כוח Q: גאוות יחידה (Q-Force)

מתי ואיפה: 2 בספטמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרת אנימציה חדשה למבוגרים שמערבבת בין שני תחומי עניין פופולריים במיוחד בקרב הצופים: ריגול וקהילת הלהטב"ק. הגיבור של "כוח Q: גאוות יחידה" הוא סטיב "מרי" מריוות'ר, סוכן חשאי מטעם ה-AIA (קהילת המודיעין האמריקנית) שסומן כשם מבטיח בארגון ואף הוכתר כצוער המצטיין של השכבה - עד שחשף שהוא גיי, והתואר הועבר לסוכן הסטרייט באק.
בידיעה שכעת הם אינם יכולים להרחיקו מהארגון, ה-AIA הבטיחו לו כי נטייתו המינית לא תהווה מכשול בדרכו, ואז הציבו אותו במקום הכי לא מבוקש או מסוכן שיש - מערב הוליווד. במקום לשבת רגל על רגל ולנשנש אבוקדו-טוסט בבתי קפה פוטוגניים, מרי מרכיב יחידה של מרגלי-על קווירים מוכשרים אך אאוטסיידרים. כשהחבורה חושפת הסכם נשק גרעיני בלתי חוקי, הארגון משדרג אותם למעמד של סוכנים חשאים פעילים - בתנאי שיצרפו לשורותיהם את אותו באק שגנב למרי את הטייטל.
הטעימות הראשונות שפורסמו מהסדרה גררו לא מעט ביקורות מצד חברי הקהילה, שטענו שמדובר בסטריאוטיפיות מזיקה ובבדיחות נמוכות על הומוסקסואלים, אולם הסכימו כי מוטב להמתין בסבלנות ולבחון אותה לעומק לאחר שתעלה.
14 צפייה בגלריה
מתוך "כוח Q: גאוות יחידה"
מתוך "כוח Q: גאוות יחידה"
מתוך "כוח Q: גאוות יחידה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: גייב לידמן ("ברוקלין תשע-תשע") שהוא גם השואו-ראנר של סדרה (וכתב בעבר לסדרות כמו PEN15, "ברוד סיטי", "ביג מאות'", "טרנספרנט" ועוד), שון הייז (ג'ק מ"וויל וגרייס") שמדבב את הסוכן מרי, דיוויד הארבור ("דברים מוזרים") שמדבב את הסוכן באק, וגם גארי קול (קורט מ"הטובות לקרב"), לורי מטקלף ("רוזאן", "ליידי בירד"), הקומיקאית וונדה סייקס ועוד.

בנות לנצח (Girls5eva)

מתי ואיפה: 2 בספטמבר, ב-HOT ו-yes.
מה הסיפור: רגע אחרי ש-Hacks המדוברת הגיעה לישראל, עוד סדרה קומית מצליחה עושה את דרכה לארץ המובטחת. הפעם זו "בנות לנצח" המוזיקלית של מרדית' סקארדינו (מהכותבות של "קימי שמידט" ו-Mr. Mayor), שעוסקת ב-Girls5eva - חמישיית בנות שהתפרסמה אי שם בניינטיז בזכות להיט פופ יחיד, ולבסוף התפרקה כשלא הצליחה לשחזר את ההצלחה עם שירים נוספים.
הילוך מהיר לימינו אנו: הארבע הנותרות מהלהקה (החמישית נהרגה בתאונה משונה) זוכות להזדמנות לא צפויה לשוב לאור הזרקורים, כשראפר צעיר מסמפל במפתיע את הלהיט ההוא - וגורם להן לשקול קאמבק. הקאץ'? הן כעת נשים בגילאי ה-40 שהתרחקו שנות אור מחיי הזוהר. אחת מהן, למשל, היא אם חרדתית שעובדת במסעדה של אחיה ואחרת היא רופאת שיניים גרושה.
14 צפייה בגלריה
מתוך "בנות לנצח"
מתוך "בנות לנצח"
מתוך "בנות לנצח"
(צילום: Heidi Gutman/Peacock)
מי בפנים: הזמרת שרה ברליס (בעלת הלהיט מ-2007, Love Song), ביזי פיליפס ("קוגר טאון"), רנה אליס גולדסברי ("המילטון"), פאולה פל ("סאטרדיי נייט לייב"), אנדרו ראנלס ("בנות"), אשלי פארק ("אמילי בפריז"), דניאל ברייקר ("מיליארדים"), וגם כמה הופעות אורח שוות - בהן זו של טינה פיי (לא נגלה באיזה תפקיד), המכהנת גם כאחת מהמפיקות בפועל של הסדרה.

