בית המשפט בארצות הברית קבע היום (ה') כי אד שירן לא העתיק את השיר Let's Get It On של מרווין גיי בשירו Thinking Out Loud מ-2014.
1 צפייה בגלריה
אד שירן
אד שירן
אד שירן
(צילום: AP / John Minchillo)
בתביעה נטען כי שירן עשה שימוש באלמנטים מהלהיט של מרווין גיי משנת 1973, Let's Get it On, בשירו Thinking Out Loud. בתו של אד טאונסנד, שהיה שותף לכתיבת הלהיט של גיי טענו ששירן, וורנר מיוזיק גרופ וסוני מיוזיק חייבים להם כסף על הפרת זכויות יוצרים. שירן הכחיש בתוקף את הטענות כלפיו.
שלשום בבית המשפט במנהטן, שירן הגיב לשאלתה של עורכת דינו לגבי המחיר שהמשפט גובה ממנו, ולגבי פסק דין פוטנציאלי שיוכיח את אשמתו: "אם זה יקרה, אני סיימתי. אני אפסיק", אמר הזמר בנוגע לקריירת המוזיקה שלו. עוד אמר שירן: "הקדשתי את כל חיי להיותי מבצע וכותב שירים, כשמישהו מזלזל בך - זה ממש מעליב".
על פי דיווחים באתר החדשות BBC, לאחר שהמושבעים קבעו שהוא יצר "באופן עצמאי" את השיר שלו, שירן חיבק את הצוות שלו. מחוץ לבית המשפט אמר שהוא "מאוד שמח" מהתוצאות. "נדמה שאני לא אצטרך לפרוש מהדיי ג'וב שלי למרות הכול", אמר לכתבים שחיכו לו. "עם זאת אני מתוסכל לחלוטין מכך שטענות חסרות בסיס כמו זו מצליחות להגיע לבית המשפט".
עוד הוסיף המוזיקאי: "אם חבר המושבעים היה מחליט אחרת - היינו יכולים להיפרד מהחופש היצירתי של כותבי שירים". אמנים צריכים להיות מסוגלים ליצור מוזיקה מקורית "מבלי לדאוג לגבי היצירתיות שלהם בכל שלב בדר ", הוסיף.
בשלבים מוקדמים יותר של המשפט הסביר שירן את תהליך כתיבת השירים שלו, והוסיף שהוא, כמו אמנים רבים נוספים, נוהגים לבצע מאש-אפים (שילוב של כמה שירים בביצוע אחד) ואף ציין שבהזדמנויות שונות שילב את שירו יחד עם Crazy Love של ואן מוריסון, שלדבריו היווה עבורו השראה, ואת I Will Always Love You של דולי פרטון.
לשירים רבים יש אקורדים דומים. אתה יכול לעבור מ-Let It Be ל-No Woman No Cry ולשוב בחזרה", אמר הזמר והוסיף: "למען האמת, אם אכן עשיתי את מה שאתם מאשימים אותי בו, זה היה די אידיוטי מצידי לעמוד על במה מול 20,000 אנשים ולבצע את זה". כדי להוכיח את דבריו, הזמר ניגן את רצף ארבעת האקורדים שהוא מואשם בגניבה שלהם משירו של מרווין גיי, ומהם עבר לביצוע לשירו של מוריסון. "אני שואב השראה מדברים רבים בחיי ובחיי המשפחה שלי", אמר.
זו לא הפעם הראשונה ששירן נתבע בגין הפרת זכויות יוצרים, כשב-2016 המוזיקאי סאמי צ'וקרי תבע אותו על הפרת זכויות יוצרים בגין דמין לשירו של צ'וקרי Oh Why בלהיט הענק של שירן Shape of You, ובעקבות "האשמות חסרות בסיס" - שירן זכה בתביעה.