אחותה של השחקנית והדוגמנית שרון טייט, שנרצחה בידי חברי הכת של צ'רלס מנסון, אמרה שהיא מאמינה שלזלי ואן האוטן, חברת הכת לשעבר, ששוחררה השבוע אחרי 53 שנות מאסר - עלולה להרוג שוב.
3 צפייה בגלריה
לזלי ואן האוטן, שרון טייט
לזלי ואן האוטן, שרון טייט
לזלי ואן האוטן, שרון טייט
(צילום: gettyimages, AP Photo)
דברה טייט, שמזה זמן רב מנהלת קמפיין שמטרתו להשאיר את ואן האוטן ושאר חסידי הכת בכלא, אמרה ל-TMZ שמושל קליפורניה, גאווין ניוסום, היה צריך להילחם קשה יותר כדי להשאיר אותה מאחורי סורג ובריח. לטענתה, זו רק דוגמה נוספת לכך שקליפורניה מתרככת בכל הנוגע לטיפול בפשיעה והדגישה שהיא מזהירה את הציבור לפקוח עין עכשיו כשהרוצחת מסתובבת חופשי, וכינתה אותה "מפלצת בפעולה".
אף על פי שוואן האוטן לא השתתפה במעשה הרצח של השחקנית, דברה טייט הדגישה שעדיין יש לה הזכות המלאה להילחם בשחרורה ובשחרור אסירים אחרים. היא הוסיפה שמשפחות הקורבנות זועמות שהרוצחת זוכה לחיות את שארית חייה מחוץ לכלא - למרות מאסר עולם שקיבלה.
הרוצחת בת ה-73, שהייתה שותפה בשני מעשי הרצח הידועים לשמצה של חנות המכולת בלוס אנג'לס לנו ורוזמרי לביאנקה ב-1969, שוחררה השבוע (יום ג') מהכלא בלוס אנג'לס. זאת לאחר שבית משפט לערעורים בקליפורניה קבע במאי כי יש לשחררה, על אף שהמושל ניוסום התנגד לצעד בטענה שעדיין נשקפת ממנה סכנה לציבור.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב הרוצחת לזלי ואן האוטן מהכת של צ'רלס צ'ארלס מנסון ב שימוע חנינה ב 2017
ארה"ב הרוצחת לזלי ואן האוטן מהכת של צ'רלס צ'ארלס מנסון ב שימוע חנינה ב 2017
לזלי ואן האוטן בשימוע חנינה ב-2017
(צילום: Stan Lim/Los Angeles Daily News via AP, Pool, File)
מנסון היה מהרוצחים הידועים ביותר של המאה ה-20: בסוף שנות ה-60 הקים כת בשם "משפחת מנסון"' שאליה פיתה בעיקר נשים צעירות ממעמד הביניים, ובקומונה שייסד שכנע את חסידיו כי הוא ההתגלמות של ישו. בקיץ 1969 הוביל את חסידיו למסע רציחות שנמשך חמישה שבועות וגבה תשעה קורבנות, במטרה להצית מלחמת גזע באמריקה: מנסון קיווה שהשחורים בארה"ב יואשמו במעשים שביצעו אנשיו, ושכך יחריפו היחסים בין הגזעים.
הרצח של שרון טייט ושל ארבעה נוספים אירע גם הוא באוגוסט ב-1969. אז אנשיו של מנסון, שמת בכלא בשנת 2017, פרצו לבית שלה ושל הבמאי רומן פולנסקי, בזמן שפולנסקי היה בביקור באירופה, ורצחו שם אותה וארבעה חברים שלהם. טייט הייתה אז בת 26 ובחודש השמיני להריונה. הסיפור, שזעזע את כל הוליווד' זכה לתהודה גדולה, ואף היה לחלק מרכזי בסרטו המצליח של טרנטינו "היו זמנים בהוליווד".
3 צפייה בגלריה
שרון טייט ורומן פולנסקי
שרון טייט ורומן פולנסקי
שרון טייט ורומן פולנסקי
(צילום: gettyimages)
ואן האוטן, שהייתה בת 19 בזמן הרצח ונותרה הצעירה ביותר מבין מורשעי הכת, היא האדם הראשון מ"משפחת מנסון" שזוכה לשחרור מהכלא. השבוע היא עזבה את מתקן הכליאה לנשים בקורונה שממזרח ללוס אנג'לס והוסעה לדיור זמני, שבו תעביר את השנה וחצי הקרובות.