"עכשיו הכול חשוך ולא רואים ממטר. תחזיק אותי תגיד לי שיהיה בסדר", שרה שיר זוארץ בשיר "אני פה לבד", שאותו היא מבצעת לזכרם של חברת הילדות שלה מאיה ביטון ז"ל ובן זוגה אלירן מזרחי ז"ל, שנרצחו במסיבה ברעים. את השיר ביצעה זוארץ למשפחותיהם בטקס ה-30 לזכרם, מול המצבה המשותפת של הזוג, שעליה נחרט "בחייהם ובמותם לא נפרדו". "זו זכות בשבילי להנציח את מאיה ואלירן בדרך שלי", היא מספרת בשיחה עם ynet.
7 צפייה בגלריה
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
מאיה ביטון ואלירן מזרחי ז"ל
(צילום פרטי)
"הם התרגשו מאוד והודו לי. בכל פעם שהשיר מושמע ברדיו או כשאנשים מדברים עליו - הם מתקשרים לשתף אותי", הוסיפה הזמרת. "מבחינת אמא של מאיה הוא יוצר איזושהי המשכיות לחיים שנקטעו. זו יצירה שמסמלת אותם".
באוגוסט האחרון, ואחרי כמעט שש שנות זוגיות, אלירן החליט להציע למאיה נישואים בחופשה בסנטוריני - והשניים התארסו וכבר החלו לדמיין את חתונת החלומות שלהם. "הייתה להם זוגיות מדהימה, הסתכלנו עליהם בהערצה", מספרת ליאם מזרחי, אחות של אלירן. "ייחלתי למצוא זוגיות כמו שלהם. אלירן היה אדם שתמיד הפיץ סביבו אור ושמחה, נכנס לכל מקום עם חיוך גדול. כל דבר עצוב הוא הצליח להפוך לשמח. הוא היה השותף שלי, החבר הכי טוב, איש הסוד שלי, היועץ הכי קרוב אליי. זה יותר מלאבד אח גדול - זה לאבד חצי לב".
7 צפייה בגלריה
אלירן מזרחי ז"ל ואחותו ליאם
אלירן מזרחי ז"ל ואחותו ליאם
אלירן מזרחי ז"ל ואחותו ליאם
(צילום פרטי)
"אלירן היה בחור של פעם בדור, הם מאוד איזנו וחיזקו אחד את השנייה", מוסיפה נועה ביטון, אחותה של מאיה. "מאיה ואני גדלנו יחד ממש כמו אחיות תאומות, היינו יחד בכל דבר. לאחינו הקטן גבריאל ולה היה קשר מאוד עמוק ומיוחד. היא חלמה להיות אמא. לפני כל חלום אחר - היא רצתה להביא ילדים לעולם".
לפני ההצעה, אלירן הגיע לבקש את ידה של מאיה מהוריה, שהתרגשו מאוד ונתנו לו את ברכתם. "אבא שלי אמר לו משפט שסבא שלי אמר לו כשהוא ביקש ממנו את ידה של אימי - 'בלי החזרות, מאותו רגע היא שלך לכל החיים'. מאיה תמיד רצתה הצעת נישואים בדיוק כזו, רק שניהם יחד ובלי מיצג ראוותני", משחזרת אחותה. "הם התקשרו אלינו בשיחת וידאו מהטיול, מרוגשים מאוד, עם חיוך מאוזן לאוזן. הם כבר קבעו תאריך לחתונה - 12 בספטמבר 2024", משתפת מזרחי, וביטון מוסיפה שאחותה אפילו בחרה כבר שמלת כלה.
7 צפייה בגלריה
מאיה ביטון ז"ל (משמאל) ואחותה נועה
מאיה ביטון ז"ל (משמאל) ואחותה נועה
מאיה ביטון ז"ל (משמאל) ואחותה נועה
(צילום פרטי)
באותה שבת שחורה, ליאם הספיקה להתכתב עם אלירן בהודעות. "בסביבות השעה תשע הוא שיתף שאין לו הרבה סוללה ושהם מתחבאים. התחננתי שישמור על עצמו והוא הבטיח לשמור, וגם ביקש שלא נפסיק להתפלל", משחזרת אחותו. "זו בעצם הייתה השיחה האחרונה שלנו - מאז הקשר איתו נותק. הידיעה שאין לו סוללה נתנה לי תקווה שהכול בסדר, שאולי הנייד שלו פשוט כבה. הייתה לי אמונה שהם יהיו בסדר. בהמשך פתחנו חמ"ל בבית, כי לא קיבלנו תשובה מאף גורם רשמי. יצרנו קשר עם גורמי משטרה, דיברנו עם נציגים מבתי החולים, אספנו עדויות מהמסיבה".
"הסרטון שפותח את הקליפ לשיר הוא הסרטון שהם שלחו לנו ביום שבת, שבו הם מסתתרים במכולת אשפה, מנסים להגן על עצמם. גם שם רואים איך אלירן מנסה לגונן על מאיה, לשמור עליה", סיפרה אחותה נועה. בליל יום שני, ה-9 באוקטובר, בישרו למשפחות את הנורא מכול - השניים נרצחו.