אבק כוכבים (Starstruck)

מתי ואיפה: 2 בספטמבר, ב-HOT ו-yes.
מה הסיפור: קומדיה מתוקה מבית BBC, שבחו"ל כבר הגדילו לעשות ותיארו כגרסה של "נוטינג היל" שנוצרה עבור הקהל של "ברוד סיטי". ששת הפרקים של "אבק כוכבים" עוקבים אחר ג'סי, ניו זילנדית בת 20 פלוס המתגוררת במזרח לונדון, ומג'נגלת בין שתי עבודות סתמיות להחריד.
הכל מאוד גנרי בחייה עד שבערב השנה החדשה היא מכירה במסיבה בחור בשם טום, ומפה לשם הם מבלים את הלילה זה עם זה. בבוקר שאחרי, כשהיא מתעוררת בביתו של טום, היא מגלה שהוא לא "סתם" שחקן, אלא שחקן קולנוע מפורסם. ממש כמו ב"נוטינג היל", נדמה שהקשר ביניהם נועד לכישלון (הסוכנת של טום בכלל מנסה לשכנע אותו לצאת עם שחקניות), אך הגורל חזק יותר מהכול, והשניים לא מצליחים להיפרד. לשמחת היוצרים, הדבר נכון גם לגבי הצופים - והעונה שנייה כבר בדרך.
14 צפייה בגלריה
מתוך "אבק כוכבים"
מתוך "אבק כוכבים"
מתוך "אבק כוכבים"
(צילום: Mark Johnson/HBO Max)
מי בפנים: הקומיקאית רוז מטפאו, שנמנית עם כותבות הסדרה, מככבת בתפקיד הראשי. ניקש פאטל (שכיכב בריבוט ל"ארבע חתונות ולוויה אחת") מגלם את טום, מיני דרייבר ("סיפורו של ויל האנטינג") היא הסוכנת, ותוכלו למצוא שם גם את אל רוברטס וסינדו וי (שניהם מ"מיי וג'ורג'").

בית הנייר - עונה 5: חלק א' (Money Heist)

מתי ואיפה: 3 בספטמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: כמעט ארבע שנים לאחר שנכנסה לחיינו בסערה, "בית הנייר" מגיעה לסיומה עם העונה החמישית והאחרונה - או ליתר דיוק, עם החלק הראשון מתוכה (חלק ב' יגיע בדצמבר). כזכור, העונה הקודמת השאירה את חבורת השודדים במצב לא פשוט - וכן, זוהי אזהרת ספוילרים. הם נמצאים בבנק ספרד כבר יותר מ-100 שעות, איבדו זה עתה את ניירובי, ועל אף שהצליחו לצרף את ליסבון כשחקנית חיזוק, התברר שהפרופסור הוא זה שכרגע זקוק לתוכנית מילוט מהאקדח שאליסיה מכוונת לו לראש.
איך ממשיכים מפה? לא ברור, בייחוד כשכעת הצבא עומד בפתח הבנק ומאיים להפוך את מה שהחל כשוד למלחמה של ממש. כיוון שהכותרת של העונה היא "כניעה היא אינה אופציה", אפשר להניח שתוכנית הפעולה של החבורה היא לצאת ברעש ענק, או לא לצאת בכלל.
14 צפייה בגלריה
מתוך "בית הנייר", עונה 5
מתוך "בית הנייר", עונה 5
מתוך "בית הנייר", עונה 5
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: כל הקאסט שהכרנו עד עכשיו, כולל ברלין שיופיע שוב (ככל הנראה בפלאשבקים) וניירובי (מסתמן שמדובר בפלאשבקון קטנטן, אז אל תמהרו להתרגש). אליהם יצטרפו גם כמה פרצופים חדשים - מיגל אנחל סילבסטרה ("שמיים אדומים") על תקן הנבל החדש, חוסה מנואל סדה ("טוי בוי") ועוד.

