אחד מהשחקנים הגדולים בישראל, חיים טופול "נמצא ברגעיו האחרונים", כך הודיעה היום (ד') משפחתו.
1 צפייה בגלריה
חיים טופול
חיים טופול
חיים טופול
(צילום: דנה קופל)
השחקן הוותיק בן ה-87 נמצא כעת בביתו, ולפי הודעת המשפחה הם "לצידו ברגעיו האחרונים, בחיק המשפחה אהוביו ואוהביו", וביקשו מכל דורשי שלומו "לשמור על פרטיותם".
לפני מספר שנים אובחן טופול באלצהיימר, "הרבה זמן הוא חיפה על זה בהצלחה", סיפר בנו, עומר, בריאיון ל"ידיעות אחרונות". "אבא הוא מקצוען פר-אקסלנס ושחקן נפלא, שפיתח כל מיני טכניקות להסתיר את הבעיות שהחלו לצוץ. כשהוא זכה בפרס ישראל, האלצהיימר שלו עוד היה במצב התחלתי. הוא דיבר נהדר בטקס, וגם באירועים אחרים, ואף אחד לא הרגיש בזה. בהתחלה גם אני התכחשתי למצב, אמרתי שהכול שטויות. שזה רק בגלל הגיל. אבל בשנים האחרונות כבר היה בלתי אפשרי להתעלם מהמחלה. גם האנשים הקרובים בחבר המנהלים של עמותת כפר נהר הירדן הבחינו בשינוי, ומתוך כבוד גדול אליו לא אמרו לו דבר. כשקלטתי שיש באמת בעיה, הפכתי לבק-אפ, לגיבוי שלו. פשוט הלכתי איתו לכל מקום".
טופול, המזוהה עם התפקיד הראשי ב"סאלח שבתי" והתפקיד של טוביה החולב במחזמר "כנר על הגג", כיכב בעשרות סרטים והיה מועמד לפרסי האוסקר והטוני. כמו כן, זכה בשני פרסי גלובוס הזהב. בשנת 2015 זכה טופול בפרס ישראל, ומלבד עבודתו כשחקן וזמר הוא גם סופר, משורר וצייר.