דבר מותה של מאיה הגיע גם לזוארץ, שהכירה את מאיה מהימים שהלכו יחד לאותו חוג ריקוד כילדות, ובהמשך גם למדו באותה כיתה. בצעירותן הן הקפידו לדבר בכל יום ובילו המון זמן ביחד. "מאיה היא פסקול הילדות שלי", שיתפה זוארץ וסיפרה כי הבשורה הקשה השפיעה עליה עמוקות. "מאיה הגיעה אליי בחלום, לתת לי חיבוק", היא מספרת, "היא ביקשה להיפרד ואני ביקשתי ממנה שלא תלך, אבל היא התעקשה ואמרה לי שהיא חייבת ללכת. נתנה לי חיבוק חזק - והיא עזבה".
7 צפייה בגלריה
שיר זוארץ ומאיה ביטון ז"ל
שיר זוארץ ומאיה ביטון ז"ל
שיר זוארץ (מימין) ומאיה ביטון ז"ל
(צילום פרטי)
את הלוויה ערכו יום למחרת בטקס משותף, עם מצבה אחת לשניהם - כשהם קבורים זה לצד זו. "עשינו להם טקס משותף - במקום החתונה שהם תכננו", מספרת מזרחי. "על המצבה חרטנו - 'בחייהם ובמותם לא נפרדו'", הוסיפה נועה.
7 צפייה בגלריה
המצבה המשותפת של מאיה ביטון ואלירן מזרחי
המצבה המשותפת של מאיה ביטון ואלירן מזרחי
המצבה המשותפת של מאיה ביטון ואלירן מזרחי
(צילום פרטי)
כחלק מההתמודדות עם האובדן, זוארץ יצרה קשר עם הפזמונאי אבי אוחיון והמלחין מתן דרור, שכתבו ויצרו עימה את השיר אחרי שזו סיפרה להם על הזוג. בתום השבעה, ולאחר שסיימו להקליט אותו, היא שלחה את השיר למשפחות כדי לוודא שהם מרגישים בנוח עם החלטתה לבצע שיר לזכרם.
נועה, אחותה של מאיה המכירה את זוארץ מילדותה, מספרת כי זו הגיעה לתמוך במשפחה מהרגע שנודע האסון. "זה בלתי נתפס שחברת ילדות של אחותי שרה שיר שמנציח אותה כי היא נרצחה. קשה לי מאוד לשמוע אותו, כי המילים שלו כל כך אמיתיות", היא מספרת.
גם ליאם, אחותו של אלירן, התקשתה בהתחלה. "לא הפסקתי לבכות כששמעתי את השיר, כי המילים מאוד נגעו בי. המשפט 'תחזיק לי את היד, תגיד שהכול יהיה בסדר', מאוד מאפיין את אלירן. הוא תמיד נתן לי תחושת ביטחון, הרגיע אותי. אני חולמת שהוא יגיד לי את המשפט הזה שוב עכשיו".
7 צפייה בגלריה
אלירן מזרחי ומאיה ביטון
אלירן מזרחי ומאיה ביטון
אלירן מזרחי ומאיה ביטון ז"ל
(צילום פרטי)
בהמשך, כאמור, זוארץ אף ביצעה את השיר למשפחה ב-30 להירצחם של מזרחי וביטון. "היה לי מאוד קשה לשיר את השיר שם", שיתפה הזמרת. "זה מעמד מאוד קשה כשלעצמו, בגלל ההיכרות האישית שלי. הייתי שם גם כזמרת אבל בעיקר בתור חברת ילדות של מאיה. הרבה רגשות הציפו אותי, בעיקר עצב תהומי. כשסיימתי את השיר - ביקשו ממני לשיר אותו פעם נוספת. אני מרגישה שהוא מחזק, נותן כוח להמשיך".
זוארץ מוסיפה שרבים משתפים אותה שהם מזדהים עם המילים של השיר. "הוא אומנם מוקדש קודם כל למאיה ולאלירן, אבל מהרגע שהוצאתי אותו הוא מוקדש לכולם, לכל מי שהמילים מדברות אליו. זו מוזיקה, בשביל זה היא קיימת. ברגעים הקשים וברגעים הטובים - יש לנו יכולת להרגיש ששיר נכתב בשבילנו".
7 צפייה בגלריה
שיר זוארץ
שיר זוארץ
שיר זוארץ
(צילום: נועם גולדשטיין)

שיר זוארץ - "אני פה לבד" (מילים: אבי אוחיון, לחן: אבי אוחיון ומתן דרור)

בוא נצלול קצת יותר עמוק, קצת חוסר ודאות נשטוף את כל מה שיושב עליי
עכשיו הכול חשוך ולא רואים ממטר תחזיק אותי, תגיד לי שיהיה בסדר אין לי דבר, תאיר לי שאוכל לחזור
כי אני פה לבד, אל תבקש סליחה תגיד לי שהכל יסתדר ימים עוברים ליד, תן לי לראות אותך כי גם השמש לא עוזרת מה שאני צריכה, תבוא אליי תיגע בי מהר כי גם השמש לא עוזרת
בוא נספור לא רק עד שלוש, קצת חוסר אדישות נזרוק את כל מה שסוגר עליי
עכשיו הכול חשוך ולא רואים ממטר תחזיק אותי, תגיד לי שיהיה בסדר אין לי דבר, תאיר לי שאוכל לחזור
כי אני פה לבד אל תבקש סליחה תגיד לי שהכל יסתדר ימים עוברים ליד תן לי לראות אותך כי גם השמש לא עוזרת מה שאני צריכה תבוא אלי תיגע בי מהר כי גם השמש לא עוזרת