מאות חברים ובני משפחה ליוו את המפיק הטכני אביב ברעם בדרכו האחרונה בבית העלמין בשריגים, אחרי שנפל בעת המתקפה הרצחנית של מחבלי חמאס בכפר עזה.
2 צפייה בגלריה
אביב ברעם ז"ל
אביב ברעם ז"ל
אביב ברעם ז"ל
ברעם, מפיק טכני שעבד עם עברי לידר וחנן בן ארי, בן 33 הצטרף ללחימה לצד כיתת הכוננות בכפר עזה, ונחשב נעדר למספר ימים עד שגופתו נמצאה. אשתו ואם שני ילדיו, חלי, סיפרה על רגעיו האחרונים - שבהם הצליח בגבורה גדולה להציל כמה מחבריו לקיבוץ.
"בשבת בבוקר, כשאביב קיבל את ההודעה על חדירת מחבלים, ארגנו יחד מהר את כל הציוד, הבאתי לאביב את הקסדה, סגרנו יחד את השכפ"ץ, הוא נעל נעליים ונבהל ששכח לשים חגורה. הוא נישק את כולנו ואמר שהוא אוהב אותנו, כשהילד שאל לאן אבא הולך אמרנו לו שיש אנשים לא טובים בקיבוץ ושאבא הולך להילחם בהם ועוד רגע הוא חוזר", ספדה לו אשתו בדמעות. "לרגע לא חשבתי שאביב הולך להתמודד עם כמות כזאת של רוע, ככל שעברו הדקות החל להתבהר גודל האירוע וגודל האימה. כשחילצו אותנו מהקיבוץ והתחלתי להתרחק ממך יפה שלי, התחלתי לדמיין דברים רעים, דמיינתי שאתה אפילו לא מספיק להילחם, ובעיקר פחדתי מזה שאתה מפוחד אבל אלו היו הפחדים שלי, לא שלך.
2 צפייה בגלריה
עברי לידר בלווייתו של אביב ברעם ם אשתו חלי
עברי לידר בלווייתו של אביב ברעם ם אשתו חלי
עברי לידר בלווייתו של אביב ברעם עם אשתו חלי
"אביב נורה בדרך להציל את חבריו, תפס מחסה מאחורי עץ והמשיך להילחם. הוא התקשר אליי וסיפר על שראה, רצה לספר לכל הקיבוץ שהמחבלים לובשים מדי צה"ל, שלא יפתחו להם את הדלת. בדיעבד הבנתי שאביב התקשר לחברה מהקיבוץ לפני כן ואמר לה שבעלה אוהב אותה לאחר שהבין שהוא נפצע קשה. גם אחרי שאביב נפצע הוא דאג שאהיה שם בשבילה בעודו פצוע מחכה לחילוץ, הגיע חבר מכיתת הכוננות לחלץ אותו אבל אתה צעקת לו שלא יתקרב אליך כי אם הוא ינסה לחלץ אותך הוא ייהרג. בזכותך הוא הלך להזעיק כוחות ובכך הצלת את חייו ואת חייהם של אני לא יודעת כמה נפשות. סיפרו לי שגם אחר כך המשכת להילחם עד שלא יכולת יותר. אני גאה בך אהוב שלי ואני שלמה כשאני שומעת איך לחמת בגבורה בעוז וברוח שכל כך מאפיינים אותך".
אביו, עופר, שהתקשה לדבר, הצליח בכל זאת להספיד את בנו. "זה לא תפקיד של אבא להספיד את בנו. זה לא הסדר הנכון. מי בכלל יודע איך מספידים מלאך? זכינו, אנחנו, כל מי שנגע באביב ב-33 שנות חייו, לחיות לצד ילד ענק שנלקח על ידי מפלצות חלאות אדם.
"מי שמכיר את אביב יודע שאנחנו משפחה אדומה, משפחת הפועל ירושלים בכדורסל, אני אדום 60 שנה אביבי אדום 25 שנה. אנחנו אדומים בעלי לב אדום לב שבא מהאהבה, לב שעושה רק טוב. יש כאן בינינו חברות וחברים בכפר עזה שחיים בזכות גבורתו של אביב התותח. הוא רץ בין הכדורים לסייע לחבריו. זה אביב, קודם כל למי אני יכול לעזור. אביב היה מלאך. ידענו על טוב ליבו ומעשיו לאורך 33 שנות חייו. יש לי חלל עצום בגוף ובחיים".
למרות האבל הכבד, אביו, עופר, מצא זמן ומקום בליבו גם לחבק אחרים. "ספגנו מכה שלא ניתן לתאר, אני רוצה לחבק ולחזק את כל האנשים היקרים שספגו את התופת, בעיקר את המשפחה המיוחדת, משפחת כיתת הכוננות, אנחנו משפחה אחת. חמשת השורדים הגיבורים מכיתת הכוננות - לכם יש משימה - תפיצו את גבורתו של אביבי. אתם כאן כדי שכל אחד מהאחראים הישירים למותו ישלמו על מותם של חברי כיתת הכוננות שחיה בעוטף ישראל".
לסיום פנה אביו, לאשתו של ברעם, חלי: "אנחנו כאן, חלי, מתחייבים לעומר ורן האהובים להקדיש חיינו מרגע זה לשמור עליכם מכל משמר ולהנציח את אביב אהובנו מכל מקום בעולם. יש בנו אהבה והיא תנצח".
חנן בן ארי שעימו עבד ברעם, עלה לחלוק כבוד אחרון ושר לזכרו את השיר "יש כאן יותר מזה". עברי לידר, שעימו עבד ברעם למעלה מעשור נפרד בדמעות: "אני באמת מרגיש שזכינו להכיר את אביב ולחיות איתו, זכינו שהיה לנו אותו, זכינו לאהוב אותו ולהרגיש את האהבה שלנו שהוא כל כך ידע להציע".