תקרית אלימה במוזיאון לאומנות מודרנית (MoMA) בניו יורק לאחר שגבר כבן 60, שכרטיס החבר שלו נשלל, קפץ מעל שולחן הקבלה בכניסה ודקר שני עובדים.
2 צפייה בגלריה
הכניסה למוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק
הכניסה למוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק
שוטרים סמוך לכניסה למוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק לאחר האירוע
(צילום: רויטרס)
על פי הדיווח של המשטרה, עדיין מתנהלים חיפושים אחר החשוד באירוע, שהתרחש אתמול (שבת) ב-16:15 שעון מקומי. שני הפצועים, שנדקרו בצוואר ובגב, הובהלו לבית החולים בלוויו כשהם במצב יציב.
ההודעה שנשלחה אל החשוד על שלילת חברותו במוזיאון הגיעה אליו ביום שישי האחרון ובשבת הוא הגיע למקום בכל זאת במטרה לצפות בסרט, כך אמר ג'ון מילר, סגן מפקד אגף המודיעין והלוחמה בטרור של המשטרה.
"המנוי שלו כתוצאה משתי תקריות קודמות בו הוא עבר על נהלי המוזיאון בימים האחרונים", סיפר מילר בהצהרה לתקשורת מחוץ למקום האירוע. "כשנאסרה הכניסה על החשוד, הוא התעצבן ואז תקף ודקר שני עובדים של המוזיאון מספר פעמים".
2 צפייה בגלריה
הכניסה למוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק
הכניסה למוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק
שני עובדים נדקרו, החשוד טרם נתפס. הכניסה למוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק
(צילום: AFP)
עוד נאמר כי האדם תועד במצלמות האבטחה עוזב את המקום לאחר התקיפה. מילר הוסיף כי האדם מוכר למשטרה לאור שתי תקריות קודמות במקום ונחשב למבקר קבוע במוזיאון, אך "לא היו לו הרשעות או מעצרים קודמים".
עדי ראייה למקרה סיפרו על צעקות ובלגן באיזור הקבלה וחלקם אף טענו כי שמעו יריות של אקדח, אך המשטרה הודיעה אין שום הוכחה או ראייה לכך שאכן נורו כאלו.