אחרי שנתיים של הפסקה מתודית במרחב הווירטואלי בצל הקורונה, כנס SXSW (סאות' ביי סאות'ווסט) יחזור בחודש הבא לפעילות מלאה בעיר אוסטין שבטקסס, וכך גם פסטיבל הקולנוע שלו המתקיים לאורך שבוע וחצי במקביל להופעות המוזיקה ומפגשי תעשיית ההייטק במהלך האירוע. אתמול (ד'), פרסמו המארגנים את תוכנית הסרטים והיא נראית מזמינה ונוצצת מתמיד. סרט הפתיחה שכבר הוכרז עליו לפני זמן מה הוא Everything Everywhere All At Once של צמד היוצרים המוערכים דניאל קוואן ודניאל שיינרט שמביאים למסך קומדיית מדע בדיוני על אישה ממוצא סיני (מישל יאו) וההתמודדות הבלתי פוסקת שלה עם בירוקרטיה. דניאל רדקליף, שחבר לצמד הדניאלים בסרטם Swiss Army Man המטורלל מלפני שש שנים, משתף פעולה עם האחים אדם ואהרון ני, שביימו וכתבו (ביחד עם התסריטאי הישראלי-אמריקני אורן עוזיאל) את קומדיית האקשן "העיר האבודה" שבה מככבים גם סנדרה בולוק וצ'אנינג טייטום.
(הטריילר ל-Everything Everywhere All At Once)
קומדיית אקשן נוספת, ובולטת במיוחד בזכות סוללת הכוכבים שלה היא The Unbearable Weight of Massive Talent שביים טום גורמיצ'אן בכיכובם של ניקולס קייג', טיפאני האדיש, פדרו פסקל, ניל פטריק האריס ואייק ברינהולץ. עוד בתוכנית המרכזית גם במאי הבית הטקסני ריצ'רד לינקלייטר עם דרמת הנעורים החדשה שלו Apollo 10 1/2: A Space Age Childhood בכיכובם של ג'ק בלאק וזכארי לוי שמתחוללת ביוסטון סביב שיגור אפולו 11. הקומדיה המדממת Bodies Bodies Bodies של הלינה ריין מגוללת מסיבה שבה חברים בוגדניים תוקעים סכינים בגב אחד של השני - אבל ממש. פיט דייוידסון, אמנדה סטנברג, מריה בקלובה, רייצ'ל סינוט ואחרים מופיעים בחינגה המוטרפת הזו. בנוסף לתוכנית הסרטים, תושק באוסטין גם העונה החדשה של "אטלנטה" עם דונלד גלובר.
1 צפייה בגלריה
מתוך The Unbearable Weight of Massive Talent
מתוך The Unbearable Weight of Massive Talent
מתוך The Unbearable Weight of Massive Talent
(צילום: Katalin Vermes, Lionsgate)
בנימה דרמטית יותר וקומית פחות יוקרנו במהלך התוכנית העלילתית מותחן על סכסוך שכנים (A Lot or Nothing של מו מקריי), דרמה מרגשת עם ג'ים גאפיגן על אב שחותר למגע עם בנו המרוחק דרך זהות אינטרנטית בדויה (I Love My Dad של ג'יימס מורוסיני), דרמה נוספת בכיכובו של גאפיגן על גבר מבוגר על פנטזיות מהחלל החיצון (Linoleum של קולין ווסט), דרמה קומית מאוסטרליה בכיכובם של רוז ביירן ובובי קנבלה (Seriously Red של גרייסי אוטו), וגם מותחן המלווה פעילות עיליונות לבנה כשהן מטרידות ילדות ממוצא אסיאתי (Soft and Quiet של בת' דה אראויו).
בתחרות התיעודית אפשר למצוא סרט על מאמצי ההישרדות של קהילה קמבודית בארצות הברית תחת עול מגיפת הקורונה והתעמרות קבוצות ניאו נאצים (Bad Axe של דייויד סיב), תיעוד של שגרת יומם של מהנדסים בנאס"א (It's Quieter in the Twilight של ביל מיאסי), ליווי של קבוצת נשים נוצריות אדוקות עם הזהות המינית הלהט"בית של בנותיהן (Mama Bears של דרשה קי) ודוקו פשע המתחכה אחר שוד אל יצירת אמנות של וויליאם דה-קוניג (The Thief Collector של אליסון אוטו).
(הטריילר ל-The Unbearable Weight of Massive Talent)
בקטגוריית הספוטלייט, סרט שימשוך בוודאי תשומת לב הוא Lover, Beloved של מייקל טולי שעיבד למסך מופע יחיד של המוזיקאית הנודעת סוזן וגה. Spin Me Round של ג'ף באנה מגולל דרמה רומנטית מתובלת באוכל איטלקי בכיכובם של בת זוגו אוברי פלאזה וכן אליסון ברי, אלסנדרו ניבולה, מולי שאנון, טים היידקר ואחרים. ווינונה ריידר מובילה את עלילת המסתורין בסרטו של אלי הורוביץ "הפרה" על אישה שנבגדה על ידי בעלה ומגלה שהדברים לא נראים כפי שהם. ואילו אנדראה רייסנבורו מגלמת אישה שזוכה בלוטו ומבזבזת את כספי הזכייה בשתיית אלכוהול והוללת בדרמה To Leslie של מייקל מוריס בה משתתפים גם אליסון ג'אני ומארק מרון. בין היצירות התיעודיות בקטגוריית הספוטלייט מוקדש מקום מיוחד לתרבות הסקייטבורד עם Skate Dreams של ג'סיקה אדוארדס על התנופה הנשית בתחום, ו-Tony Hawk: Until the Wheels Fall Off של סם ג'ונס על אגדת הסקייטבורד טוני הוק.