1 צפייה בגלריה
מתוך "ברבי", "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" ו"אלמנטלי"
מתוך "ברבי", "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" ו"אלמנטלי"
מתוך "ברבי", "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" ו"אלמנטלי"

ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

1 ביוני
"ספיידרמן: ממד העכביש" יצא לפני כארבע שנים וחצי והפך מיד לאחד מסרטי הקומיקס הטובים ביותר שיצאו אי פעם. הביקורות היללו, המעריצים חיבקו והסרט זכה לשלל סופרלטיבים, מוצדקים לחלוטין כמובן. אפשר אפילו לומר שהם נשבו בקורים שלו (סליחה). האנימציה הייתה מלהיבה, מרגשת ויוצאת דופן, וגרמה לו לבלוט למרות שיצא בתקופת השיא של מארוול (בין "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ל"הנוקמים: סוף המשחק"). העלילה עקבה אחר ספיידרמן חדש - לא עוד פיטר פרקר, אלא נער מתבגר העונה לשם מיילס מוראלס, שמקבל כוחות-על ויחד עם כמה ספיידרמנים מיקומים מקבילים (בהם אפילו חזיר ורובוט) הם מצילים את כלל העולמות מקריסה אחד לתוך האחר, כתוצאה משאיפותיו של נבל-העל קינגפין להשיב לחיים את אשתו ובנו.
ההצלחה האדירה הזו הביאה, כצפוי, המשך למעלליו של מיילס (שאמיק מור), כשהפעם הוא יגלה שהוא בעצם בכלל לא יודע כלום על יקומים מקבילים. גוון (היילי סטיינפלד, שמגלמת במארוול גם את קייט בישופ) חוזרת גם היא ותכיר למיילס את "הספיידר-סוסייטי" - אזור בין-ממדי שבו נפגשים אנשי עכביש מרחבי המולטיוורס, המנוהל בידי מיגל אוהרה (אוסקר אייזק, גם הוא עם תפקיד נוסף במארוול - מון נייט), ספיידרמן משנת 2099. הם ועוד עשרות ספיידרמנים נוספים - בהם ספיידר-פאנק (דניאל קאלויה), ספיידרוומן (איסה ריי) וספיידרמן-אינדיה (קראן סוני) ייאבקו בנבל חדש ומסוכן שנקרא הספוט (ג'ייסון שוורצמן), בעל גוף המכוסה בשערים שמאפשרים לו לנוע ברחבי המולטיוורס. את הנבל המדובר לא ראינו אפילו לשנייה, אך בטריילר ניתן לפגוש בכל עשרות הגרסאות של איש העכביש ולהבין שמיילס ככל הנראה ייאלץ לבחור בין הצלת אהוביו ובין הצלת כל היקומים. ואי אפשר בלי התייחסות משעשעת למם המפורסם, שבו שני ספיידרמנים מצביעים אחד על השני, רק בהגזמה.

המהפנט (Hypnotic)

8 ביוני
רוברט רודריגז חוזר לעשות קולנוע אחרי שהבליח בשנים האחרונות בסדרות ("המנדלוריאן") וגם ביים מספר קליפים (ליידי גאגא ואריאנה גרנדה). למותחן האקשן החדש שלו הוא ליהק את בן אפלק בתפקיד הראשי ולצידו את אליס בראגה ("יחידת המתאבדים", "אליסיום"). העלילה סובבת סביב הבלש דני רורק (אפלק), שחייו מתהפכים כשבתו נעלמת - החיפוש אחריה מסבך אותו בתוך קונספירציה ותוכנית ממשלתית סודית, בזמן שהוא חוקר שורה של מעשי שוד בלתי אפשריים.
וויליאם פיכטנר - נו, ההוא שאתם מכירים ממלא סדרות וסרטים (כמו "נמלטים", "היט", "ארמגדון", "בלאק הוק דאון", "צבי הנינג'ה" ועוד) אבל מעולם לא ידעתם איך קוראים לו - יגלם את הנבל, שנעזר בכל מיני שיטות של היפנוזה כדי לשלוט באנשים ולהשתמש בהם למען מטרותיו הזדוניות, שזה כנראה אומר לשדוד המון המון בנקים ולצאת מזה ללא עונש. צפו לסצנות אקשן מופרכות יותר או פחות, קצב גבוה ולא מעט דם. בכל זאת, רוברט רודריגז.

דאלילנד (Dalíland)

8 ביוני
עזרא מילר ובן קינגסלי מגלמים שתי גרסאות של האמן הסוריאליסטי הספרדי המוטרף סלבדור דאלי בסרט שביימה מרי הארון ("אמריקן פסיכו"). הסיפור עוסק בעובד גלריה (כריסטופר ברייני) שנשכר כדי לסייע לדאלי (קינגסלי) להתכונן למופע שהוא מעלה במהלך שנות ה-70, כל זאת בצל יחסיו המתוחים של הצייר עם אשתו והמוזה שלו, גאלה (ברברה סוקובה). מילר מגלמים.ות את הגרסה הצעירה של האמן המוערך בסדרה של פלאשבקים.
"מוות - זה מפחיד אותי, וזה הבסיס להשראה שלי", אומר קינגסלי ברגע דרמטי בטריילר, כשהסרט עצמו כבר הוקרן במהלך פסטיבל טורונטו וזכה לביקורות מעורבות.

