פרסום ראשון: די ג'יים הצפויים לתקלט באחד האירועים המרכזיים והרשמיים של אירוויזיון 2024 במאלמו קיבלו הוראה לא להשמיע שירים ישראליים - כך נודע ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
הלוגו הרשמי של האירוויזיון במאלמו, שבדיה
הלוגו הרשמי של האירוויזיון במאלמו, שבדיה
הלוגו הרשמי של האירוויזיון במאלמו, שבדיה
ההוראה המדוברת ניתנה לקראת אירוע "כפר האירוויזיון" (Eurovision Village), שנערך בכל שנה בעיר המארחת ומארח מדי ערב עשרות אלפי מבקרים מקומיים ותיירים. במקום נערכות לאורך ימי התחרות הופעות חיות, מוקרנים בו בשידור חי חצאי הגמר והגמר עצמו, ובין לבין נערכות בו גם מסיבות בהן נהוג לנגן שירי אירוויזיון מכל הזמנים. בדרך כלל, השירים הישראלים הם מבין המושמעים ביותר במסיבות האלו.
תקליטנים ישראלים המנגנים באירועי האירוויזיון מדי שנה אישרו ל-ynet כי אכן התקבלה הנחיה כזו, והיא תקפה רק לכפר האירוויזיון עצמו ולא לאירועים אחרים שנערכים בעיר.
"זו הודעה שהובאה לידיעתי הבוקר", אמר ל-ynet אחד הדי ג'יים הישראלים שמגיע לתחרות מדי שנה. "בכפר עצמו אכן יהיה אסור השנה לנגן שירים ישראלים, אבל בשאר המסיבות אני יכול להשמיע מה שבא לי", סיפר. "אגב, גם שירים של בלארוס ושל רוסיה (שבשונה מישראל לא משתתפות בתחרות השנה, ר"א) אסור להשמיע". "אני מעריך שהרקע להחלטה הזו היא ביטחונית. יש הרבה מוסלמים ופרו-פלסטינים במאלמו ורבים מהם הולכים להגיע לכפר האירוויזיון. כנראה בהפקה רוצים להימנע ממהומה או כל דבר אחר שעשוי לשבש את פעילות הכפר".
יש לציין כי כפר האירוויזיון הוא מתחם רשמי של התחרות אותה מפיק ארגון השידור האירופי (EBU), אך המפיקה בפועל של הכפר היא עיריית מאלמו שבשבדיה. כזכור, באירוויזיון שנערך בישראל ב-2019, האירוע התרחש בפארק צ'ארלס קלור.
"מדובר בטענות שאינן נכונות", מסרה דוברת עיריית מאלמו, קרולין שוהולם, ל-ynet. "לעולם לא היינו נותנים הנחייה שכזו. האירוויזיון במאלמו הוא לכולם ויכולה להתנגן בו כל סוג של מוזיקה".