יותר מ-200 ישראלים שהיו בפסטיבל נובה ברעים ב-7 באוקטובר נרצחו במתקפה הרצחנית של חמאס. בין כל הפנים והשמות הללו נמצא גם אביעד הלוי, אחיינו של הקוסם חזי דין. "אביעד וחבריו צור סעידי ועומרי רם הם הראשונים שהובאו לקבורה במלחמה הזאת", סיפר דין בכאב באולפן ynet. "הם הראשונים שהוצאו מהמסיבה וזוהו, וזה לא בגלל שהמדינה הייתה שם, אלא בגלל תושייה שלנו, המשפחה". צפו בריאיון המלא:
"תבינו עד כמה המצב הזה באמת בלתי נתפס. המצב כל כך לא נורמלי, שאני - שבן אחותי נרצח - מתנחם בסיפורים האחרים שהם נוראיים כל כך, ואני אומר לעצמי 'וואו, מצבנו טוב'". דין אף סיפר שהוא זה שזיהה את גופתו של אחיינו: "אני הייתי זה שבישר לאחותי. כמו שכבר אמרתי - מי שלא שמע זעקה של אם ששמעה על רצח בנה, לא שמע זעקה מעולם. את כל התהליך הזה אנחנו עושים בלי שהמדינה מלווה אותנו. זה לא שמישהו דפק בדלת והגיע עם עובדים סוציאליים".
2 צפייה בגלריה
אביעד הלוי
אביעד הלוי
אביעד הלוי, ז"ל
(באדיבות המשפחה)
במהלך הריאיון, דין גם סיפר איך קרו הדברים ואיך בתושייה רבה חבר משפחה חילץ את הגופות מהשטח: "בשבת בבוקר דיברנו עם אביעד שהיה בשטח. אנחנו מבינים שהוא חטף כדור בישבן, שצור בסדר, ושבעומרי כבר ירו בכל הגוף. הם היו חברים עדינים, הם נשארו ביחד אחד עם השני. גם כשעומרי נפטר בשטח הם לא עזבו אותו, וזה פשוט באמת הרואי. כשניתק איתו הקשר, אבא של אביעד המשיך כל השעות האלה לשלוח לנו מיקום, הם תושבי גן הדרום והוא קיבל החלטה שחייבים להוציא אותם משם - חיים או מתים. חבר של המשפחה בשם שי סולם, יוצא יחידה קרבית, החליט לצאת לשטח מתוך האג'נדה שאם המדינה לא מביאה את הילדים האלה אז גן דרום אחראי להם.
2 צפייה בגלריה
אביעד הלוי וחזי דין
אביעד הלוי וחזי דין
אביעד הלוי וחזי דין
(באדיבות המשפחה)
"הוא לקח נשק ואת הג'יפ שלו, והוא נכנס פנימה לתוך השטח כשהמחבלים נמצאים שם. הוא עבר איפה שלא נתנו להיכנס ודרך השטח הגיע לאזור. הוא ניהל קרב יריות עם המחבלים, והגיע לנ"צ - שם הוא ראה את שלושת החברים כשהם כבר גופות, ירויים. הוא העמיס אותם בבגאז' של הרכב, יצא לדרך בחזרה, ומכאן אנחנו לקחנו את המושכות לידיים. אתה שומע את הסיפורים המזעזעים מאנשים שאין להם בכלל כיוון איפה הקרובים שלהם נמצאים, ואתה מתנחם בזה. אתה אומר, 'אוקיי, הוא נרצח, אבל יש לנו קבר לעלות אליו וזיהינו את הגופה'. אנחנו כל הזמן מנסים למצוא נחמות במקומות האלה. אני מצאתי את עצמי בכל השעות האלה פשוט מנהל אופרציה שלא האמנתי בחיים שאני אעשה דברים כאלה".