השחקן טום סייזמור הלך לעולמו בגיל 61 אחרי שנותק ממכשירי ההנשמה, כך עידכן לפנות בוקר (בין שישי לשבת) מנהלו האישי צ'רלס לאגו. השחקן עבר אירוע של מפרצת במוח ב-18 בפברואר.
2 צפייה בגלריה
טום סייזמור
טום סייזמור
טום סייזמור
(צילום: AP)
"בצער גדול ובעצב רב אני נאלץ להודיע שהשחקן תומאס אדוארד סייזמור ('טום סייזמור') הלך לעולמו בשנתו בגיל 61 בבית החולים ג'וזף בברבנק", אמר לאגו בהצהרה לתקשורת. "אחיו פול ובניו התאומים ג'יידן ויאגר (17) היו לצידו".
לפני מספר ימים לאגו עידכן במצבו של סייזמור וסיפר ש"הרופאים הודיעו למשפחתו שאין עוד סיכוי להציל את חייו והמליצו על ניתוק שלו ממכשירי ההחייאה".
ב-18 בפברואר התמוטט סייזמור בביתו בלוס אנג'לס והובהל לבית החולים. שם הרופאים קבעו שהוא עבר אירוע של מפרצת מוחית כתוצאה של שבץ. סייזמור אושפז מאז במחלקה לטיפול נמרץ במצב קריטי והיה בתרדמת לכל אורך הטיפול בו.
טום סייזמור נולד בדטרויט ב-1961 ועבר לניו יורק בשנות ה-80 כדי להגשים את חלומו ולהפוך לשחקן. אחד מתפקידי המשחק הראשונים בקריירה שלו היה בסרטו של אוליבר סטון, "נולד בארבעה ביולי", שאף היה מועמד לאוסקר.
2 צפייה בגלריה
"להציל את טוראי ריאן"
"להציל את טוראי ריאן"
סייזמור בסגן מייק הורבאת. מתוך "להציל את טוראי ריאן"
באופן כמעט עקבי סייזמור לוהק כ"בחור הקשוח" ובמהלך שנות ה-90 הפך לפרצוף מוכר הודות לתפקידים בסרטים כמו "הארלי דוידסון ואיש המרלבורו", "נוסע 57", "רומן על אמת" ו"רוצחים מלידה". את הפריצה הגדולה שלו עשה כשלוהק לתפקיד סגן מייק הורבאת בסרטו של סטיבן ספילברג מ-1998, "להציל את טוראי ריאן", שקיבל בין היתר מועמדות לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. סייזמור עצמו זכה למועמדות לצד השחקנים טום הנקס, מאט דיימון ו-וין דיזל בקטגוריית הקאסט הטוב ביותר בטקס גילדת השחקנים.
שלוש שנים מאוחר יותר הופיע בשובר קופות מלחמתי נוסף, "בלאק הוק דאון" של הבמאי רידלי סקוט, שם גילם את מקנייט ושיחק לצד ג'וש הארטנט, יואן מקגרגור וטום הארדי. לאורך הקריירה שלו שיחק תחת במאים כמו מייקל מאן, מרטין סקורסזה, פיטר היימס, קארל פרנקלין ומייקל ביי.
מעבר לקריירה הקולנועית שלו, לסייזמור גם היה עבר פלילי והוא הורשע בהתעללות. ב-2003 הוא נמצא אשם באלימות נגד חברתו דאז, וב-2017 קיבל את ההרשעה נגדו בשני אישומים של אלימות אחרי שנעצר כמה חודשים קודם לכן בחשד שתקף את בת זוגו באותו זמן. ב-2005 הוא נשפט למספר חודשים בכלא לאחר שניסה לזייף בדיקת שתן למציאת סמים. אסורים. ב-2007 הוא נעצר על החזקת מתאמפטמין וב-2019 על החזקת "מגוון סמים לא חוקיים". סייזמור דיבר לא פעם על המאבק שלו עם ההתמכרות לסמים, והופיע במספר תוכניות שבהן חשף את ההתמודדות שלו איתה.
סייזמור הותיר אחריו שני בנים, יאגר וג'יידן. טקס קבורה בנוכחות משפחתו צפוי להיערך בימים הקרובים כשבהמשך מתוכנן אירוע גדול שבו יחגגו את חייו של השחקן המנוח, כך על פי "וראייטי".