אלמנטלי (Elemental)

15 ביוני
היי פיקסאר, התגעגענו! האולפן המצליח חוזר עם סרט שמרגיש כאילו כבר ראינו אותו בעבר, אבל מצד שני אמור לסמן וי על כל מה שאנחנו אוהבים בפיקסאר - שנינות, צחוק, רגש ואנימציה מקסימה ושובת-לב. הכירו את עיר האלמנטים, המקום שבו חיים זה לצד זה אלמנטים מסוג מים, אדמה, אוויר ואש, אך עם כלל אחד ברור - "אלמנטים לא מתערבבים", כדבריה של אמבר לומן (ליאה לואיס) בטריילר.
אמבר, שמשמה אפשר להבין שהיא מסוג אש, עובדת בעסק המשפחתי שבעתיד אמור להיות ברשותה. היא תפגוש את ווייד ריפל, אלמנט מסוג מים, והשניים ילמדו כמה באמת יש להם מן המשותף. אומנם היחסים ביניהם ירימו כמה גבות, או בעצם להבות וגלים, אך נראה שמצפה לצופים מעין קומדיה רומנטית עם טוויסט לוהט משהו (שוב סליחה).

טיילר רייק: חילוץ 2 (Extraction 2)

16 ביוני
רבים יטענו שהסרטים שמוציאה נטפליקס, או לפחות רובם, הם יצירות ריקות מתוכן שמטרתן היחידה היא לרוץ כשעתיים על מסכי הטלוויזיה שלנו, כשבסיום אפשר לשכוח לחלוטין במה צפינו. הכסף הגדול שיש לשירות הסטרימינג המצליח מושך אליה את הכוכבים ההוליוודיים הגדולים בעולם, שמבינים בדיוק לאן הגיעו ולא מצפים ליותר מדי בגזרת הביקורות.
ועדיין, כל זה מספיק לעיתים כדי ליצור סרטי המשך שיתנו לצופים בדיוק את אותו הדבר, וללא שום הפתעות. "טיילר רייק: חילוץ 2" (שם לא הגיוני או קליט בכלל) עונה על כל הדרישות ומסדר לנו כשעתיים של אקשן באוקטן גבוה במיוחד, בדיוק כמו קודמו. כריס המסוורת' חוזר לתפקיד של, ובכן, טיילר רייק - מעין שכיר חרב שמבצע משימות כמעט בלתי אפשריות ומחסל את כל מי שעומד בדרכו. בסוף הסרט הראשון רייק כמעט מצא את מותו, ובטריילר, שקופץ תשעה חודשים קדימה, מתייחסים לכך. המסוורת', 190 ס"מ של שרירים תוצרת אוסטרליה, שוב יחבוט בכל מה שזז, כשהאקשן אמור להיות מלהיב לפחות כמו ב"חילוץ" הראשון.

אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל (Indiana Jones and the Dial of Destiny)

29 ביוני
זמזמו לכם את המנגינה האייקונית, שימו עליכם את המעיל, הכובע והשוט, וצאו לעוד מסע עם הארכיאולוג הקולנועי האהוב ביותר, אינדיאנה ג'ונס. הריסון פורד, שהספיק לחצות את גיל 80, שב לתפקיד האגדי בפעם החמישית, כשהפעם על הבימוי הופקד ג'יימס מנגולד ("לוגאן", "פורד נגד פרארי") - הפעם הראשונה שבה סטיבן ספילברג לא מביים את אחד מסרטי הסדרה.
פלאי הטכנולוגיה יציגו גם גרסה צעירה יותר של פורד, כשהעלילה תתמקד במרוץ החלל ב-1969, בעוד אינדי מגלה למורת רוחו שארצות הברית צירפה נאצים לשעבר לנאס"א כדי לגבור על ברית המועצות, ולהפוך לראשונה ששולחת חללית מחוץ לכדור הארץ. יורגן וולר (מאדס מיקלסן) הוא אחד מאותם נאצים לשעבר שמועסקים על ידי תוכנית החלל האמריקנית, והוא מעוניין להשתמש במשאבים שמוצעים לו למען תועלתו האישית. אל פורד תחבור פיבי וולר-ברידג' ("פליבג"), שתגלם את בת הסנדקות שלו, הלנה שואו, ואמורה להוות חלק מרכזי בסיפור. ומהי אותה "חוגת גורל" שמופיעה בשמו של הסרט? אפשר להניח על פי הטריילר שזהו סוג של חפץ שאמור לעזור לנוע בזמן ו"לתקן את הטעויות שהיטלר עשה", כדברי הנבל וולר.