תושב חוץ (Resident Alien)

מתי ואיפה: 5 בספטמבר, ב-HOT ו-yes.
מה הסיפור: דרמת מדע בדיוני קומית, שמבוססת על קומיקס באותו השם שכתב פיטר הוגאן ואייר סטיב פארקהאוס. היא עלתה לראשונה לפני כחצי שנה ברשת SYFY ונוחתת כעת אצלנו, ממש כמו חלליתו של הדמות הראשית, קפטן הא-רה (Hah-Re). למען הדיוק, במקרה של החייזר הטלוויזיוני מדובר יותר בהתרסקות מאשר בנחיתה רכה, ובלית ברירה הוא נאלץ לגנוב את זהותו של הארי ונדרשפיגל, רופא פתולוג שנופש בהרי קולורדו, על מנת שיוכל למלא את משימתו הצנועה ולחסל את המין האנושי (אם רק ימצא את החלק החסר שנעלם מהחללית).
ככל שהוא מבלה יותר זמן על כדור הארץ, הוא לומד לדבר כמו בני אדם, מאמץ את ההתנהגות שלהם ואפילו צובר ידע רפואי, הודות לצפייה בשידורים חוזרים של "חוק וסדר". עם זאת, הדברים מסתבכים כשילד בן תשע נחשף לתצורה החייזרית של הא-רה, וגרוע מכך - כשהוא מתחיל לפתח רגשות אנושיים ודילמות מוסריות בנוגע למשימה, לאחר שהוא מתבקש לחקור את מותו של רופא העיירה המקומי, שמת בנסיבות מסתוריות. גם לסדרה הזו כבר יש עונה שנייה באופק.
14 צפייה בגלריה
מתוך "תושב חוץ"
מתוך "תושב חוץ"
מתוך "תושב חוץ"
(צילום: James Dittinger/SYFY)
מי בפנים: אלן טודיק ("פיירפליי"), קורי ריינולדס ("המפענחת"), אליס ווטרלונד ("עמק הסיליקון"), לוי פיילר ("משפחת פוסטר") ועוד.

לוציפר - עונה 6 ואחרונה (Lucifer)

מתי ואיפה: 10 בספטמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: "לוציפר" מגיעה לסיומה עם עונה שישית ואחרונה, הפעם על אמת. כזכור, הסדרה עברה כבר שני סבבים של ביטולים - בפעם הראשונה ברשת פוקס ובפעם השנייה בנטפליקס, שהתכוונה לסיים אותה בעונה החמישית. אבל המעריצים של "לוציפר" לא ויתרו, ודרשו להמשיך לעונה אחת אחרונה. היה שווה, כי העונה הקודמת נגמרה בבום רציני כשלוציפר ניצח את אחיו מיכאל בקרב על החלפת אביהם - ובכך הפך לאלוהים בכבודו ובעצמו.
אז איך שטן בכלל אמור לתפקד כאלוהים? איך הוא יצליח לתחזק את מערכת היחסים עם קלואי תוך כדי? ומה יהיו ההשלכות על החיים שבנה על פני כדור הארץ? כל זאת ועוד נגלה בעונה השישית, שבמהלכה נצפה גם באמנדיאל נרשם לאקדמיה לשוטרים, במייז שממשיכה במסעה להפוך לשליטת הגיהנום ובלינדה שמחדשת קשר עם בתה האבודה, אדריאנה, ומאפשרת ללוציפר לחזור לספת המטפלת שלה.
14 צפייה בגלריה
מתוך "לוציפר", עונה 6
מתוך "לוציפר", עונה 6
מתוך "לוציפר", עונה 6
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: טום אליס, לורן ג'רמן, די. בי. וודסייד ("חליפות"), רייצ'ל האריס ("חליפות", גם היא), ענבר לביא הישראלית, בריאנה הילדברנד ("דדפול 2") ועוד.

