לשרת את המדינה למען כולנו, ללמוד לימודי ליב"ה לצד לימוד התורה למענם הם, והחרדים צריכים לצאת יותר לעבוד ולהיות חלק פעיל ותורם בכלכלה. את המחלוקת הזו אי אפשר ולא צריך לטשטש. מה שעושה הממשלה כרגע הוא פגיעה קשה בחברה ובכלכלה הישראלית, ובכללה פגיעה בחרדים עצמם.
"יחד עם זאת, אני שומע את הקולות נגד החרדים, רואה את האקטים הקיצוניים, את האמירות שחלקן הגיעו לכדי הסתה ואת הקריקטורות בעלות הגוון האנטישמי באופן חמור. אני מגנה זאת בכל תוקף. ליברליות היא גם להכיל. ההתנהלות הקיצונית לא משפרת ולא משרתת דבר מלבד הוספת שנאה שתלך ותעמיק את המפריד בין חלקי החברה בישראל".
מספר שעות לאחר התקרית, ובעקבות התגובות הזועמות לדבריה, גוטמן התנצלה בסטורי שהעלתה לאינסטגרם: "אני מבקשת להתנצל מעומק הלב אם פגעתי במגזר שלם. אני אוהבת את מדינת ישראל, ומתוך דאגה לעתידה יש לי ביקורת חריפה כלפי נציגי המגזר החרדי בכנסת. הדברים נאמרו בתוך דיון על תקציב הממשלה וקרן הארנונה. אבל אין לי שום כוונה לפגוע בכלל המגזר. אני מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהדברים".
תגובת קשת: "קשת מגנה בחריפות את דבריה של גלית גוטמן בנוגע למגזר החרדי בשידור חי הבוקר. הדברים אינם מקובלים ולא היו צריכים להיאמר בשום אופן. אנו מצרים על כך ומתנצלים על הפגיעה המיותרת. גוטמן התנצלה על נוסח דבריה ועל ההכללה של מגזר שלם וזומנה לבירור דחוף אצל מנהליה, שיתקיים ביום ראשון בבוקר".