2 צפייה בגלריה
מקסי ג'אז
מקסי ג'אז
מקסי ג'אז
(צילום: Ian Gavan/GettyImagesIL)
מקסי ג'אז, הראפר, המוזיקאי וסולן להקת הדאנס הבריטית פיית'לס, הלך לעולמו בגיל 65 אמש (ו'). חברת הלהקה לשעבר, המוזיקאית היהודייה-בריטית סיסטר-בליס, אמרה שהוא מת "בשלווה בשנתו" בביתו בדרום לונדון.
בהצהרה שנכתבה בשמם של חברי הלהקה בחשבון האינסטגרם של המוזיקאי נכתב: "הוא היה אדם ששינה את חיינו בכל כך הרבה מובנים. הוא העניק משמעויות ומסרים ראויים למוזיקה שלנו. הוא היה גם בן אדם מקסים עם זמן לכולם וחוכמה, שהייתה עמוקה וגם נגישה. זה היה כבוד וכמובן תענוג אמיתי לעבוד איתו. הוא היה כותב מילים מבריק, די ג'יי, בודהיסט, בעל נוכחות בימתית מפוארת, חובב מכוניות, דברן ללא הפסקה, אדם יפה, מצפן מוסרי וגאון".
2 צפייה בגלריה
מקסי ג'אז
מקסי ג'אז
מקסי ג'אז
(צילום: AP)
"שולחת אהבה לכל מי שחלק איתנו את המסע המוזיקלי הזה. תשמרו זה על זה, אתם שומעים", כתבה סיסטר-בליס בחשבון הטוויטר שלה.
ג'אז נולד בשנת 1957 בשם מקסוול פרייזר והתחיל את קריירת המוזיקה שלו בשנת 1984 כשתפקד כדי ג'יי בלהקת ההיפ-הופ The Soul Food Cafe System. לאחר שהלהקה התפרקה פגש ג'אז את רולו (רולנד ארמסטרונג) והשניים גיבשו יחד עם ג'יימי קאטו וסיסטר-בליס (איילה בן-טובים) את פיית'לס בשנת 1995.
פיית'לס הייתה מחלוצות מוזיקת הדאנס בבריטניה ובעולם. אלבומם הראשון יצא בשנת 1996 והאחרון שבהם יצא ב-2020. לאורך פעילותם הוציאו עשרה אלבומים, מכרו מיליוני עותקים והיו מועמדים לפרסי המוזיקה הבריטית בשנת 1999 ובשנת 2002. בין להיטיהם הגדולים נמצאים God Is a DJ, We Come 1 ו- Insomnia.
ב-2015 עמד בראש להקה חדשה בשם מקסי ג'אז וה-E-Type Boys כסולן וגיטריסט, וההרכב הופיע בפסטיבלים שונים.