תמונות מחיי נישואין (Scenes From A Marriage)

מתי ואיפה: 13 בספטמבר, ב-HOT, yes וסלקום tv (במקביל לשידור בארה"ב).
מה הסיפור: העיבוד המצופה מבית HBO והיוצר הישראלי חגי לוי ("בטיפול", "הרומן") למיני-סדרה המופתית של אינגמר ברגמן (1973). הריבוט האמריקני לוקח את הסיפור משוודיה של שנות ה-70 לארצות הברית של ימינו, ובוחן סוגיות של אהבה, שנאה, תשוקה, מונוגמיה, נישואים וגירושים, דרך סיפורו של זוג אמריקאי.
מירה היא מנהלת טכנולוגיה בטוחה ושאפתנית שלא מוצאת סיפוק בנישואיה, בעוד שג'ונתן הוא פרופסור לפילוסופיה של הנפש, שנואש לשמור על מערכת היחסים שלהם. הסדרה בת חמשת החלקים תעקוב אחר האבולוציה והמורכבות של הקשר שלהם - מזוג צעיר ונרגש, דרך חתונתם והרחבת המשפחה ועד להתרחקות שלהם זה מזה.
14 צפייה בגלריה
מתוך "תרבות מחיי נישואין"
מתוך "תרבות מחיי נישואין"
מתוך "תרבות מחיי נישואין"
(צילום: Jojo Whilden/HBO)
מי בפנים: לנעליהם של ליב אולמן וארלנד ג'וזפסון ייכנסו ג'סיקה צ'סטיין ("המשחק הגדול") ואוסקר אייזק ("בתוך לואין דיוויס"), שאפילו למדו יחד בג'וליארד ושיחקו זה עם זה בסרט "שנה קשוחה מאוד" מ-2014. עוד ישתתפו קורי סטול ("מיליארדים") סוניטה מאני (GLOW), ניקול בהארי ("סליפי הולו") וטובה פלדשו ("האקסית המטורפת").

וואי: האיש האחרון (Y: The Last Man)

מתי ואיפה: 13 בספטמבר, הולו.
מה הסיפור: דרמה פוסט-אפוקליפטית המבוססת על קומיקס של די.סי מתחילת שנות ה-2000, שבוחנת את התרחיש שעולה לא אחת בדמיונם של אנשים מסוימים: מה היה קורה עם העולם היה מאוכלס על ידי נשים בלבד? בסדרה, מגפה מסתורית משמידה בבת אחת כל יצור חי בעל כרומוזום Y, והופכת את הסנטורית ג'ניפר בראון למנהיגת העולם החופשי החדש, לאחר שנשיא ארצות הברית מת גם הוא.
בזמן שהיא מבכה את אובדן בנה, על ג'ניפר לנסות להשתלט על ההשלכות של האירוע הבלתי מוסבר ולהבין כיצד יוכלו הנשים הנותרות לשרוד על הפלנטה. מה שבראון לא יודעת זה שבצד השני של העיר, הסוכנת 355 מצאה את יוריק, בנה של ג'ניפר שהפך לגבר האחרון ששרד, יחד עם קוף המחמד שלו, אמפרסנד. בעודו מנסה לחמוק מידיהן של נשים המגלות שהוא קיים - המקור היחיד לכרומוזום XY בכדור הארץ - הוא והסוכנת 355 מנסים להבין מה לכל הרוחות גרם למגפה הזאת.
14 צפייה בגלריה
מתוך: Y: The Last Man
מתוך: Y: The Last Man
מתוך: Y: The Last Man
(צילום: FX)
מי בפנים: דיאן ליין ("בית הקלפים", "תחת שמש טוסקנה"), בן שנצר ("גנבת הספרים"), אמבר טמבלין ("אחוות הג'ינס"), אשלי רומאנס ("חסרי בושה"), ג'ס סלגיירו ("אימהות עובדות"), מיסי פייל ("צ'ארלי בממלכת השוקולד") ועוד.

