ארגון DARE או Drug Abuse Resistance Education (הארגון לחינוך נגד שימוש בסמים), שמקיים בארצות הברית תוכנית שמטרתה למנוע את השימוש בסמים, הצטרפות לכנופיות והתנהגות אלימה בקרב ילדים ובני נוער, לא אוהב את המסרים ואת המעשים של הדמויות בלהיט מבית HBO, "אופוריה", וכעת יוצא נגדם בצורה חריפה - כך מדווח אתר TMZ.
"במקום לקדם את הרצונות של ההורים לשמור על ילדיהם בטוחים מההשלכות הנוראיות של שימוש בסמים והתנהגויות אחרות בעלות סיכון גבוה, 'אופוריה' בוחרת להאדיר ולתאר שימוש בסמים של תלמידי תיכון, התמכורת, יחסי מין אנונימיים, אלימות והתנהגויות נוספות בעלות אופי הרסי כנפוצות ושכיחות", נאמר מטעם הארגון, שעל פי אתרו הרשמי נוהג להעביר "שיעורים על ידי שוטרים החל מהגן ועד לסוף התיכון, ומלמד איך להתנגד ללחץ חברתי כדי ליצור סביבה ללא סמים או אלימות".
2 צפייה בגלריה
מתוך "אופוריה" - עונה 2
מתוך "אופוריה" - עונה 2
מתוך "אופוריה" - עונה 2
(צילום: באדיבות HBO)
העונה הראשונה של הסדרה זיכתה אותה בשלושה פרסי אמי, כולל פרס לזנדאיה, כשחקנית ראשית בסדרת דרמה. אך ב-DARE ממש לא חושבים שצריך לחגוג את ההישג הזה. "זה מצער ש-HBO, התקשורת הציבורית, מבקרי טלוויזיה ומפרסמים שונים בחרו להתייחס לסדרה כ'פורצת דרך' ולא לזהות את הפוטנציאל להשפעה שלילית על ילדים שמתמודדים כיום עם סיכונים אדירים ואתגרים נפשיים יוצאי דופן", אמר אותו נציג.
ראוי לציין שלפני כל פרק ישנה שקופית טריגר לצופים, שבה נכתב: "אלימות, עירום ותוכן מיני שעשויים להיות מטרידים לצופים". בנוסף, מידע על מספרי טלפון בעת מצוקה ועמוד הכולל קישורים חשובים לייעוץ ועזרה נפשית נמצאים באתר הרשמי של הסדרה ב-HBO.
2 צפייה בגלריה
מתוך "אופוריה" - עונה 2
מתוך "אופוריה" - עונה 2
מתוך "אופוריה" - עונה 2
(צילום: באדיבות HBO)
למרות המאמצים הללו, ב-DARE אמרו ל-TMZ שבארגון שלהם מעוניינים "להיפגש עם נציגי HBO שמעורבים ביצירת 'אופוריה' כדי להציג את הדאגות שלהם באופן ישיר".