בוקר טוב, בריות מכונפות שכמוכם. אמש (שבת) נפרדנו סופית - כלומר עד שיצוץ, מגולח ושבע, על ספסל המושבעים - מיובל המבולבל שהודח מהמשחק. ואני רוצה לומר מילה טובה לאנשים שעוסקים במלאכה מאחורי הקלעים, שקרצו ממועצת השבט הזאת דרמה מאופקת, כמעט בריטית, שבה כולם שמרו על קור רוח ורק אלה החניקה דמעה. זה היה מפגן מופתי של ריסון עצמי, אפשר היה להרגיש את האמוציות רוחשות מתחת לפני השטח, אבל על פניו? רק שליטה עצמית וקור רוח. סתאםם, נראה לכם? זאת הייתה מועצת שבט שבסופה היו צריכים לחלק לכל שורד ברזנט אישי קטן רק עבור הבכי שזרם שם. בחייכם, מה נסגר? במועצת שבט של "הישרדות טורקיה" לא בוכים כל כך הרבה. מי שיישמע, הקרבתם קורבן אדם. חלאס, שמישהו יקרא למנדלבליט, הגיע הזמן לנהל משא ומתן עם ההפקה הזאת. אני דורשת עסקת טיעון שתוציא את הפורמט לחופשי. לא אעמוד בעוד יבבות וקינות על לכתו לגמרי בזמן של שורד לווילת המושבעים הסמוכה.
וג'אסט לייק דאט, אחרי שהתוודענו לתכסיס המעוות החדש להארכה המלאכותית של מועצת השבט, כלומר משימת חסינות אישית נוספת במועצה - "בפעם הראשונה ב'הישרדות'!", משפט שלמדתי להתכווץ על הספה בכל פעם שאני שומעת אותו כי אני יודעת שמשהו גרוע מאוד עומד להגיע - יובל עזב. האמת היא שעדיף ככה. כל עוד ליבולן היה שבט מנצח שלא נדרש למצבי לחץ במועצות שבט, יובל היה נכס מורלי שגם כתב את אלבום הילדים הבא שלו, "הישרדות קטנטנים", תוך כדי צילומי העונה. אבל ערבוב השבטים והפעמון של ליה חרפן לו לגמרי את הצביקה והוא התחיל לנהל משחק מקביל. ההתעקשות המתחסדת שלו לא לצלצל בפעמון כדי לא להעמיד בסכנה את חברי הברית שלו היא מגוחכת, בעיקר נוכח הקלות שבה הפנה עורף לליה, אחרי שניסתה להציל את עצמה. הקרבה עצמית היא לא ערך ב"הישרדות", והגיע הזמן שהשורדים יפנימו את זה. לא מחכה לכם שום מדליה על הליכה בראש מורם לגיליוטינה. בהחלט מדובר בדוגמה רעה לילדים, ועוד כזאת שנחשפה במערומיה כניסיון למירוק המצפון שלו מול ליה ולא אלטרואיזם עם חותמת של צה"ל.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
ואגב פעמון, הניסיון המאכזב של זו-ארץ להשוות את הפעמון לפסלון חסינות הוא יריקה בפרצופו של הפורמט. פסלון חסינות אמור להיות חסוי, אפשר להשתמש בו כדי לבצע מהלכים שיפילו את הברית הנגדית ולא רק יגנו על עכוז של שחקן אחד. הוא יכול לשמש ברית שלמה אם משתמשים בו בחוכמה. זה שאתם לא מסוגלים לסבול את הרעיון המזעזע שמשהו שקורה מתחת לפני השטח ב"הישרדות" לא ידוסקס עד מוות במועצת השבט, על השטיח לפני משימת הפרס, על השטיח לפני משימת החסינות, במשא ומתן בבקתה, בתור לדואר האי ובסיוטים של גיא זו-ארץ כשהוא מחכה שהמים ימלאו את הג'קוזי, זאת בעיה שלכם. קחו קורס בסיסי באמנות הפיתוי, תשאירו משהו גם לדמיון, ותרו על תאוות השליטה המטופשת שלכם. עריכה טובה היא עריכה לא מורגשת, לא כזאת שאפשר למצוא את סימני השיניים שלה בכל פריים.
מה שמעביר אותנו לזהר שטראוס, האיש שחזר מהכפור בבקתה אל השבט המאוחד. האיש שהעביר לילות בימים בהגות אסטרטגית בבקתה, חישב את כל התרחישים האפשריים עד ארבעה צעדים קדימה לפחות, כולל חישובים מורכבים בגימטריה על שמות השורדים, האיש הזה שהצליח להביס את האמזונה ליה בדו קרב חזר למשחק ועכשיו הוא מסרב בתוקף לשחק. במקום להבין את המצב שלו ולנצל את היותו קול צף כדי לתכנן את המהלכים שלו קדימה, הוא בוחר לריב עם גדי, להתנשא עליו ולא לנצל את ההזדמנות לנטרל את ג'קי או דודו. במקום זה הוא בוחר להימנע. ניסיתי להבין מי הצביע למי במועצה הזאת אבל רשת הטמינו את המידע הזה באפליקציה שלהם, בסרטון שנעול במרתף של מוזיאון רמת גן ושאפשר לצפות בו רק בשבת, אז אני מרשה לעצמי להניח שזוהר החליט שלא להחליט והצביע לג'קי.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
מה המשמעות של זה? אולי רמיזה מאיימת לג'קי אבל בעיקר הכרזה על כך ששלב שימון המושבעים נכנס למהלך רשמי. זהר לא הצביע ליובל כדי שיוכל להשתמש בזה לזכותו אם וכאשר ימצא את עצמו בגמר. מהבחינה הזאת, העובדה שהוא לא התבקש להניח משקולת שיחקה לטובתו. אבל ההחלטה שלו לא לשתף פעולה עם אף אחד עד הרגע האחרון ולהצביע בפתק לבן היא לא רק תמוהה אלא גם רשלנית. אחרי האיחוד, זגזוגים הם הכרח המציאות וזה כלי שכל שורד צריך לדעת לנצל אותו. אני מקווה שזהר מנסה להעיף את המתחרים שלו בברית ילדי התחנה המרכזית, יהונתן ויובל, כדי לחזור אליה במקום ריאלי יותר - ושכשהוא יחזור זה לא יהיה מאוחר מדי והם יהיו בנחיתות מספרית שאי אפשר לגשר עליה. בפרק הבא: ג'קי פותרת וורדל על הניסיון הראשון! בלי עזרה מההפקה בכלל! ואז היא מקימה ברית נשים ודודו. תהיו חזקים.