תוכנית הבוקר - עונה 2 (The Morning Show)

מתי ואיפה: 17 בספטמבר, אפל tv פלוס.
מה הסיפור: כמעט שנתיים חיכינו לשובה של סדרת הדגל של אפל tv פלוס - וסוף סוף היא כאן. כזכור, הסדרה מביאה את סיפורם של עובדי תוכנית בוקר פופולרית באמריקה, בהנחיית צמד המגישים אלכס ומיטש - עד שהאחרון מואשם בהתנהגות מינית בלתי הולמת ומפוטר מתפקידו אחרי 15 שנה. כשהיא מבינה שהיא הבאה בתור, אלכס נאלצת להיאבק על מקומה בתוכנית מול בראדלי, עיתונאית מקומית שאפתנית שמנסה להחליפה. בסיום העונה, השתיים מאחדות כוחות וחושפות בנאום נפיץ לעיני המצלמות את התרבות הארגונית הרעילה ברשת שבה הן עובדות.
מהטריילר של העונה השנייה עולה שאלכס עזבה את התוכנית והוחלפה באריק, מגיש חדש וכריזמטי שמנחה כעת לצידה של בראדלי. אך נראה שזה לא מספק את המפיק קורי אליסון, שמתחנן בפני אלכס שתשוב לתפקיד וגורם לבראדלי לחוש שהפעם היא זו שנדחקת החוצה. אלכס מצידה מעודדת את בראדלי לקחת את המושכות בסיקור התפרצות הקורונה, ומביעה דאגה כלפי החברות הטרייה שלה עם לורה פטרסון, מגישת החדשות של הרשת המחזרת אחריה. בין לבין, אנשי התוכנית מתמודדים עם טענות על ניצול אנשים לא-לבנים, מנהלת מדיה חדשה וצעירה מנסה לשפר את תדמית הרשת וספר חדש מאיים לחשוף את האמת מאחורי הקלעים של התוכנית.
14 צפייה בגלריה
מתוך "תוכנית הבוקר", עונה 2
מתוך "תוכנית הבוקר", עונה 2
מתוך "תוכנית הבוקר", עונה 2
(צילום: +Apple TV)
מי בפנים: ג'ניפר אניסטון ("חברים"), ריס וויתרספון ("שקרים קטנים גדולים"), בילי קרודופ ("כמעט מפורסמים"), סטיב קארל ("המשרד") ומארק דופלאס ("פצצה") ישובו, לצד שחקנים נוספים מהעונה הקודמת. בין המצטרפים החדשים: ג'וליאנה מרגוליס ("האישה הטובה"), הקומיקאי חסאן מינאג', הולנד טיילור ("שני גברים וחצי"), גרטה לי ("בובה רוסית") ומרשה גיי הארדן ("מיסטיק ריבר").

