משטרת ניו יורק עצרה אמש (ג') את האנטר שייפר, כוכבת הסדרה "אופוריה", בזמן שהשתתפה בהשתלטות של מפגינים פרו-פלסטינים מארגון "הקול היהודי לשלום" על לובי בניין רוקפלר בניו יורק. השחקנית בת ה-25 הייתה אחת מעשרות מפגינים שהסתננו לבניין במרכז מנהטן, היכן שממוקמים אולפני רשת NBC, בשעה שמצטלמת בהם תוכנית הלייט-נייט עם סת' מאיירס שאירח את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.
2 צפייה בגלריה
האנטר שפר, 2021
האנטר שפר, 2021
האנטר שייפר
(צילום: Getty Images)
המפגינים השתלטו על לובי הבניין במשך דקות ארוכות עד שכוחות המשטרה הוזעקו למקום. הם קראו לביידן להפסיק "לספק נשק לטבח עם" ו"להפסיק את המצור על עזה עכשיו". דוברת מטעם הארגון מסרה ל-ynet כי "האנטר נעצרה בהפגנה יחד עם 50 אנשים נוספים. אנחנו משבחים את מחויבותה לחירות הפלסטינית ולעתיד צודק לכל".
בסרטונים שהופצו ברשתות נראית שייפר כשהיא חובשת מסכה וחולצה שחורה שעליה הכיתוב "הפסקת אש עכשיו", ובתיעוד שצולם לפני המעצר היא יושבת ברחבת הלובי בבניין ושרה יחד עם מפגינים נוספים: "לא עוד נשק, לא עוד מלחמה, הפסקת אש זה מה שאנחנו נלחמים עבורו".
כזכור ביידן התייחס לנושא הפסקת האש ועסקת השבויים המסתמנת בזמן שליקק גלידה עם המנחה מאיירס בסמוך לבניין בו נמצאו המפגינים. "אני מקווה שעסקה תגיע עד תום סוף השבוע," אמר לכתבים בתוך הגלידרייה. “היועץ לביטחון לאומי שלי אומר לי שאנחנו קרובים. אנחנו קרובים אך עדיין לא סיימנו. התקווה שלי היא שעד יום שני הבא תהיה לנו הפסקת אש".
שייפר, דוגמנית, שחקנית ואקטיביסטית שנולדה למשפחה נוצרית ולאב כומר פרסביטריאני, הפכה בן לילה לאייקון של קהילת הלהט"ב כשחקנית טרנסית שנבחרה לגלם את אחד מהתפקידים הראשיים ב"אופוריה" - ג'ולס, נערה טרנסית חדשה בבית הספר התיכון שבו מתרחשת העלילה, שעוקבת אחרי בני נוער והתנסותיהם עם סקס, סמים, התמכרויות וקשיי התבגרות.
"אופוריה" זכתה להצלחה רחבה כסדרה השנייה הנצפית ביותר בהיסטוריה של HBO אחרי "משחקי הכס". סדרת הנעורים האמריקנית בכיכובם של שמות כמו זנדאיה, ג'ייקוב אלרודי וסידני סוויני שבשנה הבאה תחל עונתה השלישית, נוצרה על ידי התסריטאי והמפיק היהודי-אמריקאי סם לוינסון ומבוססת על הסדרה ישראלית באותו השם שנוצרה על ידי רון לשם, דפנה לוין וטמירה ירדני.
2 צפייה בגלריה
מתוך 'אופוריה'
מתוך 'אופוריה'
זנדאיה ושייפר מתוך "אופוריה"
(צילום מתוך הסדרה, באדיבות HBO)