הדיווח של העיתונאית היהודייה מהזוועות בכפר עזה שזעזע את העולם: ניקול צדק, עיתונאית i24NEWS נכנסה היום (ג') לכפר עזה - והצליחה לרגש את העולם עם דיווח קשה מאוד מהנעשה לתושבי העוטף.
2 צפייה בגלריה
ניקול צדק, עיתונאית i24NEWS
ניקול צדק, עיתונאית i24NEWS
ניקול צדק, עיתונאית i24NEWS
"ראינו חיים שנגמרו", מספרת צדק, אזרחית ארצות הברית בשיחה עם ynet, "אופניים של ילדים בצידי הכביש, עריסת תינוק מגואלת בדם, צעצועים של ילדים עדיין בפנים, תרמילים של כדורים על כל האדמה. חלונות מנופצים. ראינו גופות מכוסות וגופות שטרם הספיקו להתכסות".
צדק דיווחה בערוץ החדשות הבינלאומי שמשדר מישראל לעולם באנגלית, צרפתית וערבית ש-40 ילדים ותינוקות נרצחו בדם קר על ידי מחבלי חמאס הנתעבים. "קצין צה"ל שהגיע למקום בין מהראשונים סיפר לנו שראה תינוקות ונשים עם ראשים ערופים. הרצח היה כל כך מתועב עם נשק חם, סכינים ועוד", אמרה.
העיתונאית, שהתקשתה לעצור את הדמעות גם במהלך הריאיון ל-ynet, סיפרה על שאר הכתבים הזרים שנכחו במקום. "ראיתי שהם היו המומים. הסיקור הזה גבה מחיר נפשי כבד, ראיתי את זה על הפנים של הכתבים. אי אפשר לתאר את הזוועות שראינו שם. היו שם בערך 60 כתבים זרים, כולם ראו שאני נסערת. אחד החיילים הישראלים ראה שאני בסערת רגשות והוא ניגש אלי ושאל אם אני בסדר. זה מה ששבר אותי, איך הם, שעברו את הסיוט הזה שאלו אם אני בסדר. הם אלה שדאגו לי במקום שאני אדאג להם".
הסרטון של הדיווח של צדק הפך לוויראלי במיוחד עם מיליוני צפיות וגרר תגובות רבות. "התגובות הבינלאומיות היו יותר ממה שיכולתי לצפות. קיבלתי תמיכה רבה. חשוב מאוד שכולם ייחשפו לזוועות האלה כדי שיבינו מה קרה שם".
2 צפייה בגלריה
ניקול צדק, עיתונאית i24NEWS
ניקול צדק, עיתונאית i24NEWS
ניקול צדק, עיתונאית i24NEWS
צדק, כאמור, יהודיה, רק בת 24, נמצאת בהליכי עליה לישראל. "אני מחכה לניירת", אמרה. לשאלה האם היא חוששת לעלות ארצה בעקבות המלחמה אמרה בנחרצות: "בכלל לא! זה הבית שלי! זה הבית של העם היהודי".