גיטריסט הג'אז האמריקני אל דימיולה (69) עבר מוקדם יותר השבוע התקף לב על הבמה במהלך הופעה בבוקרשט שברומניה, כך דווח אמש (ו') בסוכנות הידיעות AP.
1 צפייה בגלריה
אל דמיולה
אל דמיולה
אל דימיולה
(צילום: AP/ ASSOCIATED PRESS)
ההופעה התקיימה ביום רביעי האחרון, כאשר דימיולה עלה לבמה בשעה 21:00. צלם שנכח במקום סיפר כי ראה את הגיטריסט אוחז בחזהו במהלך ההופעה וחווה קושי לרדת מהבמה. לדבריו לאחר האירוע הלהקה המשיכה לנגן במשך דקות נוספות אך לבסוף נאלצה להודיע כי המופיע יקוצר בשל הנסיבות.
לפי הצהרת בית החולים נמסר כי דימיולה אושפז תחילה במחלקה קרדיולוגית במטרה לקבל טיפול, וכעת מצבו יציב. "אני רוצה להביע את תודתי העמוקה על האהבה והתמיכה שקיבלתי במהלך היממה האחרונה", כתב המוזיקאי. "לצערי, אני עומד בפני סיטואציה רפואית הדורשת הפסקה מהופעות. אני מקבל את הטיפול הטוב ביותר ומחויב להחלמה מלאה. אני מתכנן לחזור ב-2024, ומצפה לעשות מוזיקה ביחד שוב".
דימיולה, שהופיע בישראל מספר פעמים כמו גם בשנה שעברה, נולד בניו ג'רזי והתחיל את דרכו המוזיקלית עוד בשנות ה-70, לאחר לימודיו בבית הספר למוזיקה ברקלי בבוסטון. כשהיה בן 19 בלבד הועסק על ידי צ'יק קוריאה, מגדולי נגני הג'אז, ולאורך הקריירה המפוארת שלו הוציא עשרות אלבומים, שיתף פעולה עם אמנים גדולים נוספים כמו סטנלי קלארק, ז'אן לוק פונטי, ג'ון מקלפלין, פאקו דה-לוסיה ורבים אחרים.