ברבי (Barbie)

20 ביולי
יכול מאוד להיות שזה הסרט הכי מצופה של השנה, בעיקר כי אף אחד לא באמת לא יודע למה לצפות. איך מעבדים מותג בובות כל כך מצליח לכדי יצירה קולנועית, שלא רק תמשוך את הקהל (כי זה מן הסתם יקרה), אלא תזכה גם לפירגון מצד המבקרים? לשם כך נשכרו הזוג גרטה גרוויג (שמביימת) ונואה באומבך, שחתום על התסריט. בתפקידים הראשיים נמצאים מרגו רובי וראיין גוסלינג, שמגלמים מן הסתם את בני הזוג ברבי וקן, בעיר דמיונית שבה כמעט הכול ורוד (בכל זאת ברבי) בשם ברבילנד. לא הרבה קורה שם - ולכן התושבים מעבירים את רוב היום שלהם במסיבות חוף וריקודים רבי-משתתפים. מעצם העובדה שאף אחד מהם לא עזב את העיר הקטנה, כולם מאוד תמימים, כשבאחד הדיאלוגים קן שואל את ברבי אם אפשר לישון אצלה, והיא תוהה מה יעשו יחד, כשהוא משיב: "האמת שאני לא ממש בטוח".
הכול משתנה כשברבי (רובי) מחליטה לצאת מהשגרה שלה ולנסוע (ברכב הקבריולט הוורוד שלה, אלא מה?) לעולם האמיתי, כשקן מצטרף אליה - ולא שוכח לקחת איתו הרולרבליידס הצהובים הזרחניים שלו. לשבריר שנייה אפשר לראות את וויל פארל כאיש עסקים שנפגש עם ברבי, אך לא ממש ברור מה יהיה חלקו בסיפור. מה שכן ברור זה הקאסט הבאמת מוצלח באופן חריג שלוהק לצורך הסרט: אמה מקי ("חינוך מיני"), סימו ליו ("שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות"), דואה ליפה (שגם אחראית למוזיקה), מייקל סרה, קייט מקינון, איסה ריי ("לא בטוחה") ואפילו הלן מירן הם רק רשימה חלקית. צפוי להיות מתוק בהגזמה, לא בטוח שבשאר הציפיות הוא יעמוד.

בלו ביטל (Blue Beetle)

17 באוגוסט
תחת די-סי נמצאים כמה מגיבורי העל הגדולים ביותר שנוצרו - מסופרמן, דרך באטמן ועד הפלאש - אבל תמיד משהו השתבש במעבר שלהם לקולנוע. אז בזמן שג'יימס גאן ופיטר ספרן חושבים איך ליצור מחדש את כל היקום הקולנועי המבטיח הזה, הגיע הזמן להכיר דמות חדשה ומעט פחות מוכרת בקאנון של ענקית הקומיקס, בלו ביטל. חיימה רייס (צ'ולו מרידווניה, "קוברה קאי") הוא בוגר קולג' שחוזר לביתו ומגלה שמציאות לחוד וחלומות לחוד. אך חייו משתנים כאשר לידיו מגיעה טכנולוגיה חייזרית בצורת חיפושית כחולה.
השריד העתיק לוקח את חיימה המופתע כגוף המארח שלו ומעניק לו חליפת שריון וכוחות-על שמעניקות לו מטרה וכיוון מחודש. אותה טכנולוגיה מסתורית תגרום ללא מעט טיפוסים - מפוקפקים יותר ופחות - לרדוף אחריו, ובראשם ויקטוריה קורד (סוזן סרנדון).

פלישה סודית (Secret Invasion)

21 ביוני
אומנם סדרה בדיסני+ ולא סרט, אבל היא חלק בלתי נפרד מהיקום הקולנועי של מארוול, ולגמרי שווה התייחסות. אחרי כמה שנים שהם ניק פיורי (סמואל ל. ג'קסון) היה מחוץ לכדור הארץ, הוא שב הביתה כדי לחקור איך סקרולים - גזע חייזרי שמסוגל לשנות צורה לכל אדם שיבחר - הצליח לפלוש באין מפריע ולהשתלב בעמדות מפתח בחברה האנושית.
לצד ג'קסון יופיעו גם כמה פרצופים מוכרים למעריצים, כמו חברתו הקרובה של פיורי, מריה היל (קובי סמולדרס) או ג'יימס רודס (דון צ'ידל), ולצידם גם מספר ליהוקים חדשים ומפתיעים - זוכת האוסקר אוליביה קולמן ואמיליה קלארק, שהיא כבר מזמן לא רק חאליסי מ"משחקי הכס". מסתמן שנימת הסדרה תהיה בסגנון מותחן בלשי, כשפיורי פועל כדי לגלות מה קרה לכדור הארץ בהיעדרו.