יהודית רביץ וזאב נחמה יזכו בפרסי מפעל חיים בטקס פרסי אקו"ם לשנת 2022-2021 - כך פורסם היום (ד'). בין מקבלי הפרסים הנוספים בטקס, שיתקיים בחודש הבא, נמנים היוצרים והיוצרות קרן פלס, טונה, נונו וישי ריבו.
2 צפייה בגלריה
יהודית רביץ
יהודית רביץ
יהודית רביץ
(צילום: אבי מועלם)
בנימוקי מתן פרס מפעל החיים לרביץ נכתב כי הזמרת היא "כמעט שם נרדף למינוח 'מוזיקה ישראלית'. בקול צלול ומדויק, בעבודה קשה ובענווה, בכישרון הלחנה מרהיב ובהפקות מוזיקליות מוקפדות - רביץ היא שותפה מרכזית ליצירתו של פס הקול הישראלי". על הבחירה בנחמה לפרס מפעל החיים נכתב: "בכתיבתו נחמה עוסק בנושאים של פיוס, אהבת אדם וחתירה לשלום, וניתן לומר ששיריו, שעד היום אהובים, תרמו הלכה למעשה לקירוב בין שכבות ואוכלוסיות".
בנוסף, פרס הישג השנה למלחינה יוענק לקרן פלס, ופרס הישג השנה לאלבום יוענק ל"מזרח פרוע" של הראפר טונה. בפרס תגלית השנה תזכה נעמי גל אהרוני, הידועה גם כנונו, שפרצה בשנה החולפת עם שירים כמו "בנים" ו"ליבינג דה דרים". בנימוקים לפרס נכתב כי "כבר הרבה זמן לא נראתה הצלחה דומה לזו של נונו. אפשר לומר שהיא שבתה את לבם של מעצבי דעת הקהל ושל הקהל - כאחד".
2 צפייה בגלריה
טונה
טונה
טונה
(צילום: רז גרוס)
השיר שיזכה בפרס שיר השנה הוא "הולכת איתך" של נרקיס. כמו כן, בטקס יצוינו השירים המושמעים ביותר לפי נתוני אקו"ם - השיר הישראלי שיזכה בתואר הוא "סיבת הסיבות", של ישי ריבו, והשיר הלועזי המושמע הוא Bad Habits של אד שירן.
הזוכים בפרסים נבחרו על ידי ועדת שיפוט שכללה בין היתר את עדן חסון, פיטר רוט ויסמין ישבי. בנוסף לפסלון השנתי יקבלו הזוכים פרס NFT של אמנות דיגיטלית.