השחקנית ג'ינה לולובריג'ידה הלכה לעולמה בגיל 95 במרפאה ברומא, כך דיווחה היום (ב') סוכנות הידיעות ANSA שבאיטליה.
2 צפייה בגלריה
ג'ינה לולובריג'ידה
ג'ינה לולובריג'ידה
ג'ינה לולובריג'ידה
(צילום: AP)
לואיג'ינה "ג'ינה" לולובריג'ידה נולדה ב-1927 ממזרח לרומא. במהלך גיל ההתבגרות היא עסקה בדוגמנות והשתתפה בתחרויות יופי שונות, ובשנת 1947 הגיעה למקום השלישי בתחרות מיס איטליה. בטופס ההרשמה שלה לתחרות היא ציינה שיש לה כישרון ותשוקה למשחק. לאחר סדרה של תפקידים בהפקות אירופאיות, הייתה זו הופעתה של לולובריג'ידה בסרט "הכה את השטן" מ-1953 לצידו של המפרי בוגרט שהקנתה לה תהילה עולמית ומעריצים רבים.
השחקנית שכונתה במדינתה גם לה לולו, התניעה את הקריירה הקולנועית שלה בשנות ה-50 ונחשבה לאייקון יופי בינלאומי. במהלך שנות פעילותה לולובריג'ידה השתתפה בהפקות הוליוודיות רבות, ושמה הונצח בשדרת הכוכבים בלוס אנג'לס.
2 צפייה בגלריה
ג'ינה לולובריג'ידה
ג'ינה לולובריג'ידה
ג'ינה לולובריג'ידה
(צילום: AP)
בין סרטיה המפורסמים נמצאים "לחם, אהבה ופנטזיה" מאותה השנה וסרט ההמשך, "לחם, אהבה וקנאה" (1954), "הגיבן מנוטרדאם" (1956), האפוס הרומנטי האמריקני "שלמה ומלכת שבא" (1959) והסרט "בבוא ספטמבר" (1961).
במהלך הקריירה שלה היא שיחקה לצד כוכבים הוליוודיים רבים כדוגמת רוק הדסון, ברט לנקסטר, טוני קרטיס ופרנק סינטרה, והפכה לאחד מאייקוני הקולנוע המוכרים ביותר של אותה התקופה.
בהמשך עזבה את עולם הקולנוע והפכה לצלמת ולפסלת וכן עסקה בפוליטיקה. במהלך חודש ספטמבר האחרון לולובריג'ידה ניסתה לזכות במושב בפרלמנט האיטלקי בייצוג מפלגת השמאל בבחירות הלאומיות, אך נכשלה.