הקומיקאי בן ה-85 ביל קוסבי עומד בפני תביעה חדשה, כשחמש נשים טוענות שהוא תקף אותן מינית, כך פורסם הערב (ג') ב-TMZ. על פי הדיווח, רוב התובעות לקחו חלק בסדרה "משפחת קוסבי", בה כיכב השחקן בין השנים 1992-1984.
2 צפייה בגלריה
ביל קוסבי
ביל קוסבי
ביל קוסבי
(צילום: AP)
על פי כתב התביעה, הנשים טוענות שקוסבי הציע עצמו כמנטור שלהן כשחיפשו לפרוץ כשחקניות בשנות ה-80 וה-90, אלא שבעת המפגש הוא התגלה כטורף מיני. החמש - לילי ברנרד, אדן טירל, ג'ול גיטנס, ג'ניפר תומפסון וסינדרה לאד - טוענות שהשחקן-קומיקאי הצליח לנצל אותן כי הן היו צעירות ופגיעות.
ברנרד, ששיחקה בתפקיד אורח באחד הפרקים של הסדרה, טענה בתביעה שקוסבי סימם ותקף אותה מספר פעמים. עוד היא הוסיפה כי באחת מהן היא התעוררה במהלך האונס בזמן שהוא ניסה לחנוק אותה עם כרית. בתביעה נכתב שהיא איימה ללכת למשטרה, וקוסבי זרק אותה מטיסה ובעט בה, כך שנפלה מהמדרגות העלייה למטוס וטען שהוא יהרוס אותה אם תתלונן. ברנרד אמרה שהיא לא דיווחה על כל מה שעשה לה לכאורה מתוך פחד לחייה.
אדן טירל מספרת בתביעה שבפרק, שבו גילמה שוטרת, היא הובלה לכאורה על ידי אחד מאנשי ההפקה לחדר ההלבשה של קוסבי - שם הוא נעל את הדלת, תפס לה את החזה, נישק את צווארה והצמיד את איבר מינו לישבנה בזמן שלחש "זה נקרא לעשות אהבה".
2 צפייה בגלריה
לילי ברנרד
לילי ברנרד
אחת התובעות. לילי ברנרד
(צילום: AP)
גיטנס טוענת שקוסבי סימם ותקף אותה בביתו בזמן שהם דיברו על אפשרות שהיא תצטרף לסדרה. תומפסון טוענת שהוא הכריח אותה לאונן לו, ולאד מספרת שהוא אנס אותה לכאורה אחרי שהביא לה גלולה נגד כאב ראש, שגרמה לה לאבד את ההכרה.
התביעה הזו מצטרפת להאשמות של עשרות נשים שטוענות שתקף אותן לאורך השנים, אך הוא דוחה את כולן. ב-2018 הוא נמצא אשם ונשפט ל-10 שנים בכלא, אך שוחרר בשנה שעברה לאחר שהתובעים בתיק נגדו הפרו עסקה שניתנה לו על ידי התובע המחוזי הקודם.
אנדרו וואייט, איש יחצי הציבור של קוסבי סיפר ל-TMZ ש"התובעות בתביעה האחרונה אינן חדשות וכך גם הטענות שלהן". בנוסף אמר שהן הגישו את התביעה כי הן לא מוכנות לקבל את העובדה שהרשעתו בוטלה. וואייט הוסיף שהתובעות "רק רוצות כסף" ולא רודפות אחר צדק. קוסבי עצמו דוחה את הטענות החדשות נגדו והוסיף כי הוא זוכה לחלוטין על ידי בית המשפט.