רוסיה הכריזה היום (ב') על סנקציות נגד הכוכבים ההוליוודיים בן סטילר ושון פן, לאחר שהשניים העבירו ביקורת נגד הפלישה הרוסית והמלחמה שמתרחשת באוקראינה, כך דווח היום בסוכנות הידיעות רויטרס.
2 צפייה בגלריה
שון פן ובן סטילר
שון פן ובן סטילר
שון פן ובן סטילר
(צילום: AP)
משרד החוץ הרוסי כלל את השחקנים ברשימה שבה מנה 25 אזרחים אמריקנים, בהם פוליטיקאים ופקידי סחר, עליהם הוא מטיל סנקציות הכוללות איסור כניסה למדינה, הקפאה של נכסים רוסים ואיסור על עסקים משותפים עם אזרחי המדינה. ההכרזה עלתה "בתגובה לסנקציות האישיות ההולכות ומתרחבות של ממשל ביידן נגד אזרחים רוסים", כך נמסר בהצהר.
החלטה זו מגיעה בעקבות תמיכתם הפומבית של השחקנים בצד של אוקראינה בסכסוך. השניים אף נפגשו בחודש יוני עם הנשיא וולודימיר זלנסקי בקייב, אז כינה אותו סטילר "הגיבור שלי". "ממש התרגשתי מהחוסן של תושבי אוקראינה ושל הנשיא", אמר סטילר בריאיון ל"דדליין" והוסיף, "הוא הפגין יכולות מדהימות והציג בפני אנשיו מנהיגות ונחישות אמיתית בהתמודדות עם המצב הנורא הזה".
2 צפייה בגלריה
בן סטילר מבקר את ולדימיר זלנסקי בזמן המלחמה באוקראינה
בן סטילר מבקר את ולדימיר זלנסקי בזמן המלחמה באוקראינה
בן סטילר מבקר את וולודימיר זלנסקי בזמן המלחמה באוקראינה
(צילום: AP)
פן אף היה באוקראינה על מנת לצלם סרט תיעודי על פלישתה של רוסיה, ונאלץ לברוח מאוקראינה באופן רגלי והצטרף למיליוני האזרחים האוקראינים שחצו את הגבול לפולין בימיה הראשונים של המלחמה. זלנסקי הודה לפן על תמיכתו באופן פומבי.