שדר ופרשן הספורט סלבה ברזילאי הלך לעולמו היום (ד') בבית החולים איכילוב בגיל 69. ברזילאי סבל ממחלות רקע ובשבוע האחרון אושפז בבית החולים לאחר שנדבק בקורונה. הוא נחשב לאחד משדרי ופרשני הספורט הצבעוניים בטלוויזיה, כששידר במשך שנים ארוכות את הכדורגל הדרום אמריקני בערוצי הספורט השונים, והיה ידוע באהדתו המושבעת לנבחרת ברזיל, מולדתו.
מבית החולים איכילוב נמסר: "סלבדור (סלבה) ברזילאי, פרשן הספורט האגדי, נפטר ביחידה לטיפול נמרץ לאחר מאבק בנגיף הקורונה. ברזילאי היה מחוסן שלוש פעמים".
משפחתו מסרה הודעת פרידה: "סלבה היה אדם נפלא, איש של אנשים, עם שמחת חיים וצחוק מתגלגל שאהב מאוד את אישתו, ילדיו ונכדיו. הוא עזב לבדו את החופים של ריו דה ז'ניירו ועלה מציונות ואהבת ישראל כבר בשנת 1971, כשהוא בן 19 בלבד, לטובת שירות צבאי כחובש צבאי. הוא ייצג בגאון את התרבות הברזילאית, הספורט, התיאטרון שבו הפליא לשחק והמוזיקה, אותם ינק מילדותו ולעולם לא הפסיק לאהוב. סלבה נאבק על חייו במשך שבועיים ולבסוף נכנע לנגיף הקורונה, כשלצדו משפחתו האוהבת שנפרדה ממנו בדמעות, יהי זכרו ברוך!".
1 צפייה בגלריה
סלבה ברזילאי
סלבה ברזילאי
סלבה ברזילאי
(צילום: באדיבות המשפחה)
ברזילאי נולד בריו דה ז'ניירו ב-1952 והיה האח השלישי מתוך 11 אחים. הוא עלה לישראל ב-1971 והחל ללמוד חינוך גופני במכון וינגייט. כעשור אחרי החליט ללמוד משחק ותיאטרון בסמינר הקיבוצים והפך לשחקן הבית בתיאטרון הנגב, ובשנות ה-80 אף השתתף בהצגות בתיאטרון הבימה ובתיאטרון באר שבע. ב-1982 הקליט ביחד עם אריק איינשטיין את השיר "בשבחי הסמבה" מתוך האלבום "יושב על הגדר", על הפסדה של נבחרת ברזיל במונדיאל של אותה השנה.
למרות קריירת המשחק שלו, ברזילאי נודע בעיקר בזכות עבודתו כפרשן ושדרן כדורגל. בתחילת שנות ה-90 החל לעבוד ככתב במדור הספורט של העיתון "מעריב" ובמקביל הגיש את התוכנית היומית "חמש על האש" של ערוץ הספורט. לאחר מכן כתב טורים ומאמרי דעה למדור הספורט של "ידיעות אחרונות".
החל משנת 2005 החל לעבוד כפרשן בערוצי הספורט של צ'רלטון.