The Premise

מתי ואיפה: 16 בספטמבר, הולו.
מה הסיפור: אנתולוגיה קומית חדשה שיצר, כתב, ביים והפיק השחקן בי.ג'יי נובאק (ריאן מ"המשרד"). The Premise ("הנחת היסוד", בתרגום חופשי) כוללת חמישה פרקים בני חצי שעה, שכל אחד מהם מתהדר בצוות שחקנים שונה (ועמוס פרצופים מוכרים, אבל לניים-דרופינג נגיע בהמשך). היא מתוארת כאסופת סיפורים העוסקים בנושאים הרלוונטיים והמשמעותיים ביותר לחיים בעידן המודרני, באופן שמאתגר את אמות המוסר המקובלות ותוך בחירה באמנות על פני ויכוחים.
בין הסיפורים השונים: צעיר לבן ו-Woke (כלומר, "מואר" מבחינה פוליטית) מגלה שברקע של קלטת הסקס המביכה שלו ישנה עדות לתקרית של אלימות משטרתית; כוכב פופ ענק חוזר לתיכון שלו כדי לתרום כסף לבניית ספרייה חדשה, אבל במקום מבטיח לעשות סקס עם מי שייבחר לתלמיד המצטיין של בית הספר; ובן מהגרים עני, שהפך לאחד האנשים העשירים בעולם, מציע לגבר שהתעלל בו בבית הספר הצעה מפתה שעשויה להציל אותו - שעה שלמה עם צוות הדירקטוריון שלו, שבה הוא יעביר פיץ' למוצר מאוד ספציפי: פלאג אנאלי.
14 צפייה בגלריה
מתוך The Premise
מתוך The Premise
מתוך The Premise
(צילום: FX)
מי בפנים: מי לא, בגדול. בן פלאט ("אוון הנסן היקר"), טרייסי אליס רוס ("שחור כזה"), ג'ון ברנת'אל ("המעניש"), בו ברידג'ס ("נערי בייקר המופלאים"), דניאל דיי קים ("אבודים"), איימי לנדקר ("טרנספרנט"), לוקאס הדג'ס ("ליידי בירד"), קייטלין דבר ("חורשות את הלילה"), אד אסנר ("המופע של מרי טיילר מור"), או'שיאה ג'קסון ג'וניור ("היישר מקומפטון"), לולה קירק ("מוצרט בג'ונגל") ועוד.

חינוך מיני - עונה 3 (Sex Education)

מתי ואיפה: 17 בספטמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרת ההתבגרות האהובה של נטפליקס חוזרת לעונה שלישית, שתנסה להתעלות על רף הדרמה הגבוה שקודמתה הציבה. העונה השנייה, כזכור, נגמרה בקליף-האנגר לא פשוט: אוטיס ואולה פירקו את הזוגיות שלהם, ובכך נפתח חלון ההזדמנויות לזוגיות המיוחלת שלו עם מייב. הוא הקליט לה את ההודעה הקולית הרומנטית בייקום ("זאת את, זאת תמיד היית את. אני אוהב אותך!") רק כדי שהשכן שלה, שמתחזק עליה קראש משל עצמו, ימחוק אותה לפני שהיא בכלל תספיק לשמוע.
נשמע כמו מכה כואבת במיוחד לאוטיס, לא? אולי זאת הסיבה שהעונה השלישית נפתחת לאחר קפיצת זמן קצרה, שמאפשרת לו להתאושש. בעונה השלישית, החבורה תחזור לתיכון מורדייל שונה במקצת מזה שהכירה - במקום מר גרוף מגיעה מנהלת חדשה, מיס הופ האדון, תלמידה לשעבר שמצוידת בשאיפות גדולות. אוטיס, שיוצא מנקודת הנחה שמייב האזינה להודעה ובחרה להתעלם ממנה, חוזר גם הוא לכיתה, בוגר וכריזמטי משהיה (אך עדיין אוקוורד, כי בכל זאת, זה אוטיס). במקביל, אריק ואדם נהנים מהזוגיות הטרייה שלהם, מייב ממשיכה להתמודד עם הדרמות הביתיות עם אימה, איימי מגלה את הפמיניזם בעקבות התקיפה המינית שחוותה וג'ין, ובכן, עדיין הריונית.
14 צפייה בגלריה
מתוך "חינוך מיני", עונה 3
מתוך "חינוך מיני", עונה 3
מתוך "חינוך מיני", עונה 3
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: כל החבורה מהעונות הקודמות - כולל אסא באטרפילד (אוטיס), אמה מקי (מייב), נקוטי גאטווה (אריק), ג'יליאן אנדרסון (ג'ין), קונור סווינדלס (אדם), איימי לו ווד (איימי) והשאר. לצדם תפציע המצטרפת הטרייה והלא צפויה ג'מיימה קירק ("בנות") על תקן מנהלת הבית הספר, וג'ייסון אייזקס (לוציוס מאלפוי מ"הארי פוטר") יגלם את אחיו הבכור והמוצלח יותר של מר גרוף.

