חג החנוכה הסתיים ואיתו גם המופע המסורתי של NEXT שמאגד אמנים מוזיקליים רבים. למעלה ממאה אלף ישראלים הגיעו לצפות במופע, אולם על החגיגה התרבותית העיבה התנהגות בלתי הולמת של חלק מהקהל.
1 צפייה בגלריה
לכלוך ועישון במופע NEXT
לכלוך ועישון במופע NEXT
היכל מנורה בסיום מופע NEXT
לפי עדויות ותמונות שהגיעו לידי ynet, עולה כי חלק מהקהל עישן בהיכל מנורה מבטחים בניגוד לתקנות והשאיר את המקום עם בדלי סיגריות על הרצפה כשריח העשן הפריע לחלק מהנוכחים.
לירז, עדת ראייה שהגיעה להופעה שנערכה במוצאי שבת סיפרה על "מחדל" לדבריה: "במהלך כל המופע בתוך האולם עשרות אנשים לא הפסיקו לעשן והאזור הרגיש כמו מחששה ברמה מטורפת - היה שם ריח של סיגריות, ללא שום אכיפה. זה אזור אסור לעישון ללא סירקולציה ואוורור. זה לא אמור להיות ככה וזו פגיעה באחרים. הזדעזעתי ונחנקתי מכמות העשן. יצאתי עם פיצוצים בראש ומרוב שהמקום היה עמוס לא היה לאן לעבור מקום. רמת הביזיון שאנשים בקהל מגיעים אליה וחוסר ההתחשבות בסביבה עצוב".
לדברי גורם בהפקה רוב ימי המופע עברו בהצלחה יתרה ללא אירועים חריגים, אך הוא הצביע על יומיים שלוו בהתנהגות בעייתית: "בהופעות של חמישי בערב ומוצאי שבת הייתה בעיה קשה של עישון", סיפר, "פתחנו ארבעה אזורי עישון וכרזנו מספר פעמים ללא הועיל".
התלונה של לירז אומנם זכתה ליחס ראוי מצד ההפקה ומצד גורמים בהנהלת ההיכל שהציעו לה פיצוי על עוגמת הנפש, אולם היא מוסיפה לתאר כי החוויה שלה הייתה קשה והוסיפה כי מדובר ב"בושה".
מחברת היכלי הספורט שמנהלת את היכל מנורה נמסר: "היכל מנורה מבטחים אירח לאורך חג החנוכה את הופעות NEXT שזכו להצלחה רבה ולשביעות רצון רבה מצד עשרות אלפי הצופים שמילאו את ההיכל. ככלל העישון בהיכל חריג הודות לפעולות המניעה הננקטות בקביעות וכוללות: שילוט, כריזה ופעילות סדרנים. לצערנו למאבטחים אין סמכות אכיפה וחלוקת דו"חות אך לאור התלונות נעשה תיאום עם הפיקוח העירוני לביצוע אכיפה במקרה והתופעה תימשך".
מטעם הפקת המופע נמסר בתגובה: "הפקת המופע מבקשת להודות ל-100 אלף הצופים שרכשו כרטיסים ונהנו ממופע המוזיקה הגדול שהתקיים בחנוכה. ההפקה הקפידה על נהלים מאוד ברורים, לאורך כל המופעים, על איסור עישון בחללי ההיכל ושמירה על סדר וניקיון - כיאה לנהלים הברורים הנהוגים בכל מתקני היכלי הספורט. ההפקה מבקשת בהזדמנות זו להתנצל אם וכאשר התקבלו תלונות על עישון בחללים. עד לרגע זה לא התקבלו תלונות וכל תלונה שתתקבל - תטופל במיידי. עם זאת ולאור הדברים שהוצגו בכתבה - אנחנו לוקחים אחריות על זה ומבטיחים לשפר ולדייק את הנהלים של שמירה סדר וניקיון במרחב הציבורי במופעים הבאים".