הראפר שון קומבס, מהשמות הבולטים בעולם ההיפ-הופ ומייסד הלייבל Bad Boy Records, הואשם באונס והתעללות בתביעה גדולה שהגישה נגדו הזמרת קאסי, שטוענת כי השתמש בקשרים החזקים שלו כדי ללכוד אותה במערכת יחסים אלימה, כך דיווח אמש (ה') "ניו יורק טיימס".
3 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
שון קומבס
(צילום: Gareth Cattermole/Getty Images)
קאסי, ששמה האמיתי הוא קסנדרה ונטורה, יצאה עם קומבס במשך יותר מעשור, וכעת היא טוענת שבמהלך מערכת היחסים שלהם קומבס תקף אותה מספר פעמים - היכה אותה, אנס אותה באכזריות ושלט בכל היבט בחייה. על פי התביעה, היא התמודדה עם "מעגל של התעללות, אלימות וסחר במין" עד שמערכת היחסים ביניהם הסתיימה ב-2018.
בהצהרה ל"ניו יורק טיימס" אמרה הזמרת שאחרי "שנים בדממה ובחושך, אני סוף סוף מוכנה לספר את הסיפור שלי, ולהשמיע את קולי לטובת נשים אחרות שמתמודדות עם אלימות והתעללות במערכת יחסים".
נציג מטעמו של קומבס, שכונה לאורך השנים פאף דדי, פי דידי, דידי ולאב, הכחיש את הטענות וכתב שההאשמות היו "פוגעניות ושערורייתיות" והגיעו לאחר שוונטורה דרשה מקומבס 30 מיליון דולר. "גב' ונטורה החליטה להגיש תביעה רצופת שקרים מקוממים וחסרי בסיס, במטרה להכתים את המוניטין של מר קומבס ולהרוויח כסף", נכתב בהצהרה. עורך דינה של ונטורה אמר ל"ניו יורק טיימס" כי הציעו לה "סכום בן שמונה ספרות על מנת להשתיק אותה ולמנוע את הגשת התביעה", אך היא דחתה את ההצעה.
התביעה המזעזעת משרטטת תמונה אפלה של מערכת היחסים בין השניים, במהלכה קומבס שלט בחייה האישיים והמקצועיים של ונטורה, ושבה במשך שנים ספגה מכות פראיות, מעשים מיניים בכפייה ואיום מתמיד באלימות. על פי התביעה, הראפר לחזר באגרסיביות אחרי ונטורה, שחתמה עם Bad Boy כשהייתה בת 19 וזינקה במהירות לתהילה הודות ללהיטים כמו Me & U ו-Long Way 2 Go. הראפר הזמין את עצמו למפגש ביום הולדתה ה-21 ובו נישק אותה בכוח, ומיד החל להפעיל את כוחו ואת השפעתו. בשל מעמדו של קומבס כמייסד הלייבל, ונטורה חשה שאינה יכולה לסרב לחיזוריו או לסמים שהציע לה - מבלי לסכן את הקריירה שלה. הוא פיתה אותה ל"אורח חיים ראוותני, מהיר ומלא סמים", לפי התביעה.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)
לאחר שהשניים התחילו לצאת, קומבס לקח את ונטורה לחופשות "מפוארות", שילם עבורה על דירות בניו יורק ובלוס אנג'לס, נתן לה בגדי מעצבים וסיפק לה סמים - סגנון חיים שלפי התביעה נועד לשמור עליה "שבעת רצון וצייתנית". הוא הפך לשתלטן ומתעלל, כשעל פי התביעה, הרבה להכות אותה ולבעוט בה. על פי החשד, הוא הכריח אותה לשאת את הנשק שלו בתיק שלה לפחות בשתי הזדמנויות.
עוד על פי התביעה, האמן (בן 54 כיום) נטה לכאורה ל"זעם בלתי נשלט" ואילץ את ונטורה "לעסוק בקביעות באקטים מיניים עם עובדי מין" שאותם צילם והסריט. ניתנו לה סמים לפני ובמהלך ההתרחשויות, מה שאפשר לה "להתנתק במהלך המפגשים הנוראים האלה". ב-2015 קומבס היכה את ונטורה בצורה כה חמורה, שכאשר המאבטח והעוזר שלו ראו אותה עם "שני פנסים בעין, שפה פצועה וחבולה וחבלה ענקית על המצח", הם החלו לבכות, לפי התביעה. היא נאלצה להסתתר בבתי מלון עד שהחלימה, טוענת ונטורה.
עוד נכתב בתביעה כי קומבס השתמש בחברות שבבעלותו כדי להמשיך לשלוט בחייה, ולמרות ש"הרשת הנאמנה" שלו הייתה עדה להתקפותיו, הם לא היו מוכנים לעשות שום דבר "משמעותי כדי לעצור את התנהגותו של מר קומבס". עוד הוסיפו כי "בן זוגה ההפכפך והמתעלל, שהיה גם הבעלים של הלייבל שלה ולכן החזיק את הצלחתה העתידית בידיו, הפעיל שליטה מלאה על כל היבט בחייה".
בכל פעם שוונטורה ניסתה לעזוב את מערכת היחסים, הראפר איים באלימות נוספת וניצל את הקשרים שלו כדי לשמור עליה, לפי התביעה. לאחר שהחלה מערכת יחסים קצרה עם הראפר קיד קאדי ב-2012, קומבס לכאורה פוצץ את המכונית שלו. קיד קאדי אישר את דבריה של ונטורה ל"ניו יורק טיימס", ואמר: "הכול נכון". עוד ציינה התביעה כי ב-2016, מנהל Bad Boy Management, ג'יימס קרוז, אמר לוונטורה שהסינגל שלה לא ישוחרר אלא אם תענה לשיחות טלפון.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
(צילום: Joe Maher/Getty Images)
על פי התביעה, ב-2018, ונטורה הייתה נואשת לסיים את מערכת היחסים, ולאחר ארוחת ערב שבה האמינה שהם ידברו על הנושא, קומבס נכנס בכוח לביתה ואנס אותה. זמן קצר לאחר מכן היא עזבה את הבית שעליו שילם, החזירה את המכונית שקנה לה וניתקה את עצמה ממנו לחלוטין. הנזקים והטראומה שחוותה דרשו "טיפול רפואי ופסיכולוגי אינטנסיבי. לפיכך, גברת ונטורה מבקשת לעשות צדק בגין עשור בחייה שמר קומבס לקח ממנה באמצעות איומים באלימות, שימוש מופרז בסמים, התעללות פיזית ופסיכולוגית ועבדות מינית", נכתב בתביעה, אשר דורשת פיצויים בגין הפסדי שכר וכן כאב נפשי ועוגמת נפש קשה.
שון קומבס, זכה לאורך הקריירה שלו בשלושה פרסי גראמי, ומנהל כיום אימפריה עסקית ענפה הכוללת כל דבר - מאלכוהול ועד מוזיקה. הוא נחשב לדמות מרכזית מאוד בעולם ההיפ-הופ מאז ייסד את Bad Boy Records ב-1993, ושיתף פעולה עם מוזיקאים בולטים כמו נוטוריוס ביג, מרי ג'יי בלייג' וליל קים.