אחרי שלוש שנים שבהן לא שיחק תיאטרון בארץ, ששון גבאי חוזר לשחק בתיאטרון הבית שלו בית ליסין, שם יגלם את קריאון בהצגה "אנטיגונה", שאותה יביים יאיר שרמן ותעלה ביולי. החזרות יחלו בעוד כחודש, ולצידו של גבאי ישחקו ליהי קורנובסקי, יורם טולדנו, שירי גולן, תום חגי, יעל וקשטיין, אורה מאירסון, ערן שראל ועוד. גבאי עזב את בית ליסין לברודוויי לפני כשבע שנים, ולפני שלוש שנים חזר לשחק בהצגה "בין המילים", למספר הצגות מוגבל.
1 צפייה בגלריה
ששון גבאי
ששון גבאי
ששון גבאי
(צילום: ענת מוסברג)
"אחרי מספר שנים לא מבוטל של פעילות בחו"ל, שעיקרן בהופעה במחזמר 'ביקור התזמורת' בברודוויי וסיבוב בן שנתיים ברחבי ארצות הברית עם המחזמר, אני חוזר לפעילות בארץ", אומר גבאי. "בשנתיים האחרונות התרכזתי בפעילות קולנועית וטלוויזיונית עם הסדרות 'אבירם כץ' ו'טהרן', שהעונה החדשה שלה עוד לא שודרה, והסרטים 'בתי אהובתי' של איתן גרין ו'חמדה' של שמי זרחין. מזה חודשיים אני בצילומים בבלגיה לסדרה 'קוגל', שכתב יהונתן אינדורסקי".
מתרגש לחזור לבית ליסין? "אחרי שנים של פעילות בבית ליסין אך טבעי היה לי לחזור לפעילות בתיאטרון הבית שלי, לשיתוף פעולה עם ציפי פינס. תמיד שמרנו על קשר וחיפשנו הזדמנות נכונה לפרויקט משותף חדש. ההזדמנות הנהדרת הזאת היא מחזה 'אנטיגונה'. עשיתי מעט מחזות קלסיים בקרירה שלי, ובעיקר לא בשנים האחרונות, ואני נרגש לקראת העבודה על המחזה. מאז ומתמיד ראיתי בעצמי בראש וראשונה שחקן תיאטרון. הקשר שלי לבמה והצורך להופיע בפני קהל היה קיים תמיד ואני שמח לחזור לבמה שעליה עמדתי שנים ולקהל של בית ליסין שאני אוהב.
"אני מעריך מאוד את היצירה של יאיר שרמן, שלאחרונה ראיתי את 'המלט' המצוין שביים. אני מאמין שיהיה לנו מסע מעניין עם 'אנטיגונה' - מחזה בן כ-2,500 שנה שעוסק בדילמות של היחיד מול השלטון, של כוח פוליטי לעומת כוחו של היחיד, במגבלות הכוח השלטוני ובטרגדיה שבמפגש בין נפש האדם עם מסגרות החוק. נעשה את העיבוד של ז'אן אנוואי למחזה, בתרגומו של רועי חן. אני מצפה למסע מרתק עם החומר הקלאסי הזה, ובעיקר מקווה שהחטופים יחזרו בשלום ובמהרה הביתה ושיבוא עלינו שלום".