המוסד (Foundation)

מתי ואיפה: 24 בספטמבר, אפל טיוי פלוס.
מה הסיפור: סדרת הרפתקאות מד"בית המבוססת על סדרת הרומנים זוכת הפרסים של אייזק אסימוב, שבמרכזה הטרילוגיה "המוסד השמיימי", "מוסד וקיסרות" ו"המוסד האחר" שפורסמה בתחילת שנות ה-50. "המוסד" עוקבת אחר סיפורו של המתמטיקאי ד"ר הארי סלדון, שיכול לנבא את העתיד בהסתברות גבוהה. לטענתו, אם האנושות לא תשנה את דרכיה, האימפריה הגלקטית תעמוד בפני התפוררות, שאחריה יבואו 30 אלף שנים של תוהו עד שתעלה אימפרייה שנייה. עם זאת, סלדון חוזה דרך חלופית המאפשרת לצמצם את תקופת הביניים ל-1,000 שנה בלבד, במידה ויתקיימו קריטריונים מסוימים.
באישור הקליאונים, שליטי האימפריה הלא סימפתיים, סלדון יוצר את "המוסד" ואוסף קבוצה המורכבת מגדולי המדענים, המהנדסים וההיסטוריונים החיים. יחד הם נוסעים לכוכב הלכת הנידח טרמינוס, ושם מוטלת עליהם המשימה לשמר את הידע האנושי באנציקלופדיה גלאקטיקה, כדי למנוע את הבערות המאיימת לבוא ולהתכונן לבנייה מחודשת של הציוויליזציה בסיום אלף השנים הללו.
14 צפייה בגלריה
מתוך Foundation
מתוך Foundation
מתוך "המוסד"
(צילום: +Apple TV)
מי בפנים: ג'ארד האריס ("צ'רנוביל"), לי פייס (רונאן מ"שומרי הגלקסיה"), טרנס מאן ("סנס8"), אלפרד אנוך ("המדריך לרוצח"), ט'ניה מילר ("מי מתגורר באחוזת בליי?"), קלארק פיטרס ("הסמויה", "הזהב של נורמן") ועוד.

טקס חצות (Midnight Mass)

מתי ואיפה: 24 בספטמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרת האימה החדשה של מייק פלאנגן, שאומנם איננה חלק מהאנתולוגיה שלו - "מי מתגורר בבית היל?" ו"מי מתגורר באחוזת בליי?" - אבל כן מאכלסת כמה משחקניה. "טקס חצות" עוקבת אחר ריילי פלין, בחור צעיר שחוזר מלא בתחושת בושה לקהילה המבודדת שלו שבאי קרוקט הקטן, במקביל להגעתו של כומר כריזמטי אך מסתורי.
האב פול טוען כי הוא מחולל ניסים, ואכן, הופעתו באי מלווה בסדרת אירועים תמוהים וחזיונות מוזרים - מגופת חתול על החוף ועד אסופת אנשים קריפית שמתהלכת בחושך לאור נרות. בזמן שריילי נעשה חשדן, נראה שחברי הקהילה נדבקים בלהט דתי לא ברור. אך האם לנסים הללו יש מחיר? אנחנו ננחש שכן, ואם זה תלוי בפלאנגן - שכינה את הסדרה "הפרויקט המועדף עליו עד עכשיו" - אלה יהיו שבעה פרקים מפחידים במיוחד.
14 צפייה בגלריה
מתוך "טקס חצות"
מתוך "טקס חצות"
מתוך "טקס חצות"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: כמו ראיין מרפי, גם פלאנגן נוהג להשיב את שחקניו לפרויקטים נוספים שלו, כך שנפגוש שוב את קייט סיגל ("שקט", שהיא גם אשתו), ראול קולי ("סופרגירל"), הנרי תומאס (לנצח הילד מ"אי.טי"), אנאבת' גיש ("שקרניות קטנות") ואחרים, לצד התוספות החדשות שיעמדו בראש הסדרה - זאק גילפורד ("אורות ליל שישי") והאמיש לינקלייטר ("לגיון").

פשע אמריקאי: מוניקה לוינסקי (Impeachment: American Crime Story)

מתי ואיפה: 29 בספטמבר, ב-yes VOD ו-yes TV DRAMA.
מה הסיפור: העונה השלישית באנתולוגיית הפשע-אמיתי של ראיין מרפי ובראד פלצ'וק היא אולי העסיסית ביותר עד כה, עם כל הכבוד לאו.ג'יי סימפסון והרצח של ג'יאני ורסצ'ה. הפעם במוקד נמצאת פרשיית ביל קלינטון ומוניקה לוינסקי, על פי ספרו של ג'פרי טובין מ-1999, A Vast Conspiracy: The Real Sex Scandal that Nearly Brought Down a President. כשמרפי שקל את האפשרות לעבד את הספר לסדרה, הוא פגש את לוינסקי ואמר לה, "אם תרצי להפיק את זה איתי, אני אשמח; אבל את צריכה להיות המפיקה ואת צריכה להיות זו שתקבל את כל הכסף". לשמחתו, היא השתכנעה ואמרה כן.
למי שחי ביקום מקביל לחלוטין, או פשוט לא נולד אז, נסביר שהסדרה תתחקה אחר האירועים שהובילו לניסיון הדחתו של הנשיא ביל קלינטון ב-1998, ובראשם מערכת היחסים המינית שניהל בבית הלבן עם המתמחה בת ה-22 מוניקה לוינסקי. "אנשים סיפרו את הסיפור שלי במשך עשורים", סיפרה ל"ואניטי פייר" לוינסקי, שכיום מרצה על בריונות בעקבות היחס שקיבלה מהתקשורת ומהציבור במהלך השנים. "למען האמת, רק לפני שנים ספורות הצלחתי להחזיר את הנרטיב לידיים שלי. אני כל כך מלאת תודה על האופן שבו צמחנו כחברה, שמאפשר לאנשים כמוני, שהושתקו במהלך ההיסטוריה, להביא את הקול שלהם לשיח ולהציג אותו מחדש".
14 צפייה בגלריה
מתוך "פשע אמריקאי: מוניקה לווינסקי"
מתוך "פשע אמריקאי: מוניקה לווינסקי"
מתוך "פשע אמריקאי: מוניקה לווינסקי"
(צילום: באדיבות yes)
מי בפנים: ביני פלדשטין ("ליידי בירד", "חורשות את הלילה") מגלמת את לוינסקי; קלייב אוון ("קרוב יותר") הוא קלינטון; שרה פולסון ("אימה אמריקאית") מגלמת את לינדה טריפ, הקולגה של לוינסקי שחשפה את הפרשייה בעזרת ההקלטות החשאיות; מרגו מרטינדייל ("האמריקאים") מגלמת את לוסיאן סטיינברגר גולדברג, הסוכנת הספרותית ששכנעה את טריפ להקליט את לוינסקי; אנאלי אשפורד ("הסקס של מאסטרס") היא פולה ג'ונס, שתבעה את קלינטון על הטרדה מינית; אידי פאלקו ("הסופרנוס") היא הילרי קלינטון ועוד.